AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.077

M5 E60 på kvd.se glapp i drivlina mm.

Sida 1 av 2
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Länk

Detta låter inte som en pedantskött bil direkt. Är det vanligt att m5an får glapp i drivlina? Bakaxelupphängning, kardan eller vad brukar ta stryk på m5an? Nu är kvd mycket noggranna och skriver precis ALLA men ser att priset börjar stiga över mot 250,000 verkligen värt för denna bil?

Övriga anm/noteringar: Obalans i däcken. Oljefukt bakaxel. Kurvljus ur funktion. P-sensor ur funktion. Något glapp i drivlinan. Bromsvibrationer.
Delvis omlackerad, viss nyansskillnad syns. Ärgade lister runt bilen. Påkörd i front. Stötfångare fram spräckt. Skav stötfångare bak. Större stenskott vindruta. Skrapade aluminiumfälgar. Invändigt småmärken och repor. Slitet läder på säte vänster fram. Något ingrodd smuts kvar i bagagegolv. Lacksläpp på inredningen.

I trafik första gången i Sverige: 2010-06-23
I trafik första gången i utlandet: 2005-10-20
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Italien-import förra året, utan servicebok och återtagen av finansbolag. Tittade på annonsen igår och då låg den på 215tkr vilket jag tyckte var absolut maxpris. KVD är riktigt dyrt. Har någon sett något BMW M-fynd överhuvudtaget där? Tycker allt blir dyrt, även gamla E36or i taffligt skick.

Internationellt E34 M5 register Länk
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Den är uppe i 220500 kr nu, självklart på tok för högt om man ser till vad det kostar att få den bilen i ordning...är sen servicehistoriken på vift så blir den ju ännu mer svårsåld.

Glappet i drivlinan ska man nog ta med en nypa salt, de flesta här vet ju att M-bilar kan klonka en del från diff/kardan och det är helt normalt.

Jag förstår mig verkligen inte på vad det är för folk som lägger så höga bud på kvd:s bilar?! Jag undrar om dem verkligen läser all info?

Det såldes nyligen en M5-01 på 20000 mil hos kvd, utan servicebok och motkörd o risig med en mängd anmärkningar, den gick för nästan 100 tusen!

MVH Peter

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Det är säkert ngn Mr Lembit som köper den.
Kör med lite silvertejp, hönsnät, ankskit, plastic padding plus 2 läderwunderb.
En bil med en "ärlig" skruvning - lurar sedan på den på ngn stackare som inte har koll (igen)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det konstiga är bara att när man själv ska sälja bil så har jag aldrig haft turen o träffa en spekulant som är helt ovetande om bilen ifråga och dessutom betalar det man begär...:-)

Konstigt att kvd lyckas o sälja sitt skrot.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Håller med ovanstående om att det är mycket märkligt att KVD's bilar går till så höga priser. Liknande objekt kan ligga på Blocket i månader utan att bli sålda. Men på KVD är det alltid köprusch..
Visa användare
253
Vira20
Personligen riktar ingen kritik mot KVD då jag tycker dem är duktiga och gör mycket noggranna och utförliga tester på alla bilar. Framförallt går det att göra klipp på tjänstebilar där som ofta ligger mellan 6000-12000mil och man kan få tag i både många volvo och saab minst ca 20,000kr under marknadsvärde .

Men så fort det kommer ut en udda eller en sportbil så tycker jag det är konstigt att folk/ bilhandlare budar när en bil är italien-imp,fd krockad(?) mycket skavmärken och även känns lite sliten.

DOCK är jag helt säker på av dem 87 m5or e60 som ligger på blocket just nu är minst 3-5 bilar av samma skick och bakrund som denna men att vi inte har en aning om det då inte säljaren skiver på samma sätt som kvd, utan vi själva ser/ och känner att bilen är sliten väl på plats. Hur många gånger har inte folk här på AP sagt att "den bilen var jag och tittade på men var riktigt nergången"
Visa användare
253
Vira20
*Personligen riktar jag... Skall det stå, annars blir det het fel tolkning
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Dessa auktioner är nutidens mode.

Privatpersoner som sitter bakom datorn och lägger bud, en siffra. I slutändan handlar det om prestige.

Kanske har du redan några dagar tidigare lagt bud, dvs. då kan det hända att du ligger som högsta budgivare länge vilket innebär att du automatiskt ställer in dig på att du skall ha bilen. Sedan kommer nedräkningen och då dimper det in en massa spelare. Jag skulle vilja påstå att det fulas med auktionerna, kanske inte att KVD saltar priserna genom att själva lägga bud, men de ser säkerligen vilka som är inne på specifika objekt och kan därmed förlänga auktionen med en minut eller två.

Jag har köpt en hel del bilar på KVD, och målgången är på 3minuter vid nedräkning. Det stämmer inte alltid, jag har sett allt från 4-5minuter vilket är väldigt märkligt. Jag skulle vilja påstå att de kan se när någon loggar in och går på budgivning på vissa objekt och därmed kan de invänta att ett bud skall komma. Det här är endast en teori från min sida dock. Ta det med en nypa salt.

Gällande skicket och beskrivningen för objekten så är KVD riktigt bra. Har hänt att de missat något någon gång men i övrigt är de noga. Var värre med "netbil.se". Där inhandlade jag en Volvo 945a en gång, de hade missat att hela sidan var repad...
Visa användare
253
Vira20
Om nu det är så att kvd hade förlängt auktionstiden.... så vad gör det? Det innebär att det fortfarande finns folk som vill höja budet? Folk som är beredda att betala mer för bilen och det är ju det som är en auktion, den som är beredd att bjuda best på auktionen får bilen? För mig bryr jag mig inte jätte mkt om det skulle vara så förstår inte riktigt ditt inlägg?
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Vira20: Dvs. att om du är intresserad av bilen så vill inte du betala vad bilen är värd. Du vill ha den så billigt som möjligt vilket är meningen med auktioner?

För KVD och deras kunder så vill de så klart att bilen blir så dyr som möjligt. Men enligt deras "regler" så är tre minuter, gränsen vid nedräkning. (Inga bud under tre minuter, då blir högsta budgivare vinnaren)

Sitter du då med ett bud på 180 000 och det går över tre minuter, sedan dimper någon in på 4-5minuter och lägger 181 000 och auktionen fortsätter upp till 190, då är det lite tråkigt för dig.. för egentligen var bilen din vid 180.

Återigen, det är endast en misstanke från min sida då jag just har råkat ut för 4-5minuter mellan budgivningarna.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
KVD tjänar pengar på slagavgiften - som är konstant oavsett slutpris. Varför skulle de ens riskera sin trovärdighet för något de inte tjänar pengar på?

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Helt rätt Lövet, de tar ett fast pris på ca 5000 från köparen och från säljaren? iaf den info jag fick, när affären görs upp.

Så ca 10 tusen per bil.

Dock är det ju så att kvd vill sälja som alla andra "bilhandlare" och är uppenbarligen inte alltid helt ärliga med bilars skick/historik:-)

Deras 3 min system tycker jag personligen är ganska sjysst, då får alla ev köpare chans att "hinna" höja innan tiden går ut jämfört med tex tradera där många ställe klockan för att buda i sista sekunden och därmed vinna auktionen...

MVH Peter
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Absolut, de tjänar de på att få så många avslut som möjligt. Men att de skulle fuska med tidtagningen - för något de inte tjänar pengar på - tror jag inte ett dugg på.

Tycker också budgivningssystemet är schysst och minimerar också "sista-sekunden" budandet som är så störande på andra auktionssajter.

-------
//Lövet
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
I deras hobbyauktion tog de 10% på försäljningsvärdet och max 20 000kronor. Tror inte de gör annorlunda på de vanliga bilauktionerna.

3minuter system är bra, men jag tycker att då skall det även följas.
Ax
43
Axxel
535dA -08
Är det inte så att de skriver över bilarna på sig (KVD) och ställer av dem och på så vis får tillbaka på inbetald skatt ?

Har hört nått om det från en bekant som köpt många bilar där.

Blir en slant det med
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det beror på. Vissa bilar är överskrivna av KVD, andra är reggade på företag, andra är reggade på finansbolag.

Jag kommer inom kort att sälja en bil åt en bekant via KVD. Kan rapportera försäljningskostnaden då.

-------
//Lövet
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
I de fall KVD står som ägare borde det vara intressant att få upp priset. Står dom som ägare bör dom väl rimligtvis också vara det? Kan det finnas något som helst annat skäl att dom står på bilarna?

"You can call me Bon"
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att de står som ägare kan jag inte svara på. Men jag köpte nyligen en bil där KVD stod som ägare men de hänvisade hela tiden till kunden och att kunden behövde godkänna köpeskillingen (bilen nådde inte upp till reservationspriset). Så jag tror även i de fallen så är det fastpris ersättning till KVD. Den senare är dock inte något som jag till 100% vet.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
(Första meningen blev helt obegriplig, bortse från den)

-------
//Lövet
deamon
kvd tar både fast pris och %
Köpte en BMW can från de för 129000:-
Efter en månad ringer en kvinna som ägt bilen men hade inte råd pga förlorad jobb så finans bolaget tog tillbaka den och sålde den via kvd MEN kvd redovisade att de sålt bilen för 86000:- ???
Jag hade ju kvitton och kopia på postväxeln vilket gjorde kvinnan glad då hon slapp bli skyldig för "mellan skillnaden " säljaren hette Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.