AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.215

Info om dessa M3:or?

Sida 1 av 2
Aa
3
Aale
325iT-10
Skall dumpa min 325iT nu i veckan, och lurar på en M3 Limo/Coupé -08, 330i Cab -07 eller nyare, eller en 335i Cab eller Touring. Obeslutsam? Nejdå, bara flexibel! Har sett dessa M3 limos på blocket, någon som har info om dem ?

Länk

Länk

Länk

Utan att veta något mer om bilarna så verkar den första intr då den ser ut att vara sv.såld, kolla spec att den framförallt har m drive. Den sista är märkligt att den verkar reg i Sverige 2011-06 men mr cap beh i mars 2011, hur funkar det?

/Anders
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, alla 3 har varit till salu ända sen i somras så det borde finnas bra prutläge då just M3 limo verkar extremt svårsålda..

Jag har haft kontakt med några av säljarna, har dock ej tittat på någon bil.

Den blå tex har lite skavda hjul minns jag och saknar helskinn. Importerad från Danmark. Jag fick inte rätt känsla för bilen iaf efter att jag pratat med ägaren..

MVH Peter

Aa
3
Aale
325iT-10
Hej och tack för info / synpunkter. Ser nu att han som säljer den svarta i Sthlm även har en 335 limo till salu på blocket...

Länk

/ Aale
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Aale:

Har du varit o kikat på någon av bilarna? tex den svarta 09:an för 379?

MVH Peter
Med känsla: Bara för att bilen finns i sverige behöver man ju inte promt inregga den.. polarn körde runt med firmans grönskyltar i 4 månader på sin USA import (förvisso lite jobbigare att regga in en än bmw från .de)
Den svarta med dolda skyltar och som har Hella blacklampor är en 2008! Syns på att den är pre facelift. Det är en importbil uttagen sent = 2009 då reggas den som 2009 i Sverige fast den troligtvis är byggd 2008 mindre troligt 2007.

Stephan
Aa
3
Aale
325iT-10
peddan:

Har inte hunnit kolla på någon bil än, faktiskt. Är väl läge nu när dom legat ute så länge... Annonsen för den blå har "förfallit" på blocket men den är nog kvar den med...

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

stephan735i:

tack för uppmärksamheten, det kom ju en facelift på M3 e90 för modellåret -09 med blandannat ny koffertlucka o baklysen vilket den svarta inte har...

Konstigt att han skriver uttagen september 09, då borde det verkligen va en riktig -09 om den inte "stått" i en hall ett år typ.

Ett reg/chassinummer hade rett ut mystiken...

MVH Peter
peddan; På importbilar skrivs året dem är uttagna som fordonsår för ett tag sedan var det en 95as 750i E38 som var uttagen 98 den hade 98 som fordonsår. Den nyblivne köparen var inte direkt glad över att upptäcka att hans bil var 3år äldre än väntat finns tråd här på sidan.

Gissar att den svarta E90in stått ett drygt år hos en handlare i Italien eller liknande, detta hade inte hänt en sv-såld eller USA-import i första fallet finns tillverkningsmånad/år med i registeringen och i andra fallet är årsmodellen satt av BMW direkt. Gäller att vara uppmärksam och alltid kolla utrustningslistan.

Mvh Stephan
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

fick regnumret nu på den svarta 09:an....SOM kommer från Tyskland och är tillverkad jan 2008. Förmodligen var väl bilen en hallvärmare i 1.5 år då limon verkade va extremt svårsåld!

Har vart intresserad av två svensksålda 08:or nu som båda stått ända tills 09 innan dem togs i trafik första gången...

Den ena är den beryktade kvd-bilen och den andra en mörkgrå -08 limo som såldes i veckan av bmw-bilia-sthlm med begärt pris 369. Den hann jag inte kolla på tyvärr...

MVH Peter
Peddan >> När du skriver "den beryktade kvd-bilen", vilken menar du då? Den som nyligen låg ute på kvd? Var det något särskilt med den?

T5 -05
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

He he nä inte mer än att den inte stämde med deras beskrivning utan var omlackad o ful, och att det kostade mig en hel fredag med resa mm.

Den såldes igen för 346 tusen förra veckan men har fortfarande inte bytt ägare så den kommer nog ut på kvd igen nästa vecka.

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Någon här som varit o kikat på denna bil?

MVH Peter
Morten B
Gjorde inte BMW en uppgradering av Navigationssystemet/I-drive från och med årsmodell 2009 på M3? Man kan se om en bil har gammal navi då I-drive kontrollen vid växelspaken är av metalll/silvrig, och på nya navin är kontrollen svart med knappar runt.

Om denna teori stämmer finns det flera M3or som annonseras som 09or men som är 08or…

Länk

Länk

Länk
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det stämmer säkert Morten B, tyvärr är det inget ovanligt att bilar inte blir sålda direkt utan står länge och då blir "första registrering" helt plötsligt årsmodell.

det gäller att vara vaksam vid ev köp och kontrollera noggrant så man inte blir lurad att bilen är nyare än verkligheten...

MVH Peter
Morten B
Byter en bil årsmodell om den inte säljs direkt från fabrik? Konstigt.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja det är lite konstigt/missvisande, men är det en seriös säljare/firma så skriver dem tillverkningsåret korrekt och året för registrering. Då blir man inte lurad..

Det är bara oseriösa/okunniga som fuskar med datumen. De bilar du länkar till är inte precis bmw handlare utan småhandlare/lurendrejare!!

MVH Peter
I stora delar av Europa är det och har varit länge att uttagsdatum är det man går efter i UK såldes det ett antal 540iAT E34 under 1997 dessa klassas som 97or där. Den 750i-95 som togs ut 98 klassas som 98 även i dem svenska pappren, det händer inte Sv-sålda eller USA-import.
Som jag brukar skriva det den information man behöver är

1, tillverkningsdatum
2, uttagsdatum
3, årsmodell

I Ryssland bryr man sig endast om tillverkningsdatum, I USA endast årsmodell (så var det i Sverige fram till för 15år sedan) och många i Europa bryr sig endast om uttagsdatum.

Gör myndigheter bara rätt så är dem två första alternativen att föredra om man nu ska gå efter en enda sak.

På BMW är det enkelt att kontrollera tillverkningsdatumet genom realoem.com eller dra ut en utrustningslista. Det sista är bäst då kan man upptäcka att ens Italienimporterade objekt saknar värmesitsar eller något annat tråkigt.

E90in är jättelätt att se att den är en 08a i och med icke facelift. Värre med E92/E93orna.

Mvh Stephan
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Ingen här som kollat på ovanstående bil?

Undrar varför den inte blir såld då priset är ganska sjysst.

MVH Peter
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Peddan: Jag undrar också varför den inte blir såld. Har vart ute länge nu och priset är klart schysst. Jag var och tittade på den för nån månad sen och den ser fräsch ut. Blev ingen noggrann koll dock, så har inte kollat papper etc. Men var jag ute efter en M3a skulle jag ge den en ordentlig titt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.