AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
24.531

Vad kostar det att importera bil från tyskland idag

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ett tips angående ursprungskontrollen som jag skrivit om i andra trådar är att ditt ärende blir godkänt några dagar innan du får brevet på posten och direkt ärendet är godkänt så kan också SBP se detta i sin dator. Så om du på Transportstyrelsens hemsida håller koll på datumen dom behandlar just nu så kan man när ens eget datum är uppe kontakta SBP och få reda på om bilen är godkänd och då boka en tid. Här sparar man direkt 2-3 dagar då man slipper invänta beslutet i brevform.

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ett annat alternativ är ju att logga in på Transportstyrelsen
under "mina fordon" där fordonet blir upplagt i samma stund som den blir godkännd. Då slipper man ju sitta i kö i telefonen :-) Sist jag skulle kolla upp en hoj jag plockat hem så var det över 2h väntetid!!

Mvh Jimmy
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Var det 2h telefonkö till SBP?

___
//Ulf
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Ett tips är Länsförsäkringars Importförsäkring 900 för 30 dagar för de som har sin hemförsäkring där ;) 1500 för 3 månaders.

Använde båda i år och mycket nöjd ;)
var det ingen begränsning i Länsförsäkringars importförsäkring? Typ försäkringsvärdet? Annars kanske de har ändrat sen för ett år sedan när jag senast hade ärende ang import. Då var Trygg Hansa det enda som fungerade för en bil med värde ca 450 tkr.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.