AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.441

E91 SOM FAMILJEBIL ?

Sida 1 av 2
mu
7
mullemoa
528 ia -99
Hej

skulle vilja höra lite åsikter om E91 som familjebil (2vuxna 2barn ej barnvagnar osv) provkörde en 320d som gick underbart men är lite rädd att den blir för liten, jag har passat och A4 som alternativ

Hjälp mig välja
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Funkar perfekt. Speciellt om ni inte har barnvagn längre.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Vi kör E91 som familjebil. 2 grabbar på 10 och 13 år. Funkar galant. Vi hade tom en E90 ett slag och innan det en E39 touring.

Vi resonerar som så att man kan inte välja storlek på bilen efter "worst case scenario" (skriver man så?). De gångerna som bilen ev är lite för liten får bli lite krångliga hellre än att alla andra gånger åka omkring med en för stor bil. Vi åker på skidresor med takbox utan några som helst bekymmer. 2 veckor till Italien var heller inga problem. Storhandla funkar också bra, tyvärr :)

E91 är en bra och smidig familjebil.

"BMW six appeal"
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Det funkar fin-fint. 2 vuxna, 2 barn 4 och 1,5 år. Barnvagn inga problem.
Tänkte köpa e61 först men det verkar ha varit lite mer problem med dem plus att det alltid blir lite högre ägandekostnader på en större bil så det blev en 3-serie igen.
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Vi tycker vår E91a är lite liten. Men vi släpar fortfarande en barnvagn i bilen...
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Vi är 2 vuxna och 3 barn (9, 5 o 1 år) i en Seat Leon, det funkar, men får så klart inte plats med vagn om vi behöver packning. Tanken är att byta efter julhelgerna till just en E91. Har haft 9-5 innan och har ingen större lust att köpa en så stor bil som 5-serien igen, underbart med smidig bil.
Jag tycker den är i minsta laget. Visst går det men är föräldrarna långa blir det trångt där bak, framförallt med större barn i bälteskuddar.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Fungerar utmärkt för oss, 2 vuxna, 2 barn 2 och 6 år gamla inkl barnvagn, Ikea-besök och semestrar. Hade E61 tidigare och E91 duger gott och väl och är lite roligare att köra.
Visa användare
126
Blomster
318d Touring E91 -11

Fungerar utmärkt!

Har själv två barn, 1,5 och 2,5 år och det är aldrig varit något problem. Har haft bilbarnstolar både fram och bak. Vi är 1,80 och 1,75 långa och rent ut sagt älskar baksätet om man har en stol fram. Dock är mittplatsen oanvändbar. E91 fungerar jättebra som familjebil men kan ibland bli i minsta laget i bagegeutrymmet.

Nu säger jag väl emot mig själv men kan inte riktigt förklara varför. Nästa gång blir det en E61 (läs snart) för vår det, då jag gillar den lyxigare känslan, bättre mittplats i baksätet samt bättre utrustningslista. Tex komfortstolar, bagagelucksöppning m.m.
Verdi
Vi har en liten en på 3 månader och det är såklart inga problem, även om det blir trångt om vi ska besöka svärföräldrar osv då vagnen tar upp det mesta av bagageutrymmet.

Utan vagn är det nog inga som helst problem även med 2 barn.

ps. Blomster, varför inte gå på en F11 på en gång? Det skulle jag ha gjort i din situation. Gillar inte riktigt designen på E61. Framförallt fronten. Med M-sport blir iaf bakdelen ok.
Ch
1
Chriss1977
320i touring -08
vi har precis bytt från Saab 9-5 kombin och skaffat oss en 320 touring 08 och den är helt underbar vi har 2 grabbar 7 och 5 år och de sitter kanon liksom vi.
fungerar bättre än man tror. vi är 2 vuxna o 2 vuxna barn. med takbox fixar vi fjällresan. har man barnvagn skulle jag dock välja en bil med större bagage.
Visa användare
3
Be-am-wee
X1 xDrive20d -11
316i Touring -09
Funkar utmärkt även för oss 2 vuxna och två barn 14 och 10år.
Jag hade passat variant -03 innan och visst var den något större men,
inget jag saknar eller lider av.

Är faktiskt inne på att välja en sedan nästa gång...
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Jag har en liten på ngr mån + fru, kör alltså runt med barnvagn. Det fungerar suveränt. Detfinns gott om plats för packning. Jag sitter precis som jag vill ha det framför babyskyddet. Audi är fina men inte lika roliga och fräna i designen som BMW. Audis ser ut som tvålkoppar, BMW har massa spännande linjer och ser mer "deffade" ut, tycker jag.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
För allt i världen - köp en BMW

Jobbet har fixat en A4 åt mig och visst är det lite mer plats i bagaget, men sen var fördelarna med den kärran slut...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sålde nyss min E91 och köpte en E61 för att E91 var på tok för liten. En vagn i bak (Brio Happy) så var bagageutrymmet fullt. Att montera ett litet babyskydd bakom föraren gick inte heller utan att behöva köra fram den så mycket att jag inte kunde sitta bra. Nej, det var inget för mig.

-------
//Lövet
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Hur lång är du då? Jag är 1,91 och sitter bra. Hur man sitter Beror väl vad man har för babyskydd också. Jag har icandy peach vagn, tar bara en del av bagaget för den fäller ihop sig mycket smart och cabriofix babyskydd. Det gäller att ha nätta grejor om man har nätt bil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Med tanke på hur mycket mer barnvagnen används än bilen i vårt fall så var valet enkelt. E91an ut. E61an in. Inget byte jag ångrar förresten heller, E61an känns klart mer påkostad.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag är 190cm för övrigt.

-------
//Lövet
Verdi
Hade inte du en V70 Andreas?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har haft ett ganska intensivt bilår. Det har passerat en Z4, en V70II, en 325iA och en 525d i år...

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.