|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är lite sugen på denna Länk men är det en 177hk eller 163 ? | |
| Det står i annonsen att det är 177hk... | |
|
Jo men slår jag den på vv så är det en 163hk nån som vet vart man kan kolla historiken? |
|
|
CARFAX-infon säger 176hk, i annonsen? Kom inte 177hk tillsammans med Faceliften på E9x? |
|
|
VIN WBAVU51070A109830 Type code VU51 Type 320D OL (EUR) E series E91 () Series 3 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine N47 Displacement 2.00 Power 130 Drive HECK Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT) Prod.date 2007-09-15 |
|
|
Japp, Firman anget regnr. från en annan bil när dom la upp blocket annonsen. för i infon som blocket hämtar från vägverket står det 176HK. Du kan också se att det är fel regnr. angett eftersom att blocket infon säger att bilen är grå. Det är en 163HK:are.. Anmäl annonsen! |
|
|
tackar för svaren Känns kanske inte som nåt man ska köpa......eller Hur ser man enklast om det är en Facelift ? Är det inte lite konstigt att den fått den låga skatten om det är en 163hk |
|
|
Hmm i inlägget ovanför står det ju ändå "power 130" vart kommer den infon från då ? |
|
|
Det är en 177hk den är tillverkad sep-07 = 2008årsmodell med nya effekten och lägre förbrukning. Det står till och med 130kw i utrustningslistan. Transportstyrelsen har reggad den fel vilket dem gör ofta... Stephan |
|
|
177hk kom med 08-modellen. Facelift är lättast att se på bakljusen eller njurarna. Pre-facelift sitter överdelen av njurarna i motorhuven medan facelift "går runt". Länk Länk |
|
| Nya motorn kom 08, faceliften kom 09 vad jag har förstått. I nya faceliften är det röda baklysen. Är det någon utseendemässig skillnad mellan 06-07 och 08? Det är väl bara motorn eller? | |
| Det är motorn men även en del chassieändringar som gjordes på 2008:orna. Något tokigt är det för min skatt var per år 1700kr på min 320dT 08... | |
| Nya motorn som kom -08 163->177hk halverar skatten från drygt 3300 till omkring 1700. | |
| Det där med skatten verkar skilja väldigt mycket. Min -08 kostar 2400:- i skatt. Beror det på utrustningsnivån eller? Jag har en M-Sport. | |
|
Import? __________ Mvh Grelle |
|
| @Grelle: Nej den är svensksåld. | |
|
Okej, tänkte att det annars kunde varit en anledning. __________ Mvh Grelle |
|
|
Är det automat? |
|
| Det är för att din är automat, högre utsläpp än manuell. Men det kan det vara värt för att få automataren. PS, Är du fortfarande lika glad för bilen, den är ju riktigt, riktigt fin :-) | |
| Jo det är en automat, o den går som en dröm Bästa bilköp jag någonsin har gjort :). Även om det är frugan som har den till jobbet varje dag, jag får åka gammal mitsubishi-pickup. | |
|
WoberT : Bilen är importerad till sverige 2011-07-04 enligt ts.. alltså import! Fordonet tillverkat 2007-10 = ingen 08a = 163 hästar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.