AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.046

Fin bilfilm - 330ci

Sida 1 av 2
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Har tillsammans med en vän knåpat ihop en kort film om min BMW 330 ci.

Länk
(ha gärna lite tålamod och låt den ladda i full HD)

Huvudsyfte var att använda den till försäljningen så varför lägga ner så mycket jobb kan man undra? Jo för att det är ruskigt kul att filma hehe och så fick man anledningen till att snickra ihop en räls och takstativ =) och så är det ju klart att man ska dela med sig av erfarenheten här på forumet.

Kameran är en Canon 5d mkII, objektiv 17-40 + 24-70 och tyvärr hade vi ingen bra mic så det fick bli endast den inbyggda.

//Daniel
Grym film och fin bil.

Nu blev jag sugen på en 330ci igen tack vare dig :)

Måste säga att den gröna färgen passar sig fint på bilen.
snyggt! skulle åxå vilja ha sådan kamera å skillsen att filma så bra^^
Visa användare
24
steinreich
335i E90 -07
Riktigt snyggt gjort!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tummen upp. :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
fan nu vart jag sugen på en grön 330
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Rikigt snyggt filmat och redigerad

Tummen upp

Mer sånt önskas
Snyggt jobbat!!

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tack för de fina kommentarerna och ut och filma med er innan snön kommer! =)
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Subaru Legacy Outback -98
Reklamfilm av stort bolag. Vill nästan köpa bilen av dig.
Canon 5d mkII, en systemkamera, ingen filmkamera eller vilken menar du?

Länk
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
328Robban,
hehe ja den är ju till salu så lägg ett bud ;)

mats_epost,
Ja precis, vi har använt en systemkamera för att filma med. Det är bra kvalitet på de rackarna även för filmning i full HD.
Snyggt filmat men synd att vi inte fick höra motorsången när sexan får jobba med fullt effektuttag. Ljudet är ju trots allt en stor anledning till att väja BMW med sexa!
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Väldigt snyggt!!

Lite feedback:
Vid 0:22 hade jag velat se en inklippt nedväxling till tvåan inifrån bilen, sedan tillbaka till extern kamera och omkörning av kamerabilen med full gas!
Mikrofon placeras i motorrummet i närheten av eller på gummibälgen till insuget och så läggs det ljudet in i omkörningsscenen. Det låter så in i helsike gött då man med den mikrofonplaceringen får med det rena härliga motorljudet utan vindbrus etc!

I de klipp där man hör motorljud kunde volymen dragits upp rejält så att det blir större kontrast mot musiken.

Jag vet hur jobbigt det är att sätta ihop ett kort klipp, så bra jobbat!
ma
7.450
marin849
Här är en annan väldigt bra hemmagjord film (verkar inte finnas så många?!)
Länk
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tack för tipset om motorljudet vid insuget, ska testa det med en trådlös mygga nästa gång.
Se upp med myggan, en känslig mikrofontyp som inte tål så höga ljudtryck. En traditionell (dynamisk) mikrofon försedd med en rejäl socka (mot vindbrus mm) skulle nog fungera bättre.

mvh/ Anders
ma
7.450
marin849
Jag provade med en 19kronors (!) kondensatormik koppad till en minidisc och så körde jag en sväng med hörlurar, mycket annorlunda upplevelse att "sitta i" motorrummet och köra!

Det blir inget vindbrus alls, jag eltejpade mikrofonen på nån vakuumslang som gick från insugsbälgen, då fick man med fint "insugsmorr" från insugspulserna. Mikrofonen klippte när man körde över gupp el dyl, annars gick det bra.
Ok, du spelade in insugsljud.
Jag har också pysslat en del med att spela in motorljud och enl. min erfarenhet är ljudtrycket, framförallt vid pådrag, inte att leka med. Dessutom, "vind" från fläktar och fartvind kan (!) störa ljudupptagningen.

En gång hjälpte jag min far att samla in ljudliga bevis då han hade ett litet missljud från motorns ventilmekanism på en nyinköpt bil. Fungerade finfint. Missljudet försvann dock efter ett tag då motorn hade gått in sig. :-/

Fina filmer för övrigt!

mvh/ Anders
ma
7.450
marin849
Hehe, man hör mycket man inte annars hör. Jag hörde att DISA-spjället gläppte av/på i takt med gas/ingen gas och så ska det ju inte vara (spjället ska ändras vid typ 4000rpm), en bugg alltså. Inte konstigt i så fall att visa har problem med glappa spjällaxlar! Mitt styrdon brann dock upp och i det nya är buggen fixad. :)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Snyggt! fin bil också förresten.
Nu blev jag också sugen på att göra en film :) men får vänta till i vår.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.