|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gör det så du trivs själv med bilen. En M-bil ska vara i toppskick enligt mig, annars kan man lika bra köra 318! ~Fredrik |
|
|
Kul att du ska återställa den! Nyansskillnaden ser man tydligt på den här bilden (antar att det är den här M3an) Länk |
|
|
Jepp ska bli spännande :-) Har du ägt den? Japp det är min bil! Ska fixa lite mer före bilder inom kort. Du har helt rätt angående dörren. Jag har bett dem ge ett prisförslag. Kan det kanske vara ett alternativ att lacka om hela bilen för att allt ska få exakt lika nyans...? Nu måste ju ändå 30 % av bilens yta nästan göras! Ngn som vet vad detta kan kosta och rekommenderar företag i Stockholm? Mvh |
|
| Omlack (utvändigt) kostar mellan 15-30", lite beroende på hur mycket "demo" firman skall göra. Min bil är inne på lack för tillfället (ut & invändigt, dvs dörrar, huv, skärmar mm hängs av) o kostnaden för detta (inkl demo) skulle ha blivit 45" + moms. Nu gjorde jag alla demo själv (tog ca 10 timmar!!) o fick därför ett betydligt fördelaktigare pris, men fortfarande dyrt...Rådet är att åka runt, visa upp bilen o prata med respektive lackerare, du kommer hitta någon som kan göra det till en rimlig kostnad. Några tips på lackerare kan jag inte ge dig eftersom ämnet är "känsligt" av flera anledningar. | |
| Nej jag har inte ägt den | |
|
Kan rekommendera A2 i Gustavsberg. Lackade om min M3a där förut, pga stenskott och dörruppslag osv. Tog allt utom tak och baklucka. Blev superbra, dom är riktigt duktiga. Nog inte det billigaste, men det kan vara värt. Länk |
|
|
Det kostar peningar att fräscha upp en m3a själv gjorde jag detta på min BBs challenge 19 tum + nya däck faceliftlampor bak svarta blinkersglas fram omlack motorhuv eibach pro kit zhp shortshift + damask ny framruta lackförsegling bromsar runt om bussningar fram och bakvagn. + lite servicar, oljebyten mellan service, motorolja, diffolja mm |
|
|
Okej okej tack för alla klockrena svar! BMW meddelade idag att de inte kunde se någon färgavvikelse på fram och bakspoilern. Dörren kunde de dock se en liten nyansskillnad men de sa att det inte var någon idé att lacka om då resultatet troligtvis inte blir bättre. Verkar som om metallic silver är svårt att få att stämma 100 % mellan plast och plåtdelar. Så jag lägger lackeringen på hyllan tillsvidare. Får se hur mycket jag stör mig på det under nästa säsong :) Åtgärdat: Motorolja, kupéfilter, bromsvätska, nytt batteri, utbytt gummilist förardörr, läckage kontroll av övriga lister, kontroll av att VANOS enheten inte har nått konstigt ljud för sig (De sa att den inte låter och att bilen är i fin skick maskinellt). Askopp lucka fram bytt, strålkastarglas, halvljusautomatik programerad, Fälgarna skall jag ta längre fram då BMW inte kunde fixa dem om jag inte hade ett par vinterdäck att ställa den på.. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.