|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bilen ser fin ut och om den är lika bra som den ser ut att vara så tror jag att den blir såld, med normal prutning och när rätt köpare (kännare) dyker upp, om inte förr så fram på vårkanten... LCI eller inte tror jag är ganska oväsentligt för alla utom för oss riktiga BMW-nördar. Normalt funtade köpare ser nog knappast någon skillnad(?). Bilens skick betyder mångfalt mera än om den har LCI eller inte. "Billigast-på-blocket" och Bilpriser.se prisnivå är för mig, och för alla riktiga bilköpare helt ointressant. En sådan bil ("Billigast-på-blocket") skulle jag ALDRIG köpa. Att lägga på 20 000:- och få en fin bil är väl den bästa affären man någonsin kan göra i jämförelse med att köpa den billigaste sunkigaste bilen som finns. Så resonerar jag och förhoppningsvis många fler som kan vara intresserade av en 535:a. Tänk på att en risig/dålig 535:a lätt kan kosta 25 000 - 50 000:- att reparera under första halvåret om man har lite otur. Men om det finns flera likvärdiga att välja på så erkänner jag gärna att jag helst väljer en svensksåld även om det kanske betyder mindre nu när en -06:a kan börja anses vara rätt så gammal... (not att jag själv har en -06). |
|
| du har ju inte panorama vilket jag tror många tycker är ett måste på dyrare E61. det vägs inte upp av ventilerade säten enligt mig. | |
|
Panorama har ställt till stora och dyra problem för många, Se andra trådar! Jag, och sannolikt flera med mig, sätter inget värde på Panorama, jag vågar tom påstå att för mig personligen så är det ett minus... Ventilerade säten, och liknande utrustning, är väl inte heller avgörande för köp på en mer än 6 år gammal bil. Skicket borde väl vara det som huvudsakligen avgör (under förutsättning att bilen har åtminstone någorlunda "normal" utrustning). |
|
|
Du måste skriva mer om historiken. Som det är nu så buntar jag tyvärr ihop den med de "halvproffesionella" importörerna som finns på Blocket. Nyimport, bortplockad skylt, bara versaler i annonsen. Deras bilar brukar inte vara särskilt pålitliga i mätarställningen... Om du har en schysst historik på bilen - skriv ordentligt om det i annonsen så att du inte associeras med dessa. ------- //Lövet |
|
|
edit: såg nu att det bara var utan skylt på första bilden. Nåväl, då faller just den biten bort. ------- //Lövet |
|
|
Bara ett exempel på vad jag menar med halvprofessionell importör med viss typ av annonsutseende: Länk Länk Och innan ni frågar om hur jag kan veta att det är samma kille trots att det är olika namn och telefonnummer? Jag vet det. Ni får nöja er med det svaret... ------- //Lövet |
|
|
Länk ------- //Lövet |
|
| Har en bekant som sålde sin 05a. Min förra 535a. Den hadde gått ca 24000 mil med ganska bra utrustning. Fick ca 168000 kr gick på en vecka. Inte så tokigt med tanke på milen tycker jag. Den var svensksåld. | |
|
Hej. Jag har haft problem att sälja bilar den senaste tiden. Jag tror det har att göra med att folk verkar vara oroliga över denna ekonomiska kris i världen. Jag försökte sälja min Audi S4 04:a från Tyskland den var i otroligt skick med motorgaranti då den hade renoverats av Audi i Sthlm osv. Helt omöjligt jag fick inte ens skambud, då trodde jag att detta var pga det var en bensinare så jag bytte in den hos en handlare mot en diesel Audi. Nu har jag försökt sälja denna och även där omöjligt. Båda bilarna har varit en av de billigaste på blocket (säga vad du vill men om en bil är billig så åker man väl o tittar på den?) men det har inte hjälpt. Nu kanske så ska den bytas bort. Har diskuterat detta hos Nordicaudi och jag tror att det beror på att folk köper den hellre lite dyrare men genom en handlare för då löser dom det smidigt med billån (man kan ju gå till en bank och söka billån men de verkar för lata för det) sen är väl det att man kan köpa "försäkring" hos handlaren (du kan även använda dig av blocket försäkring men folk verkar inte fatta det). Detta som vissa skriver att utrustning spelar ingen roll hit och dit, ni låter som bilhandlare. När man ska sälja en bil med M-Paket och allt möjligt då är det inte värt ett piss men när ni själva ska sälja den då jävlar ska ni rabbla på om att den har 4x elhissar, tygmattor osv osv som om det vore en lyx. Jag föredrar personligen en äldre bil med mera och lyxigare utrustning än en ny bil som är sneak för att om ett par år till så är den lyxigare bilen värd mera plus att man åker kungligt. Så svar på det hela är att det är svårt att sälja bilar just nu. Det gäller att hålla ut och rätt som det är hittar du rätt köpare eller lättare är väl att byta? Ang. tyskimport håller jag med om att det är nästan att föredra då de är oftast rostfria och bättre behandlade, är du orolig över milen kan du alltid ringa BMW och kolla upp det (går väl aldrig vara helt 100 men du har då gjort vad man kunnat). Min nuvarande bil är sv.såld men ändå omöjlig att sälja. |
|
|
Det verkar vara svårt för alla bilmärken just nu! Länk //Stefux |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.