AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.487

Vad kan man få för en 325 xi?

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jo, fast det är inte många kronor. När jag sålde min -08 var det ingen som brydde sig om det var 2.5l eller 3.0l motorn. Folk jämförde friskt med äldre bilar utan att tveka.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
För alla andra än BMW nördarna spelar det ingen roll om det är 2,5 eller 3,0. En 325a är en 325a. Hur många skriver inte V6 i sina BMW annonser?
Ja jag skulle nog också gissa på en 150-160 tkr.
Slutpris?
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Drag och motorvärmare samt comfortpaket är väl bra utrustning, däremot är det väl en nackdel att det inte är en touring. 4-hjulsdrift skulle i varje fall jag värdera några tusenlappar högre, speciellt om jag bodde i norrland.
Även den nya motorn är väl helt klart ett plus. Den blir ju snålare,och billigare i skatt och det kompenserar väl en del för 4-hjulsdriften. Men visst jag hade hellst sett att det var sportstolar.
Håller med om att 190 är högt för en sedan. Känner en som försökte sälja en 325 -08 touring 3300mil i höstas för 190' endast ett mail med ett skambud var responsen. Då var hans bil billigast på blocket (under 5000mil).
Tycker jag har sett en del 325:or utan Dynamic-paket och även en och annan 330 vilket jag i och för sig tycker är konstigt. Beställer man en ny 330 har man väl råd att lägga till sportstolar /Dynamicpaketet.
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Tror som nån tidigare sa att 4hjulsdriften begränsar kundkretsen tyvärr. Är man ute efter lite mera gasglad bil vilket 218hk motorn är så hade jag absolut inte viljat ha en xi. Visst superbra på vintern, men frågar du mig så är den tråkigare att köra och ganska mycke törstigare än en rwd tyvärr:( sen är jag skitdålig på de här med utrustningspaketen, men skulle jag leta en 325 liknande du har så måste den ha navigation,xenon,sportstolar med skinnklädsel! Halvskinn hade gått bra oxå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.