AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.756

BMWs version av Audis Allroad

Sida 2 av 2
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Det går säkert att hitta plastkit att sätta på skärmarna så den liknar allroaden också. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Det finns ju redan folk som genomfört tanken på att höja bilen istället för att sänka den.
Och resultatet är ju allt annat än bra
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
A4 Allroad är riktigt attraktiv. Tyvärr verkar det som om man bara tar in motorsvagare modeller i Sverige

Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Vad gäller det estetiska (vilket jag gillar med allroad) så är ju smaken som baken. Däremot kommer all kofångarplast ypperligt väl till pass när man skall backa för att koppla på en hästtransport kl5 söndag morgon i ösregn och redan en halvtimme mindre enligt tänkt tidsplan, avståndsbedömning kan vara sådär just då.

vad gäller plasten på skärmhus så är väl det kanske mer en design. På gård med diverse utrustning sparar man kanske en lackbättring om man ändå skulle komma emot något vid yva svängar. Kanske även vid folkvimmel inne i stan kl 2 en lördagnatt men vad vet jag...

MVH TM
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Lyfter tråden lite...

Det har ju gått snart 5 år och inte har det kommit någon 5-serie Allroad/XC men BMW har ju breddat sitt utbud rejält. Man kan nu köpa framhjulsdrivna BMW-bilar som dessutom har tvärställda och trecylindriga motorer. Det är väl inte varumärkesbyggande direkt enligt den traditionella bilden av BMW som varumärke.

Nu vet jag visserligen inte hur Audis Allroad-koncept tagits emot i övriga världen men i Sverige verkar de ju ha lyckats i alla fall.

När får vi en högre femma med Allroad/Cross Country look?

//Stenback
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Hej! Eftersom det inte blivit någon skillnad så gäller det väl fortfarande.

Jag har tyvärr tappat mycket av mitt intresse för BMW.

Är besviken tyvärr
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Stenback => Med nästa 5-serie som är på intåg ryktas det om en Allroad/Cross Country version.

Mvh/ Niclas
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
I senaste tyska AMS skriver de om 5-serie XC och har t.o.m illustrationer så nog ser vi iaf en svag strimma rök...
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nu är M-B med på banan också..

Länk

M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Hade personligen gärna haft en 3 serie GT t.ex på styltor tycker faktisk många modeller är snyggare som är originalet som allroad, CC, alltrack, scout mm. Har själv en leon x-perince

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är inte 3-serie GT redan på styltor?
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Jo kanske det men tycker det ser tufft ut med den x-tra plasten och och så runt skärmkanter mm. Har en 3-serie GT några x-tra markhöjd eller?

ca
107
calpe
X5 40D F15
Mercedes testar. Fantastisk bil som tar sig fram på en grusad asfaltsväg ;-)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.