|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Om ett annat relä också låter som en marackas (även utan last inkopplat) är det rimligen styrsignalen till reläet som fått spatt eller inte har kontakt? | |
|
fick det att funka nu med en 21w lampa in kopplad emellan relä och helljus som jag lödde på! slutade i alla fall att låta och hel ljusen funkar perfa! får väll se om xenon vill funka igen nu då, men det blir att prova imorgon |
|
|
Hur funkar nivåregleringen? Kan den påverkas av ern annan lamphållare? Vet något vad elektroniken i den gamla lamphållaren är till för? Har även de nyare lamphållarna (röda) samma inbyggda elektronik? |
|
|
Vilken lamphållare menar du? Hade dina originallampor elektroniken (tändkretsen) direktmonterad på HID-brännaren och med en separat drivenhet? Annars sitter det inget elektroniskt i lamphållaren. Nivåregleringen med reglermotorerna inne i strålkastarhusen är helt skild från ljuskällorna. FP |
|
| Jag öpnade min gamla lamphållare innan jag slängde den, nyfiken är man allt, det var ett litet kretskort i lamphållaren med lödda komponenter på, så någon sorts styrning va det allt. | |
|
Pratar vi om hållare för D2-brännare som denna eller motsvarande? Länk Isf sitter det ingen elektronik där inne, endast två kablar som är isolerade för högspänning går till hylsa resp mittpinne på HID-brännaren. FP |
|
|
folke: De du länkade till är de nya jag har. Såhär såg min gamla ballast och hållare ut: Länk I den finns bl.a. ett kretskort. |
|
|
Ah, det var ju det jag misstänkte. Du har det tidigare systemet med drivenhet och separat tändkrets som jag skrev om tidigare. Det är mycket mer än bara en lamphållare där... FP |
|
|
fan har bytta kablaget nu på min 528 så xenonet funkar i alla fall typ som det ska! dänds och släcks som det ska i alla fall MEN ena lampan (höger) blinkar (flimmrar) som satan till och från :S tror inte på dålig jord. är lampan kass eller ballast? vänster funkar hur fint som hellst! Ideer? |
|
|
Lite osäker på hur du kopplat med tanke på tidigare inlägg. Men om du har relästyrd eftermarknads HID och ena sidan lyser OK så är ju relästyrning och matning OK. Rimligen är det ju di drivkrets eller HID-brännare på den andra sidan som spökar, möjligen 12V-kablaget mellan relä och drivenhet. Känn över alla kontaktstycken osv, i annat fall så skulle jag säga att det är fifty/fifty på drivenhet-brännare. Tyvärr har flera än du upplevt problem med eftermonterade kit, jag skulle bedöma att de "upptrimmade" enheterna med 50-70W effekt är än värre. Kvalitén är tyvärr skiftande på de asiatiska pryttlarna, det är lite av chansning när man monterar. Men du kan ju alltid reklamera där du handlat eller hur? FP |
|
|
var köper man ballaster som inte är uppskrämd kina dret? till rimliga priser kanske jag ska tillägga :P |
|
|
Kör på VVME:s prylar. Köpte deras 55W-kit för 450 kr från Ebay. Fungerar utmärkt! Verkar inte blända heller, då ingen har ljustutat på mig än. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.