AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.488

SBP visar sin vanliga kompetens

Sida 3 av 3
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vänta inte för länge bara, för då kommer de säkert att hävda att reklamationen skulle gjorts tidigare...

Följ gärna upp hur de reagerar och om du får någon kompensation av något slag.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
Johan b får man ögonkontakt med nån med solbrillor då? Det e ju för fan ännu värre. man tror kanske att föraren tittar på en men egentligen kollar föraren in bruden som sitter jämte istället.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
PMU-Jocke, man ser i alla fall vilket håll huvudet är vridet åt...

Det är inte jag, utan lagstiftarna som anser detta - iofs håller jag med om att det är ganska obehagligt att inte se vad föraren håller på med om man befinner sig i en situation där detta kan vara avgörande...

Mvh
Johan B

PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
Jag tycker att det e löjligt. Framrutan ska ju givetvis va helt klar men sidorutorna kan ju va tonade. Inte kolsvarta men lite grann spelar gör ju inte så mycket. Visst skönt o se andra trafikanter men vafan man ska inte lita på andra i trafiken. Det kan ge falsk säkerhet också. Menar bara att det finns en del barnsliga regler och det är ganska retsamt att behöva ombesikta. Själv kollar jag över bilen några veckor innan jag kör in. Samband med att man byter olja o diverse filter. Kolla lysen, torkare, om jag vet med mig att det finns nått skrammel från upphängning kollar jag på det med. Likaså bromsar o möterdjup på däcken. Vill man inte pysslar med sånt själv så kan man lämna in bilen på bmwverkstäder där dem gör visuell kontroll av allt. Dem har inte så jävla lång tid på sig att kolla ens bil på bilprovningen. Dem bromsar, visar det jämn bromsverkan så vafan ska dem göra? Hade det hänt mig hade jag ryckt på axlarna o bytt skivor o belägg. Sånt som händer.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
PMU Jocke:"Lita på andra i Trafiken" Herregud det är ju fullt av idioter på vägarna :)= förenat med livsfara.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
I trafiken finns det inga medtrafikanter, bara "mottrafikanter" - något som jag lärde mig när jag ägde en MC (alltid två fingrar på bromshandtaget och inställningen att "ALLA bilar i en korsning kommer att köra ut i den utan förvarning framför dig!").

Tja, åsikter om olika lagar kan vi alla ha, en del tycker att det är löjligt med hastighetsgränser, en del tycker det är löjligt med promillegränser och andra tycker att det är löjligt med regler kring tonader rutor... ;o)

Mvh
Johan B

Hade jag litat på andra i trafiken under alla år jag körde MC, hade jag varit död och lemlästat många gånger om (i den mån det är möjligt ;)).

Lita på vad andra gör i trafiken är nog det absolut sämsta man kan göra.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Fast MC-förare är väldigt bra på att ta livet av sig själva.
Jag hade en några cm ifrån min högersida i somras när jag bytte från vänster till höger körfält för att släppa förbi när han låg bakom. Men han hade väl redan då beslutat sig för att susa förbi på insidan. Han titta inte ens bakåt, han fatta väl aldrig hur nära han var på att skrota. Jag körde i 110km/h men han hade väl lite högre fart än så...
Men jag har fått höra den vanligaste mc-olyckan är när en bil har gjort vänstersväng ut framför. Själv skulle jag dock aldrig få för mig att ta mc-kort, vill inte veta vad asfalt smakar.
PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
Hasso skrev jag inte "vafan man ska inte lita på andra i trafiken"?
Nu är det så att i många fall ser man inte ens bromsskivor/klossar pga av att de har plåtfälgar och navkapslar.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Därför kollar man dom alltid minst i samband med byte mellan vinter- och sommardäck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.