|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Vad kan man få för en 325 xi producerad 2007-09? Den har bara gått 3800 mil och är Norrbottenskörd. Utrustningen är komfortpaket, motorvärmare, vinterhjul på alufälg BMW original samt dragkrok. | |
Roffa1 |
Låter som om den är mkt sparsamt utrustad? Är det en import, tänkte på de ovanligt få milen. Jag tycker nog priset bör ligga omkring 160-180.000:- lite beroende på skick & utr & om milen verkligen stämmer. |
| Den är köpt i Luleå och körd i Norrbotten. Nypriset var ca 390.000 kr för fyra år sen. | |
Roffa1 |
Exakt vilken utr har den? |
| Det skrev jag innan: Utrustningen är komfortpaket, motorvärmare, vinterhjul på alufälg BMW original samt dragkrok och metallic lack. | |
Roffa1 |
Tror den kan vara svårsåld med tanke på avsaknaden av div, utr pkt. Finns väl kanske någon äldre som sätter värde på låga mil och fyrhjulsdrift. Men jag tror ej den tilltalar den yngre skaran av köpare, i så fall till ett riktigt attraktivt pris. |
| Vad saknas i utrustning? Den har det mesta. | |
Roffa1 |
Eftersom den saknar "Dynamic pkt" så finns väl varken sportstolar eller xenonljus? |
|
Xenon är det enda viktiga som saknas med det går att eftermontera. Dessutom har inte alla höga krav på lyset. |
|
| Multiratt saknas också, bland det som brukar efterfrågas särskilt. Och standardstolar i tyg är inget som får begagnatkunderna att krossa spargrisen. Kan inte påminna mig ha sett någon 6-cyl E90 med mindre utrustning. | |
|
Uppskattar priset till 140' +-5% |
|
| Finns inte en chans att den är värd så lite. Dagens bilar har bra utrustning utan att lägga till nåt. Jag saknar inget i den. Har xenon-ljus själv och märker ingen skillnad mot vanliga ljus. Som min polare på Volvo PV säger är det mycket trams options. Sen har den gått lite och har en fin motor med fyrhjulsdrift. | |
| Vad tror du själv är lämpligt utgångspris? Har bilen den gamla 2.5L motorn? Din bil har tyvärr höga driftskostnader för mager prestanda. | |
| I och med att det är i norr 190'. Den har tre liters motor på 218 hk. Med andra ord den nya. | |
|
Lågmilare är intressanta men avsaknad av Xenonljus gör att jag skulle dra av kostnaden för att eftermontera Xenon ljus. Xenon tror jag många inkl mig har som krav. Vad kostar det 15-20000? Tror 150 är ett ganska rimligt utgångspris privat. Tyvärr sjunker bilarna i värde mer än man vill :( |
|
|
190' för en totalt icke-utrustad 325a? Lycka till. Länk Skulle xi vara värt 40.000 extra? ------- //Lövet |
|
| Har xi nåt mervärde alls på en bil som börjar bli några år? Det känns väl lite som att det endast begränsar kundkretsen. Rätt eller fel? | |
|
Det lär inte vara många kronor i alla fall. Många BMW förare (mig inkluderad) ser det som en nackdel eftersom det drar upp förbrukningen, gör bilen tyngre och försämrar styrkänslan. ------- //Lövet |
|
| I och med att det är i norr så skulle bilen vara värd 190'. Det var det dummaste jag hört! | |
|
Utgångspris på 160 000 kr med ett slutpris på runt 150 000 kr är nog rimligt. Denna är väl motsvarande fast med läder samt hos en handlare som ger garantier fixar finansiering etc Länk /Rickard |
|
Roffa1 |
Om det nu är den nya 3L motorn i TS bil, så får man nog lägga till några tusen extra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.