AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
17.580

Varning för skruvad E92 335d

Sida 1 av 4
Ska du köpa en BMW E92 335d så undvik denna

--------------------------------------------------------------------------------

Ska du handla en 335d i hjulklapp till dig så kanske just denna bör undvikas, hur fräck och svensksåld den än är. Den var på Alpina/BMW idag i Hbg för allmän koll och mätaren är skruvad på den någon gång mellan juni -10 och dagens datum. Hur mycket är det ju ingen som vet - förutom ägaren som bedyrar på sina kusiners släktingars hedersord att den inte är justerad... ;)
Nu vet även församlade Autopowergänget detta - utan dyra besök hos BMW!
Denna, regnr HBR 509
BMW 335 d Coupe M3 Utrustad | Skåne | Blocket

Sen finns det en annan 335d coupe som står i Pålsboda/Örebro jag tyvärr inte har kvar regnr på, slutade på 130 iaf om jag kommer ihåg rätt, annonsen just bortplockad på Blocket. Bilen är vit med 20" svarta Breytonfälgar och är en riktig pärla, sett utifrån. Om man vill ha en som är trimmad på tvivelaktigt sätt vill säga. Här var ägaren oxå heeelt omedveten om detta och ville gärna ha den till original i maskin. Fast till slut kröp sanningen fram. Moderna läsinstrument som handhas på korrekt sätt kan avslöja det mesta, som tur är!
Här är länken....

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Hej Qvarnis
HBR såldes av Förenade Bil 2009-09-11 till privatperson 2010-02-26 och till nuvarande ägare 2010-06-25 så det lär väl inte vara så svårt att lista ut vem som är skyldig isåfall.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
bra info och visar ju tyvärr att det inte är bara import bilar som är skruvade...av första reg så inbillar jag mig att den är svensksåld?

/Anders
Den är svensksåld och milen stämmer kollade på BMW feb -10 ca 4800 mil och juni -10 ca 5800 mil, efter det har bilen bara gått orimliga ca 700 mil på 18 månader. Men snubben som säljer den påstår det är BMW som måste mixtrat med den om inte milen stämmer. Om jag förstod honom rätt... ingen garanti på det iofs :)
Roffa1
Qvarnis: Har du "hängt ut säljaren" mot bakgrund av att bilen endast gått 700 mil på 18 månader? ser inget orimligt i milantalet? min egen E90 har tex gått 600 mil på två år.

Eller har du något bevis för att milantalet är fejkat?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Den böt ju till nuvarande ägare juni 06 och att den då byter körschema från att rullat 1000 mil på 4 månader till 700 mil på 18 månader är kanske inte alls så konstigt egentligen men ovanligt kan jag hålla med om.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om det inte finns mer bevis än att bilen helt plötsligt gått mindre efter den bytt ägare - då borde den här tråden raderas direkt. Några slags riktiga bevis måste ju fram ffs.

-------
//Lövet
Roffa1
Instämmer med föregående skribent RADERA tråden om bevis saknas.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Fattar jag detta rätt??
Qvarnis hänger ut säljaren baserat på att den efter ägarbyte gått mindre än vad han anser vara "normalt"?

Min E91 -09 har rullat under 3000 mil totalt.. Jag måste ha skruvat den!

//Anders
Min bil har rullat 3600 mil på 5 år.
Hoppas man inte bli uthängd här när det är dax att sälja pärlan.
fz
119
fzmoto
Z3 1,9 1997
320iA Touring 2007
Köpte en E91 (-07) för två veckor sedan med 4850 mil på mätaren, besiktigad i augusti -10 med 4500 mil, så min bil leder tävling "mil/månad" med 23 mil/månad.

Skämt åsido, man blir ju lite vaksam och kollar upp den lite extra, jag hittade inga konstigheter och är hittills nöjd.

Calle

Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
"Den var på Alpina/BMW idag i Hbg för allmän koll och mätaren är skruvad på den någon gång mellan juni -10 och dagens datum. Hur mycket är det ju ingen som vet - "

Qvarnis; Hur såg dem detta? Har e92an ngn ljusmodul som bmw såg var påverkad eller är det som "vi" tolkar det bara det lite konstiga körschemat som gör dig så säker på detta?
Vore bra med någon fakta i påståendet. T ex garantireparation eller service vid högre miltal än på displayen. Oavsett har ju BMW fri service och min egen E91 fick sin sista garantireparationen vid 7000mil så om inte första eller andra ägaren totalt tappat huvudet och servat bilen utanför den fria servicen borde det finnas en stämpel eller registrering i BMWs databas vid ett högre miltal än vad som står i annonsen.
Vilken idiotisk trådstart.

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Den har jo rullat ca 2000mil per år ? det är väll ändå ganska mycket för en bil som rullar nere i skåne. Kanske kan se något annorlunda ut om den snurrar i sthlm där man åker längre sträckor dagligen men fortfarande inte ett måste anser jag.
Min 335a är mer eller mindre inte ens inkörd än :S
Används jo inte dagligen så vad ska man göra :)
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Lyssna på en bankrånare....
Dagens "08-citat":

"...Den har jo rullat ca 2000mil per år ? det är väll ändå ganska mycket för en bil som rullar nere i skåne. Kanske kan se något annorlunda ut om den snurrar i sthlm där man åker längre sträckor dagligen men fortfarande inte ett måste anser jag"

Kommentar överflödig :-)
Min cab har gått 150 mil totalt dom sista 5 åren =2,5mil per månad
Då måste den vara skruvad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P.S Haft bilen i 15 år totalt 6600 mil
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Men Beckis du kör väl bara när du är hemma i Sverige på sommaren off season ?
I washington har du väl någon 4x4 ?
Kristoffer_L >> Klockrent, haha! Tänkte precis på samma sak som du när jag läste kommentaren.

Sorry Maxad, men har bott i både Sthlm och Skåne och din kommentar återspeglar urtypen av en skev verklighetsuppfattning från en "08a" ;)

T5 -05
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.