AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.433

Finns det någon firma i swe som säljer alu paddlar till e46 M3 Smg?

Sida 2 av 2
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Hehe, dawwe. Ska villigt erkänna att jag inte var helt säker på stavningen av insexnyckel när jag skrev det. However, tog mig inte tid att utreda det vidare vid skrivande stund och chansade. Jag tackar dig för att jag aldrig mer kommer att vara osäker på detta verktygs namn stavas - även om du valde att vara dryg.
Alla org.slutrör är popnitade.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Kollade på mina ändrör ikväll , och dom var popnitade, men i behov av lite autosol för extra lyster..

Kostade 550:- styck på BMW, så det blir Autosol ;)

BMW CS #07491
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Beolab: Ja även slutrören är värda en omgång med polertrasan såklart. Jag polerar mina slutrör även invändigt... och de håller sig fina, bara lite kondensvatten som torkar in då och då. Inte bara snyggt utan man har på så vis har man även en liten koll på hur bilen mår och att den andas friskt. :)... Länk

Gå loss med autosol och lite varmt vatten. :)
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Jimmyboy!

Autosol blandat med vamt vatten = våtslip

Mycket fin bil du har!

Hur många mil har den rullat?

Med vänlig hälsning,

Fredrik

BMW CS #07491
Ji
2.380
Jimmyboy

Beolab: Såg att jag kanske var lite otydlig där, mitt "recept" gäller endast insidan av slutrören och då gärna i kombination med en tandborste eller en liten kökssvamp samt att man låter medlet verka några minuter. Utvändigt på den polerade ytan bör man ta det lite lugnar naturligtvis.

Tack, ja den är grymt välbehållen av förra ägaren och omhändertas med än större omsorg av mig. Den har rullat 9500mil innan den ställdes av för vintern. :)

Mvh Jimmy
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Ser jäkla fin ut din M3a Jimmyboy lär jag säga=)
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Dawwe: jag håller med dig!
Många av foruminläggen är formulerade med så märklig ordföljd och så illa stavade att det är en omöjlighet att någorlunda träffsäkert förstå vad som menas.
Vad som avsågs med "insektsnyckel" begrep dock t.o.m en gammal gubbtjyv som jag:)
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Back to topic boys!;)

BMW CS #07491
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Fick tillfälle att både träffa Jimmyboy o se hans m3a i somras.
Grymt fint skick på bilen--både ut/in vändigt...
Vet att just vittskinn måste vara svårt som attans att hålla rent,men jimmys är i mkt fint skick..man kan inte tro bilen rullat 9500..beydligt mindre isåfall

Hur svårt är det att byta?
Ji
2.380
Jimmyboy

Memmo: Bytet är väldigt enkelt och går på ca 5-10minuter. När du lossar de befintliga paddlarna så finns det en fjäder som ligger löst på var sida som ska flyttas över till de nya paddlarna.

Lite fett behövs på den nya paddlarna men det tar man helt enkelt och kladdar över från de befintliga.

Lycka till / Jimmy
Har bytt fast när jag skruvar fast den ena så fastnar den eller kärvar den, nån som vet vad jag har gjort för del? när jag inte skruvar fast funkar den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.