AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.873

Varför så dålig markand på 535d?

Sida 1 av 2
Po
144
Popo
BMW 520D Touringm 2011
Har haft ute min bil ett tag och undrar om det är andra som har också märkat att det är jävligt svårt o sälja bil idag? eller är det jag som värder min bil hel åt skogen??
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Svårt att avgöra då du inte förtäljer vilket pris du satt på den, hur långt den gått samt historik och utrustning. Men, hör ingen av sig kan du nog vara säker på att du satt priset för högt...
Kyl lite grann, det är December.
Människor har annat på tankarna, tar fart igen efter års skiftet, alt så håller du dig till våren då ALLA ska ha bil.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
jag letar efter en 535D men då är jag även väldigt petig med vilken utrustning och färg det är på och i bilen.
jag kommer aldrig köpa en 535D som inte motsvarar mina krav.
och precis därför tror jag att de som är ute efter 535D är otroligt petiga med vad de köper. =)
Verdi
Tror många vill ha en LCI.
Residence: Som begagnat köpare får man i mångt och mycket nöja sig med det som finns. Beroende på krav kan sannolikheten för att rätt bil dyker vara nästintill noll.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Visst handlar det oftast om ett visst kompromissande men sen handlar det ju om hur länge man kan vänta med bilköpet. Jag sålde min M5 E39 hösten 2009 och hade då spanat in några 550iAT som var intressanta. Nu blev en av dessa sålda och den andra var inte intressant. Jag höll sedan nästan daglig koll på marknaderna i både SE och DE och i mars 2011 köpte jag en som nästintill motsvarade både mina krav och önskemål. Visst dök det under det 1,5 år jag letade upp en och annan bil som jag hade kunnat tänka mig men av olika anledningar så gick det aldrig så långt som till köp.

Jag hävdar som jag gjort i andra trådar att det i december är svårt att sälja bil om man inte går ner väldigt mycket i pris. Det finns de som handlar bil men antalet intressenter är ju garanterat lägre då många har annat som tar upp deras tid just nu.

___
//Ulf
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Denna har jag sett tidigare, fullmatad med utrustning, vet dock ej om priset är rätt...?

He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Länk
Missade länken

16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Ingen som kommenterar det uppenbara problemet att bilar med 7000kr i skatt inte är särskilt attraktiva när den genomsnittlige begagnatköparen kör 1200 mil/år? Antalet spekulanter för den här typen av dieslar är helt enkelt få.

-------
//Lövet
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Håller med, men någon borde köra lite längre och/eller ha tillgång till diesel billigt och vilja ha en välutrustad BMW med bra klös istället för att köpa en tråk Volvo eller SAAB?
:)
16.555
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jodå, de finns. Men de är såpass få att det tar lång tid att bli av med dessa bilar. Behöver man sälja snabbt då får man sikta in sig på Svenssonmarknaden och då är det riktigt lågt pris som gäller för att få avslut.

-------
//Lövet
Problemet är ju att för oss (inkl själv) som kör långt blir inte bara skatten utan även service, förbrukning men framförallt försäkring intressant. En äldre 535d har en ganska saftig premie även för en villaägare och med obegränsad körcykel blir den i sanslös. Sen stämmer det att köparna till en 535 har vansinnigt höga krav på mil, skick och utrustning.
Po
144
Popo
BMW 520D Touringm 2011
Oj kul att folk skrev lite =)

LLoydan: du ser min länk. Där ser du priset och utrs..

Skatt på 6000kr tycker jag ändå är ganska överkomligt med tanke på vilken kraft och komfort man får i BMW med all den utrs.

Tror jag får följa (More)s råd o vänta in våren lite. Eller tycker ni att mitt pris är helt åt skogen fortfarande??

Po
144
Popo
BMW 520D Touringm 2011
glömde länken =)

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Rejält med utrustning och bilen ser fin ut, dock så är det lite konstigt du skriver 1 ägare när bilen är importerad för 3 månader serdan. Den har ju rullat 5,5 år i något annat land men du har kanske tagit hem den som flyttgods?

___
//Ulf
Po
144
Popo
BMW 520D Touringm 2011
bilen har haft 1 ägare innan mig =) ska ända det direkt.

Tror bilen har allt utom headup,night vison och panorama men det är ju inget man saknar då man har ventilerande säten =)
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Håller med Ulf, som importerad så hamnar den tyvärr automatiskt i ett mycket lägre prisläge.
Det kanske är det som skrämmer bort potentiella kunder?

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ingen annons på Blocket? Jag hade inte haft din bil som förstaval eftersom motsvarande bil finns att köpa hos handlare för samma pengar. Däremot ser din bil fin ut, men det är en annan sak.

MVH
Robert
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Bilpriser.se ger denna bild av prisnivån..

Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.

Köppris

188 800 kr
Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris
166 500 - 177 400 kr
Uppskattat pris vid köp av privatperson.

De tar ju inte hänsyn till all utrustning, men gissar ändå att många har detta som referens när de skall köpa eller pruta....
SÅ mellan 20-30' för högt kanske..

Po
144
Popo
BMW 520D Touringm 2011
Hej

Tyvärr vet jag att import drar ner priset en del. Aldrig förstått varför... Säkare att köpa en bil i tyskland än att köpa en svensk såld. Där har dom i allafall hård straff mot att skrva bilarna. (saknas ju tyvärr här hemma=( ).

Kollade på bilpriser och fick ett helt annat pris än du Henke77 kolla länken.

Länk

tror du kollade vädet på en sedan =) gjorde själv samma tabbe.
Sen precis som du skriver den tar ju inte hänsyn till vilken utrustning som finns och själv klart får man pruta lite.Så är det i alla bilaffärer.

Trodde det skulle vara fler som gillade ventilerande säten men tyvärr värkar det inte värderas på samma sätt på nätet som i mina ögon =s
Bilen ligger även på blocket.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.