AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
14.113

Hur ta bort åkspärren för TV-systemet...?

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jo, det var inga problem att hitta ett antal men dom kostar ju en slant...Närmre 2000kr är det inte värt att kunna se på TV när bilen rullar. Till E39 gick det ju att hitta adaptrar för 6-700kr.

___
//Ulf
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ja, reagerade också på att de som jag hittade utanför Ebay verkade dyra. Vet inte hur avancerad lösning det är, det kanske går att hitta billigare.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hittade denna som i alla fall landar runt en tusenlapp istället för två: Länk

(Inte så hetsigt på jobbet just nu ;) )
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den ligger ju i en intressantare prisklass. Verkar finnas två modeller, denna som man kopplar in på baksidad av enheten och en annan som man kopplar in i OBD-uttaget.

Dom beskriver att denna är enkel att koppla in, plug'n'play och jag betvivlar inte att det är så svårt att ta isär en kontakt och koppla in denna mellan kontaktdelarna men frågan är hur enkelt det är att få ut enheten så att man kommer åt kontakterna...

___
//Ulf
Har för mig att det även går att koda ccc för att visa tv direkt.
Ska väl inte kosta mer än det tidigare exemplet?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har lekt lite med det idag. Det gick fint att koppla upp sig med adaptern som du tipsade om claymore. Problemet jag fick var att jag inte lyckades kopiera filerna via ftp till min dator. Det smidigaste verkar vara att koppla in ett USB-minne och använda som mellanlagring, men där har jag ju min adapter inkopplad. Och USB-porten mellan stolarna verkar inte vara kopplad likadant. Får inte upp den som en enhet när jag kopplar in mitt minne där.

Kör på plan B nu, har beställt delar för att göra en egen OBD->Ethernet-adapter istället. På det sättet kan jag använda USB-porten i handskfacket för att lagra filerna.
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
el så kanske du kan stoppa in en enkel usb-hub för att få dit fler enhet? bara en tanke?!
Men jag kör själv med egengjort ODB kabel, å de lirar kanon
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hmm, USB-hub är ju intressant. Bra tänkt. :) Kan ju testa min som ligger och skräpar och se om det funkar. Nu har jag beställt prylar för OBD-kabel, så det blir väl en sån oavsett. Har du hittat några andra intressanta grejer att ställa in?

Förresten, IP-adressen på min bil var 10.250.89.2, nätmask 255.0.0.0. Gick fint att telneta och ftpa via adaptern som du länkade.

Tack så långt för värdefull hjälp!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jaha, tillbaka från första provturen med "TV in motion". Funkade finfint! Kul! Fick mina grejer till kabeln i början av veckan men har inte hunnit löda ihop den förrän idag. Gick ut, kopplade in mitt USB-minne i handskfacket och sedan gick det bokstavligen på 5 minuter att få igång funktionen. Klockrent!

Tack claymore för hjälpen!
Wiberg: När kan du fixa min bil? :D
Wiberg: När kan du fixa min bil? :D
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hehe, bor du Gbg-området så går det nog att ordna. :)
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Wiberg: Gött å höra... alltid kul när man kan hjälpa någon =)
da
280
damaen
M135i xDrive
Funkar detta för Fxx modeller också? Eller bara Exx?
du
2
duce
730d- 2011
Hej! Är ny på detta så kan typ ingenting!
Vill nån snäll själ berätta för mig vad cci o ccc är för nåt?
Och hur vet man vilken man har??;
Jätte tacksam :)
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
CCC= Car Communication Computer (Äldre) 2003 ->
CIC= Car Infotainment Computer (Nyare) 2009 ->
NBT= Next Big Thing (CIC-HIGH) -> (Senaste) 2012->
du
2
duce
730d- 2011
Ok tack ska du ha F-tar! :)
Är det någon som kan något om programmering?
Är det möjligt att aktivera extra funktioner i bilen genom data?

Gjorde det själv på min förra bil (audi) genom vag - com och det var super enkelt. Vad ska man köpa för kabel och program?
Vart finner man koder och dylikt info om vad man kan ändra på??

Tack för hjälpen alla är helt ny på bmw så kan inget alls om det :(

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Jag håller på en del med programmering också, kodning osv.. Men jag har aldrig gjort nånting på någon F-Serie.. Mest för att jag inte äger en själv sedan känner jag inte någon som har en heller.. Därför håller jag mig till E-serie än så länge, än fast jag har grejer till F-Serie också men de får jag ta i framtiden :)

Du behöver iallafall ENET till OBD samt Esys, token solution krävs också men inte för VO kodning. bimmerfest har en stor tråd om detta. Bara in och söka och lära sif :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.