|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Okej, får se om jag kan ta den till Göteborgs bilservice nån dag. Jobbigt när man måste bogresa runt den eftersom den oftast inte vill starta. Okej okej, dom var inte gratis precis dom små givarna. |
|
|
Idag när jag skulle starta bilen gick den igång någon sekund, den var den stendöd. Väntade några timmar och testade igen och den gick igång nån sekund och sen var den helt död. Exakt såhär var min gamla Volvo 740 när spridarrelät hade gått sönder. Är det någon som vet vart spridarrelät sitter på min 523:a? Har letat efter någon tråd som beskriver det men jag hittar ingen. Hittar inga relän i bilen heller förutom bränslepumpsrelät och dom brevid till bakrutevärmen mm. |
|
| Våran 523-97 fick för sig att strula veckan innan jul,det började med att den dog en sekund sen gick den igen.Hände någon gång per dag,efter 3-4 dagar dog den helt o fick släpa hem den:)Läste här på forumet och tankade i ca 25liter för att kolla om det var sugstrålepumpen som strulade,hjälpte inte.Kollade säkringar o relä till bränlepumpen men allt var ok,sen kopplade jag ström direkt på bränlepumpen o den gick bara sporadiskt och misstänkte att den var kass.Till skroten och plockade ur en annnan, kopplade ström på och den gick hela tiden.Ur med den gamla ur tanken,NU var det inte så j..la bra med mycket soppa i tanken !! Men jag hade kollat hur den gamla satt,så det gick rätt bra att byta,koppla ihop tåtarna o startade,sedan dess har den funkat :)Hade bensinlukt på händerna ett tag efter men smörja gjorde susen.Tänk på att om man sätter på tändningen för att kolla om pumpen får ström så är det bara ström några sekunder så man får vara snabb att kolla eller ha hjälp | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jonte_is. Du hade aldrig behövt köpa nån givare eftersom den inte förhindrar start av bilen. Bränsletillförsel är det första men kontrollerar eftersom det inte ger några felkoder om pumpen krånglar......... ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Innan du åker och köper en ny bränslepump - Demontera den först och kolla kablarna mellan bränslepumpen och bränslenivågivaren. Anslutningarna går ofta sönder, har hänt mig 2 gånger. Provkör pumpen också när den är lös. ___ Min bil: Länk |
|
|
Blev tok där... Här istället: ___ Min bil: Länk |
|
| Lånar tråden: Har en 528i med ett likartat problem. Den har statat, men så fort den blivit varm har den stannat och sedan inte gått få igång igen förrän den blivit kall, bytte tempgivaren som sitter under insuget och har funkat sedan dess. Har haft felkoder på kamgivare så den byttes härom dagen och alla felkoder är borta. Startade den och när tempmäteren passerat blått så dog den, och nu går den inte få igång alls. Har kollat bränsletrycket = 3,5 Bar. Vad tror ni kan det vara vevaxelgivaren? Har inga felkoder alls. | |
| Någon? | |
| Bytte både vevaxel och kamgivare. Startade direkt. Lite märkligt att det inte fanns några felkoder lagrade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.