|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| IronX verkar ju smidigt, finns det att köpa i Sverige någonstans? £ 18.95 med frakt från länken ovan känns ju ganska dyrt. | |
|
Vanlig petroleumavfettning är inte farlig på någon typ av lack, däremot kan alkalisk avfettning göra en del skada om den får ligga på för länge, i synnerhet på röda bilar utan klarlack. På bilvardsforum.se finns en användare som kallar sig Chrille som driver en firma som bl.a. säljer Iron-X. Hör med honom! Annars kan jag verkligen rekommendera Shinearama, de har mycket skojigt i butiken... /Masten |
|
|
Läste runt lite på Iron X och sökte fram MSDS på produkten. Alltid lika intressant, och dessa säkerhetsdatablad med detaljerade data om produkter är offentliga uppgifter som går att finna (är ett lagkrav) på i stort sett allt inom kemiska produkter, petroliumprodukter, färg och lack mm. Här finns en intressant tråd om lackrengörare inkl Iron X, en bit ner i tråden kommer MSDS. Innehållet är bl.a Ammonium Sulfanyl acetate och Alkyl Ethoxy sulphate, i rejält utspädd form, samt "tillsatser" och lukta-gott medel. Summeringen verkar bli att det kan vara lite lurigt på kromad plast, men annars OK. FP |
|
|
Länken kom visst inte med: Länk FP |
|
| Fick hem lite Iron-X i helgen från Shinearama. Vilket medel ! Använde det endast på fälgarna som närmast blivit lite gula efter 300 mil i snöslask och salt - de blev som nya ! :) | |
|
folke: Intressant! Jag har använt Iron-X på alla ytor på mina bilar inkl. på kromad plast utan att ha fått några skador. Fast det där med tillsatt lukta-gott-medel undrar jag över, medlet luktar verkligen allt annat än hallon om man säger så... /Masten |
|
| Undra om silverlisten ovanför rutorna på 1-serie coupe är kromad plast? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.