AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.939

E60 problem med lite allt möjligt

Sida 2 av 2
Pa
12
Patrik_kalix
Bmw 520d -11 F11
Inte haft min e61 (525d) många veckor, men redan testat den ordentligt men en hel vecka med -30 (bästa fall bara -28), första dagarna bara kortkörning och sedan vanliga pendlingsavståndet 6mil, enda problemet var batteriet som är helt slut nu efter urladdning i början av veckan, kändes lite seg när man startade den på morgonen efter nattemp på -33, men inget större problem, vilken bil är inte seg när termometern passerar -30.
mi
14
millec
530IA-04
Jo, naturligtvis behöver en äldre bil lite pyssel. Bytte batteri förra vintern, en pluskabel året innan och några givare till antisladd o abs och allt vad hette. Någon jordkabel osv... men tyvärr problememen kvarstår. Det märkliga är när den kopplas upp mot dator så är allt ok......
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
När man har sådana skiftande och ovanliga problem så är min erfarenhet att det med väldigt stor sannolikhet brukar vara mänskliga faktorn som har ställt till med någonting.
Om någon person, t ex någon tidigare ägare eller någon klantig mekaniker, ställer till med något så är det ju inte bilens konstruktion eller märke/modell som det är fel på.
@Ulf530: Jobbar Du på ivars bil eller nåt?

Reservdelar kanske ;)
mi
14
millec
530IA-04
Ha ha! Ulf!!! Ja, klart det är mänskliga faktorn. Tänkte jag inte på! Bad grannen starta den i morse, och se på fan allt funkar . Tack för hjälpen!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.