|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
E46an känns mycket billigare i det mesta tycker, jag blev ganska besviken på den 320 -99 som jag hade. framförallt på ljudnivån och detalj kvaliten. //lars |
|
|
Har haft två 530 M-pkt och så min 330 Cab M-pkt. e46 är så klart mindre men på inget vis liten. Materialvalet och känslan i knappar och vred å sånt skulle i alla fall jag säga vara samma lika, dom är ju tillverkade i princip sida vid sida. e46 är roligare att köra medan e39 är mera komfortabel men egentligen är nog ingen av dom varken jättesprtiga eller jättekomfortabla. (svårt att jmf med min e65 :-D som slår det mesta på komfortnvån men är helt kass på sportsidan istället) Designmässigt är dom ur samma familj så dom hänger med fint bägge två. Insidan är oxå den ganska lika men e46 lite mer tight och mysig. Det är lite trängre mellan framstolarna men inte trångt i e46 och inte slösande stort på e39, igen jmf med min stora pulka. Hur stor bil man behöver kan vara avgörande men såå stor skillnad är det nog inte. Har inte prövat att åka på skidsemester med caben (avställd varje vinter) men på sommaren duger den gott till en familj på 4. Visst är e39 större så det blir mer saker som får plats, självklart. I min värld är fortfarande en sen e39 med M-paket och mörk lack med lite större fälgar (18tum) grymt snygga! Men en e46 med ungefär samma spec är kanon den med. Nu handlar det väl mest om vilken variant man hittar som är fräsch och ärlig eftersom bägge börjar bli till åren och har haft ett antal ägare kanske. Ingen är dålig och det är väl mest tycke och smak och utbud som gör på vilken bil valet faller. Tycker personligen att dom håller måttet mycket bra bägge och man blir inte besviken oavsett vilken man slår till på. Skicket är viktigare i mitt tycke. Niklas Fransosen |
|
|
Fransosen, Jag vet inte vad du har för väghållningsutrustning, men när jag lägger i sportläget tycker jag bilen skärper sig ofattbart mycket! Ska väl inte jämföra med en e46 med M-chassie men en jävulsk skillnad mot komfortläge :) |
|
|
Japmax Har EDC med två lägen, COMFORT och SPORT. Visst blir det skillnad mellan de två lägena men det går inte att komma ifrån att det är en "pråm" :-) Har prövat med SPORT några gånger men återgår alltid till att köra med COMFORT, enklast och i min smak bäst så.... Det går att köra galet fort med sjuan, helt plötsligt är man uppe i 160 eller så utan att man nämnvärt märker det (jo de andra bilarna på motorvägen verkar ha parkerat). För egen del är det skönt att ha två bilar med rätt stora kontraster i sitt uppförande! Niklas Fransosen |
|
|
Jag har dynamic drive också, det kanske gör skillnaden. Jag kör som du alltid med komfortläge, men man har ju givetvis provat sport och jag är imponerad! |
|
|
Det har jag med..... Dynamic Drive alltså :-) Det är inte det att skillnaden inte märks, det gör den absolut, men i mitt tycke är det inte en lämplig vagn att smiska runt på småvägar med. På motorvägen händer det att jag lägger i SPORT läget för att det ska bli lite mer stuns i ekipaget, så man inte gungar fram. Men om jag vill köra lite mer inspirerat får pulkan stå kvar hemma till förmån för den lllla kvicka leksaken. Men i de flesta fall låter jag fjädringen stå på COMFORT, låter lådan vara i D och bara åker med. Niklas Fransosen |
|
|
Jag har haft några 3-seriebilar, lite E36 och några E46or. Det var en rätt stor skillnad mellan E46orna, monterande motorvärmare på både 330 touringen och på 318 caben. 330 var bättre, plasten var faktiskt mer solid, konstigt, då 330 var ett år äldre. 318 caben var smäckig, plastdetaljerna var tunna, mycket bara sprack. Personligen tycker jag att 5 serien har en mer solid känsla, mer rejäl Nej, jag säger ingeting om "körglädje", det var inte syftet med mitt inlägg- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.