AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
21.455

problem med centrallås E91

Sida 1 av 2
no
12
nordenlund
BMW 320 d M E91
Har problem med att låsa min bmw med nyckeln. Det går att låsa med nyckeln. Misstänker att det är antennförstärkaren som är trasig. är det någon annan som haft samma problem och lyckats lösa det själv? om inte, är det någon som vet vad det kostar att laga felet?

JN
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Lossa vingen,+ en plastkåpa över radiomodulen.
De fixar du enkelt själv...
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
kan du låsa upp med fjärren?? i så fall kolla säkring 57 (tror ja men omkring de i alla fall)

Om du varken kan låsa eller låsa upp med någon av nycklarna lutar de nog åt antennförstärkare
no
12
nordenlund
BMW 320 d M E91
Om man byter antennförstärkare måste man då "koda om nycklarna" sen?

JN
no
12
nordenlund
BMW 320 d M E91
Om man byter antennförstärkare måste man då "koda om nycklarna" sen?

JN
Visa användare
2.660
dicka o
Du behöver inte koda om
kr
3
krillelinne
Bmw 330XD E91 Touring
Tjena, har du bytt antennförstärkaren? var in med min 330 e91 och felsökte den på bmw idag, och där sa dom att antennen var pajj. Tänkte försöka att byta den själv då dom ville ha 4200 för att byta den där.. har du bytt din? gick det bra och var köpte du den?
Mvh Krille
no
12
nordenlund
BMW 320 d M E91
tyvärr så har jag inte kommit till skott ännu men nästa vecka blir det av. återkom gärna med ett besked om ditt resultat om du hinner före

/Johan

JN
no
12
nordenlund
BMW 320 d M E91
Nu har jag bytt antennförstärkaren och allt funkar igen. Har tätat ordentligt runt locket med silikon. Enkelt att byta själv.
Hej. Kunde du låsa/låsa upp bilen med knappen ifall du stod nära bilen? Jag måste stå ganska nära för att låsa upp min bil. längre än ca 7 meter så går det inte.
no
12
nordenlund
BMW 320 d M E91
Förut så fungerade den ibland men nu funkar den klockrent. misstänkte först kabelbrott men de såg väldigt fräsha ut. Förstod ganska fort att antennförstärkaren inte fungerade så bra då den badade i vatten. nu är det förhoppningsvis tätt och fint
/JN

JN
Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Har idag felsökt min Fars E91:a från 2006.
Den är numera helt död från sändarna, men centrallåset funkar på knappen inne i bilen. När felet började så var det till och från några dagar. Nästan som man kunde tro att det var kabelbrott i bagageluckan. Några öppningar hjälpte då och då.
Misstänker antennförstärkaren och har kollat den. Det ser helt torrt och fint ut i burken och inga tecken av fuktskador går att se. Men det skulle ju kunna var problem där ändå.
Någon som vet om man kan ta loss någon säkring så att inte larmet går hela tiden när man går in i bilen med nyckel?

Tacksam för svar.
kr
3
krillelinne
Bmw 330XD E91 Touring
jag köpte en förstärkare å bytte men den funkade ändå inte så ja lämnade in bilen, visade sig ha vare en kabel som. gått av. så ja ha en över om der är nån som behöver. säljes billigt då den ändå ligger å skräpar, kostade typ 2400 ny. så bara å hör av sig isf :)
Gr
4
Grymsomfan
320d E91 -06
krillelinne du har post!
mp
1
mp6
bmw 325-06
Samma problem här.. har bytt antennförstärkare,gjort felsökning allt visar ok. fungerar ändå inte.. krillelinne vet du vilken kabel som var av på din bil?? tacksam för svar. //MP

kr
3
krillelinne
Bmw 330XD E91 Touring
nix... lämnade in den, dem tog 1500 för att hitta å låga det. men det ska vara mellan bakluckan å karossen:)
Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Löste problemet häromdagen.
Det går fyra kablar från antennförstärkaren ner i taket på högersidan. I kabelgenomföringen går dessa fyra kablar tillsammans med slangen för bakrutespolningen. Två av de fyra kablarna var av någonstans mitt i gummigenomföringen. Skarvat med nya kablar så nu funkar det igen.
m3
260
m3rso
Billös
Vart köpte ni era antenn förstärkare?
Visa användare
2.660
dicka o
Jag köpte min på skroten.
m3
260
m3rso
Billös
Okej, det var inte gott om antennförstärkare precis :/
Gr
4
Grymsomfan
320d E91 -06
Jag har en liggandes om du behöver en.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.