|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ja, femman är fin den med! | |
|
En 3-serie räcker utmärkt för en 2-barnsfamilj. Jag fick välja en 5-serie pga av tre barn, nu (6, 9 och 11 år). Hade under några år samtidigt en 320i (E46) och en 525iT (E39) för att sedan byta 3-serien till en ny 530i (E60) 2006. Hade aldrig några problem med två barn i 3-serien som inte var en touring. Kunde dock vara något trång med en barnvagn i bagaget, som löstes med 525iT men övrigt fungerade 3-serien utmärkt. Sedan 2006 när jag köpte 530i (notera ingen touring) har denna bil fungerat som bilen vi använde på längre resor. Mellan 2006 och framtill hösten 2009 hade vi samtidigt även den äldre 525iT som var vår "andra bil" men byttes i förmån för en mindre och smidigare VW Golf. Är skidtok precis som övriga familj där alla har full skidutrustning och det har aldrig varit aktuellt att byta till en touring. När jag nu nyligen bytt till en ny 5-serie var det självklara valet en sedan och inte en touring. Så länge som man bara har två barn fungerar en 3-serie utmärkt som familjebil, men vid tre barn behövs lite extra utrymme främst vad avser bredden i baksätet och här skiljer 5-serien och 3-serien åt. |
|
|
I sommras var vi på semester med en 5 och en ett-åring. Brio pannsarvagn till den lille, så man fick ta av hjulen och packa smart. Men en 5a är inte lika rolig att köra och en a4 är snygg på utsidan men där vill jag också stanna ;) Letar efter talbox nu när vi blivit en till, men bilen vill jag inte byta... /GTV6 |
|
|
Har man bara en bebbe så är touring onödigt. Åkte just på julfirande med fru och barn 50 mil för att vara borta i 5 dag (med vagn) och packade ej över "sedanlinjen". Ok lite sticker bv upp men om man gått in för det hade jag kunnat klämt ner den och packningen i en sedan också. Med två barn behövs touring, tre 5-serie sedan eller touring beroende på behov och disiplin,, tre och Hund Kia Karnival. |
|
| provkörde just 5-serien men det var inget för mig, alldeles för stor och klumpig inte alls samma tighta körkänsla som 3-serien | |
| Pga av julklapps transport fick jag idag be pappa ta vår Emmaljunga i sin E91a - och med en sådan vagn så kan man glömma E91an. Jag fick inte ett skvatt förutom vagnen. | |
| Inte tusan ska barnvagnsmärke styra bilmodellsval! Om man vill ha en sportigare bil får man välja sportigare vagn. Som sagt med rätt vagn kan man t o m ha sedan 3-serie, speciellt med f30 | |
| Vi har Emmaljunga också, först hade jag en E90 och för att få barnvagnen i den fick man ta bort sittdynan i barnvagnen och sen var det smockat. Köpte en E91 för att jag orkade inte hålla på att demontera vagnen, men vagnen fick jag då endast från ena vinkeln i bilen och med vagnen i då var det nästintill smockat i bagaget även på E91:an. Efter ca 1 år gav jag upp, nu har jag en Lexus RX och den känns mer som en familjebil än en E91'a. :) | |
| Haha Emmaljunga, lättare att byta barnvagn än bil. Icandy eller Buggaboo, då går det bra! | |
| Ja, men samtidigt ska det vara en bra vagn också. Kan inte köpa vilken vagn som helst bara för att det ska ta mindre plats i bilen. | |
|
Visst, Emmaljunga är en fin vagn. Och det finns många andra fina vagnar också som är betydligt nättare. Vagnarna jag nämnde är mycket populära och i den övre prisklassen, alltså inte vad som helst. Poängen med tråden är att e91 är en bra familjevagn, men man behöver vara effektiv med sina prylar! Många Emmaljunga verkar vara gjorda för V70, Passat eller SUVar. |
|
|
Givetvis är det enklare att köpa en vagn som passar, än tvärtom.. det var därför jag ville skriva att min Emmaljunga duo ej funkar i E91an - jag har ju en Q7.. ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Vem bryr sig om Audi här? | |
| Jag är övertygad om att en E91 fungerar som familjebil. Det handlar enligt min mening mycket om inställning och lite anpassning. Tycker man det är för jobbigt/eller har ett fysiskt större behov så välj en större bil. Personligen använder jag en ännu mindre bil för min familj som dock bara består av tre personer men en barnvagn finns med i bilden. Visst blir det lite bök ibland men det är det värt. I åtta fall av tio sitter jag själv i bilen och då prioriterar jag körupplevelsen. Blir vi en till i familjen skulle jag definitivt kunna tänka mig en E91. | |
Verdi |
Är på "julturné" med familjen i vår E91. Emmaljungavagn, babysitter, 3 stora kassar med julklappar, vår packning osv. Funkar fint. Har plats med mer saker till och med. Hade dock inte gått i en E90. Kombiutrymmet är ovärderligt i och med att man kan packa upp till taket. Blir kanske värre med 2 barn, men då får man väl ha takbox... :) |
| Jag kände att jag inte ville packa upp till taket för siktens skull, så några av svärmors presenter fick vänta till någon annan gång. Men att vissa saker kan sticka upp är praktiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.