|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Janne T, man ser väl till att AC'n fungerar på en sådan bil för Guds skull! Har själv kört mycket manuell M30 i mina dagar, i form av en E32 735. Den bilen var mkt fin och användes uteslutande på sommaren, blotta tanken på att behöva köra runt med rutorna nere i en vagn av den kalibern känns inte så lockande. Har ju för fasen klimatanläggning i min Cadillac cab anno 1966 :) | |
| För er som är intresserade kostade AC 26,000kr till 535 1989 enl en gammal Teknikens värld där den testas mot MB 300. Prisvärt :-) | |
|
Swensson: Jo visst...om man har det monterat från start så fixar säkert en seriös ägare det bara för att.. Men är vagnen inte beställd med ac(vilket jag tror) så ser jag inget större problem med det på just denna bil som sagt.. Ok att det kan vara lite jobbigt under någon sommarmånad att inte ha ac, men som substitut så har du takluckan öppen i bakkant så slipper man ha rutorna nere ;) Inget problem anser som sagt jag på en dylik vagn. Finns snart inga friska manuella 535 E34 därute som är så fräscha som denna(som det verkar på beskrivningen iaf). Mvh Janne. |
|
|
Tror att denna tråd kan vara av visst intresse! Länk |
|
|
Ok, den tråden har jag skrivit i också ser jag ;) Men som sagt, dylika vagnar finns inte i överflöd idag.. Mvh Janne. |
|
|
Som Kristoffer påpekade var AC dyrt på åttiotalet. Jag själv hade inte en tanke på att lägga tio procent ytterligare på bilpriset för att få en AC när jag köpte ny E30 -88. Då lade jag istället en betydligt mindre del pengar på en taklucka istället:) **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Vilken bil! man bli riktigt sugen men det får räcka med en klassiker i garaget. Är det ingen som varit och kikat och lyssnat på bilen nu när den är till salu. Hade den varit närmare Sthlm hade jag åkt och sparkat däck då den står hos en handlare. Borde vara såld om skicket stämmer Ac eller ej. |
|
|
Ser som sagt väldigt fin ut för sin ålder.Hade nog själv gett ett bud på den om jag hade haft utrymme och pengar över. Företaget Stig Ericsson har sålt BMW för många år sen,om jag minns rätt,rätta mej annars. Provkörde en kanonfin 528iM -00 där för ett antal år sen, blev inget köp. Men bilen var det inget fel på. Om någon tar sej dit för granskning av bilen så gå även på Volvo- museet som är granne med bilfirman- ett tips |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.