|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur kommer det sig att BMW inte har något svar på Audis Allroad modeller? Dvs en högre version av 3-serie Touring samt 5-serie Touring Och då menar jag inte X3 och X5 utan 3/5-serie som är lite högre byggd än orginalet. Man ser Audi A4 Allroad och A6 Allroad nästan överallt känns det som | |
|
Varför kopiera en ful bil? Helt rätt av BMW att folk med krav på högre markfrigång får köpa en X modell istället. |
|
|
Jag Älskar BMW verkligen Älskar men att kalla Audis Allroad modeller för fula är att ta i Dessutom finns det faktiskt folk som inte vill ha en SUV utan något mittemellan Som 5-serie GT. Jag är själv inte en av de som behöver en sådan bil men vore kul o få se en sån BMW modell. |
|
| Ja, jag glömde bort 5GT, men den är också rätt ful enligt min personliga åsikt. ;-) | |
|
Det beror på vilken färg den bilen har samt vilka fälgar den har. Den måste i min tycke ha Shadowline svarta rutor Stora fälgar 19+ Och faktiskt M-paket också för har börjat ogilla BMW standard stötfångare. Gillar inte nedre delen. Så i min tycke är M-paket ett måste på alla BMW modeller. Dessutom ska den ha antingen vara i Vit eller någon av de svarta färgerna. Vissa BMW färgar är verkligen för fula och borde inte kunna gå att välja. Men trots allt detta så är det svårt att inte Älska BMW |
|
|
X1 är trots namnet storleksmässigt som en E91 och väl det närmsta en A4 Allroad man kan komma. Har inte riktigt begripit mig på Allroadbilarna. De är inte lika enkla att stiga in och ur och ger långt ifrån samma perspektivlänsla som i en Q5. Dessutom kostar det nästan lika mycket. Särskilt snåla är de inte heller och automatlåda erbjuds bara till toppmodellen 3.0 TDI quattro... En vanlig A4 quattro eller Q5 känns som vettigare köp. |
|
|
till falsterbo Du måste se bilen i verkligheten med rätt utrustning för att förstå att den verkligen är något extra. den sticker verkligen ut och är i en klass för sig själv. Jag har aldrig testat en Audi Allroad men jag gillar verkligen utseendet. Detsamma med volvo V70 som jag tycker är mycket snyggare i XC utförandet. Speciellt den "nya" modellen. Så som sagt jag vet inte hur Audi Allroad bilarna är men jag gillar stilen på utsidan |
|
| Markfigång? Har frågat flera försäljare om markfrigången på X3 och kollat i broschyrer om detta men inget svar. Betyder det att BMW inte tar detta på allvar. Kanske X-modellerna mest är gjorda för typ Östermalm? | |
|
Jag håller med om att Audi´s Allroad-modeller är väldigt snygga och attraktiva bilar, men jag ser inte nyttan med dem jämfört med exempelvis Q5 och ser ingen anledning för BMW att haka efter Audi på den punkten. Cab-Ingemar: BMW´s högbyggda modeller fungerar utmärkt utanför Östermalm. Jag har kunnat köra genom mycket djup snö eller ut i svår terräng (Nåja, inte LR Defender nivå men mer än vad någon normal bilköpare i Sverige kan tänkas behöva?) utan problem med min BMW X3 som för övrigt har 20cm markfrigång. Det enda som tar stryk är dom små stänkskydden som har en dum konstruktion, dom får sig en knäck och spricker mitt på, i övrigt kan bilen både klättra och är väl skyddad från smällar. :) //Bjersér |
|
|
Förstår hur du tänker Kände exakt samma sak från början men det är en bil som man måste vänja sig vid för att tycka om Men jag tycker fortfarande att BMW borde designa om den |
|
|
Fast en annan grej om 5-serie GT Jag förstår verkligen inte varför den kallas för 5-serie GT och inte 7-serie GT Den är ju stor som en 7-serie Och har nästan samma utrustning som den om inte exakt samma sak så förstår verkligen inte varför det kallas så |
|
|
Vaför kan man inte få luftfjädring även fram på en vanlig 3 eller 5 serie (5-serien har ju det bak på touring som standard) och en knapp på instrumentpanelen där det står "höj bilen 40mm", det skulle räcka bra för mig! Hehe, dvs som på Audi A6 Allroad av 2000 års modell eller så, förutom att jag inte vill ha "all road", "cross country" etc, jag vill bara kunna höja bilen nån gång då och då för att inte köra fast på underredet. |
|
|
Körde en A4 allroad lite hastigt under sommaren och tyckte inte den kändes stabil under rask motorvägskörning med lite kurvor. Ålade sig lite i inte allt för höga farter 130-140km/h. Blev riktigt besviken, inte alls vad jag väntat mig, att skillnaden skulle vara så stor mot en E91. Ingemar, BMW:s X är gjorda för vägen och det blir sällan så mycket snö på vägen att bilen inte kan ta sig fram så länge den är riktigt fyrhjulsdriven, men ska man köra i terräng så finns det bilar med helt andra förutsättningar. Att tro att en X3/5 konkurrerar med riktiga terrängfordon är bara att lura sig själv. __________ Mvh Grelle |
|
|
marin849: Så kan jag göra med min Cittra ;) /Masten |
|
|
Det du säger skulle ju vara en mycket bra sak men tror inte BMW vågar göra en sån grej på sina modeller Låter inte så premium Den utrustningen passar bäst på bilar som är byggda för sånt Det finns mycket med BMWs modellserie som man kan ifrågasätta Varför har BMW ingen familjebil? Inget som jag önskar ska komma tvärtom så vill jag nog aldrig se en BMW som familjebil med 8sittplatser Men man undrar ju varför det inte blivit av När Mercedes haft så stor framgång med sin Viano family samt Viano Skåpbil Återigen så hoppas jag få slippa se en sådan BMW men ni förstår nog vad jag vill komma fram till |
|
| Ja! Jag vill kunna åka runt i ett lågt M-sport chassi 99% av tiden, och så ha den där knappen för att slippa svära över att bilen lägger sig på underredet i djup snö. | |
|
Falsterbo, som sagt. Fick bilnycklarna i handen med ett brådskande uppdrag så jag vet inte. Men jag anar också att något inte stod rätt till med den bilen för ingen Audi jag kört tidigare, har kännts så ostabil. __________ Mvh Grelle |
|
|
Det har varit en massa prat i medierna om att även BMW skulle ta fram dylika "Allroad/XC"-modeller på sina standardvagnar, så det förvånar mig något att detta inte gjorts faktiskt! Allt handlar ju om att få ihop kalkylen, helt enkelt. (Inte om vi tycker det är en bra idé eller inte haha...) Personligen tycker jag SUV:ar sällan är snygga, men anser däremot nya A4 Allroad är en riktig hit - hur kan liksom inte tycka denna är snygg?? ;) Länk |
|
|
Vet inte hur Allroad modellerna är i praktiken men jag gillar verkligen utseendet på de. Fast har aldrig hört eller läst någonstans om att BMW funderar på att göra såna bilar |
|
|
Allroad är bara en fulare A4. Det går alldeles utmärkt att inte tycka att den är snygg. När blev något snyggare av omålad plast? ------- //Lövet |
|
|
Varför inte montera en höjningssats med längre fjädrar på sin BMW om man nu tycker att detta är av nöden? Det går ju så bra att sänka, varför inte starta en ny trend?/ Lagom är bäst! mrMPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.