AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
10.082

Tips på Utvändig styling som e diskret o fälgval!

Sida 1 av 2
bu
44
bumbinalle
Bmw 523i 1997
Hejsan Har precis inhandlat mig en BMW 523i 1997 o håller på att kika runt på m-paket osv vad tycker ni man skall köra för stuk på bilen.Ös över mig med idér.
Har tittat på 18" guld fälgar(Lättvikts)Är dessa för små med en säkning?
Har orginal xenon men dock inga ringar eller sok angel eyes är detta någo man skall montera eller gör bilen snyggare.Bilen min är mörkblå/ lila typ är svårt att förklara ser lite lila ut i vissa ljus.
Bm
69
Bmw e34
Bmw 540IA -98
Bmw 320I -95
E39 blir ju skitsnygg med m front, m front är nog det viktigaste, sen e det klart att m bakdel gör sitt också. men just fronten gör en fet skillnad. Finns att beställa från ebay med bra passform och material.

Fälgar i 18" är bra till e39 19" funkar också men den låga profilen kan göra bilen lite stötig i vissa hastigheter.

Finns att köpa angeleyes på ebay köp då helst LED de e fetast, fetast av allt är ju facelift lampor men de är tyvärr hårdvaluta.

Det beror ju på vad man gillar för styling, jag gillar diskret styling typ alpina. Sänkning är nästan ett måste men inte för mycket kanske 3-4 dm.
Snygga original fälgar 18 tums.
Facelift lysen.
Alpina front tycker jag är snyggare än M-front men M-bakdel är snyggt.
Liten M-vinge bak.
Facelift grill.
Det är vad jag skulle göra iallafall.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Börja med sänkning, sen fälgar, sen m-sport front+bak kofångare. DÅ är det lättare att se vilket stuk du vill ha på bilen plus att du tar den största kostnade sist. Jag tycker silverfärgade eller polerade fälgar passat bäst på bilar med mörkare färger, t.ex ett par 18" Style5 eller style37 M-parallel.

Henkez: 3-4 dm sänkning e rätt mycket*haha*. Jag skulle börja med service o se över det allmänna mekaniska skicket innan jag går vidare med ev styling. Vad gäller sänkning så tycker jag att ca 15-20mm (dock på en M5!) är snyggast. Ser cleant o fint ut! Gällande övrig styling så skulle jag hålla mig till saker med OEM "M-look", allt annat kommer göra bilen mindre attraktiv den dag du säljer den.
bu
44
bumbinalle
Bmw 523i 1997
Hejsan igen tack för lite mer info.Hade tänkt komplett m-sport paket och lyckades hitta ett par snyggare 19" idag som jag blev stormförtjust i kolla länken o säg vad ni tycker.
Länk
Försöker även förstå mig på om jag har automatisk nivå reglering ibak?
Mekaniskt sett verkar bilen hyffsat fin svårt att avgöra skall göra en normal service nu innan jul med de vanliga olja+filter o stift gäller o sköta olje servicen som jag gjort på mina tidigare bilar,var 1000:e mil brukar jag hålla stenhårt på.Är dock lite ny när det gäller BMW.Motorn är dessutom utbytt vid 17000mil(kvitto finns från BMW)

bu
44
bumbinalle
Bmw 523i 1997
Hade tänkt o behålla bilen länge länge då jag bytt blar villt tidigare.Fastnat för just BMW även om jag åker Shelby Cobra 2008 på sommaren så vill jag ha en kombi från just BMW skall även försöka få den att röra på sig duktigt.Sitter sänkfjädrar från förra ägaren men bara ifram av märket FK men fick med till ibak är lite fundersam på varför man inte monterat ibak?
och ifram ser den knappt sänkt ut hur kan detta komma sig?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Dom fälgarna är kopior på style37/M-paralell som jag skrev ovan, kommer sitta fint på bilen ihop med en sänkning.

Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Personligen tycker jag M-paketet samt facelift utgåvan för lysen (fram-bak) är det "stiligaste" som finns. Äger själv en E39-a 523Ia (-98).

Ett tips är att leta runt på nätet (alt. googla) på fordonet & se hur/vad andra gjort.

- Bayerische Motoren Werke AG -
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Tyckte min e39:a var "lagom" stylad.

BMW CS #5206
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Länk

BMW CS #5206
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Här har du en tråd från bimmerforums där du kan få lite inspiration :)

Länk

För att se om du har nivåreglering kolla i baljan om du har en kompressor. Sitter under en svart kåpa under reservhjulet.

Om du har det kan du sänka via dator med rätt kabel, alternativt modifiera givare. Finns info om det om du söker under 5-serie forumdelen här på ap.

M-paket köper du riktigt billigt på intercare-trading.com där köpte jag min M-front i ABS-plast komplett med lister, galler och dimmljushållare osv.
E4
82
E46r
BMW 523ia E39 - Alpinvit
Jag kör en vit e39 och följande är gjort:

Komplett M-paket utv
Facelift fram/bak
svartlackat tak
"xenon look" på regplåtsbelysning
Skarpare vita dioder i dimljusen
Bytt lampor i Angel-eyes (vita)
Svart trunkspoiler eller "läpp"
Svarta 19" M3 fälgar med breda däck
Emblem huv/bak i kolfiber (svart/vit)
Samma med centercapsen
Silver/chrome glödlampor i blinkers

Och detta går sjukt bra ihopa,
Ger ett rent och snyggt resultat...
Så där har du lite saker som kan göras :)
E4
82
E46r
BMW 523ia E39 - Alpinvit
Och självfallet tonade rutor.
Xenon-konvertering på angel eyes o dimljus funkar alltid. Och röktonade bakljus gör det inte sämre heller!

bu
44
bumbinalle
Bmw 523i 1997
Måste bara få tacka för alla tips.Skulle även skriva att
Det är en Touring jag har.Finns de någon snygg
Takvinge(Som fyller funktion) alltså
Trycker ner bakändan Till dessa?
E4
82
E46r
BMW 523ia E39 - Alpinvit
Med en 523 kanske det är onödigt att ha en "vinge med funktion"...
Tror inte att det kommer kännas/märkas faktiskt...
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Någon som vet vart man kan köpa denna läpp?

Länk
Läppen du referar till heter "Hockenheim" och finns att köpa hos Schmiedmann för 2500 riksdaler och ligger för övrigt högst upp på min önskeliste just nu :)
Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Såg denna front-läpp på Schmiedmann (fanns ännu en, fast i annat utförande). Fick dock tag på 2 corn-splitts för ett hyggligt pris (skall köra dem i plastidip alt. drappera in dem i kolfiber).

- Bayerische Motoren Werke AG -
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Varför inte gå in på bilsidor som garaget.org och söka på den aktuella bilmodellen?

Det måste vara i särklass enklast.
I många fall står det ju också info.om bilen, vad som är gjort på den och hur.

/U.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.