AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.136

Startar inte när den är varm! bmw 318is

Sida 2 av 2
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 316ti compact -04 (egentligen min fru´s)
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
Hör av dig här hur det gick!

En riktig karl lyssnar på Ac/Dc.
xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Har hållt på lite med bilen idag. Den går bra nu fast stänger jag av den när den är varm går en inte igång då måste jag vänta i fem minuter ungefär sen går den igång igen. Fast förut dog den när den blev varm men idag kunde jag köra för fullt utan att den dog. Hittade bara motortempgivare och den provade jag dra ut när jag inte fick igång den men det hände inget. Och bränslepumpen verkar funka med.

xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Tror nästan att det är vevaxelgivare vad tror ni om det? Blir nog att beställa en och prova men tänkte höra med er först.
La
6
Landyman
316ti Compact 2003
Det låter jobbigt, vet hur det känns.
Vevaxelgivare tycker jag låter lite långsökt.
Motortempgivaren är väl inte utesluten för att man kopplar bort. Ska nog vara ok och ansluten.
Berätta hur det går.
Al
3
Ali Kifah
320ia cupe-95
Hej där! Har typ samma problem med min bmw e36 320-95a den startar och går jätte bra när den är kall men går inte att starta den när den blir varm den går bra annars men så fort jag stänger av den när den är varm så vägrar den att starta så jag undrar hur det gick för din bil Xyle för det värkar nästan vara samma fel.

Tack på era svar.

BMW-bättre vardag!
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Testa och byt vevaxelgivaren till en ny från bmw. Den kan vara sliten på så vis att när motorn blir varm så ändrar den form i plasten, slår sig och ger fel/ingen signal.

Andra långskott: kan ventilspelet bli för snålt vid varm motor? Går dåligt isolerad bränsleledning över grenrör motsvarande och det således blir gas i ledningen?

// Jonas

Al
3
Ali Kifah
320ia cupe-95
Tack för svaret Jonas, jag blev tipsad om att byta kamaxelgivare och det är samma fel, och hittar inte riktigt vart vevaxelgivare sitter.
Så kanske jag kan börja där att byta vevaxelgivare.

Du tror inte att det kan ha med bensimpumen att göra?

Tack för hjälpen.
Al
3
Ali Kifah
320ia cupe-95
Hej ville bara meddela att jag bytte vevaxelgivare så löste det sig. Nu så funkar den som den ska tack för hjälpen.

Beställde givare från bmw för ca 1385kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.