AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.458

Autopower borde kolla in garaget.org

Sida 1 av 3
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Garaget.org Länk har precis släppt en ny version och den är ju skön som helst att använda. Vore hur skönt som helst om även autopower kunde använda sig av en liknande version.
Vet att det vart uppe ett antal gånger ang uppdatering av sidan, men vill iaf nämna detta.
Visst skulle det kosta lite att göra en uppdatering, men tror jag och en del andra är beredda att ge ett bidrag/ tillfällig högre kostnad för PRO-medlem.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Som detta, att redigera.
Mena att jag och många andra är nog beredda att bidra med en slant för att kunna genomföra en uppdatering. Är väl tiden att göra den vi inte kan bidra med dock..
Håller med, forumet känns faktiskt väldigt gammalmodigt. Vore intressant att veta vad det kostar med uppgradering?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Forumets näst mest populära ämne att diskutera efter den kassa vevhusventilationen på M54 ;)

Fördelen med det här forumet är att det är rent, enkelt och snabbt. Fantastiskt skönt att slippa en massa blinkande smileys á la Lunarstorm till höger och vänster liksom bifogade bilder som tar onödig bandbredd.

/Masten
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag håller med Masten. I början upplevde jag forumet som väldigt spartanskt, men nu uppskattar jag enkelheten och att det är så snabbt.
Det enda jag saknar är en citatfunktion. Redigering kan jag leva utan, och i vissa fall är det till och med bra att man inte kan ångra sig..
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag är ingen interneträv.. och jag tycker också att APs grundmodell är sjysst. Däremot borde man addera visa nya funktioner - så som Edit osv. Men det kanske inte går pga grundmodellen?

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Man är nog tvungen att byta CMS helt och problemet är nog att få databasen att synka. Gissar att det ligger en hel del tid med att lyckas med en sådan uppdatering. Frågan är hur länge Autopower klarar sig från att göra ett sådant drastiskt ingrepp. Men jag tror att någonstans kommer tiden ikapp med dagens sidor med Appar, fina gallerier och användarfunktioner. Det som gör Autopower unikt är just enkelheten, den feta databasen och möjligtvis snabbheten.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Haha "Lunarstorm" de va inte igår de :)
Visst är enkelheten en fördel i sig, så skulle man bara lägga till en redigeringsfunktion så skulle det räcka om man säger så.
Menar kanske inte riktigt att man ska kopiera deras sida så, men den plattformen + lite småsaker.

co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Jag gillar autopower som det är idag! blir mest irriterad när jag är på andra forum, känns så krångligt hela tiden. Tummen upp för grundkonceptet! sen kanske någon funktion inte skulle skada, men något som jag definitivt saknar så är det en app till iphone, för webläsaren blir lite pilligt att sitta med ibland.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Det är bara att lyssna till de gamla orden:
"Less is more"
För mig är just enkelheten och avsaknaden av färger, smileys och allehanda blipp blopp skönt. Det finns ett lugn i AP.
En sak som jag tycker är riktigt skön med AP är att man slipper att folk lägger in en massa bilder i sina inlägg, särskilt när någon jeppe citerar sådana inlägg inklusive bilder! Det är rent smärtsamt att behöva scrolla 10 mil för att kunna läsa ibland en persons tycker i en fråga.

mvh Fredrik

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med corzair om både enkelheten jämfört med många andra forum samt avsaknaden av en app. En editfunktion hade också varit välkommen men i övrigt så ser jag inga direkt behov.

Ser ovan att det är väldigt få som är PRO-medlemmar och en gissning är väl att om det hade varit lite fler så hade det också funnits mer utrymme för utveckling.

___
//Ulf
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Btw, vilken M3:a brukar alltid vara motorpressens kelgris när en ny version släpps och den obligtoriska jämförelsen görs?
Just det, gamla hederliga, nätta e30 som inte är påhängd med en massa tunga gadgets! ;-) Men jag gillar naturligtvis alla M3or.:-)

/F

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Edit har eftersökts under de 10 år jag varit här, lika troligt att det ordnas som en rejäl trissvinst.
ar
457
argungu
118i -20
Autopower är perfekt. Så när som på editfunktionen, förstås! :-)

/Erik
Förstår inte var ni får "snabbhet" ifrån? Ibland kan sidladdningarna sega så in i.. Och nej, jag sitter på snabbt bredband som fungerar alldeles utmärkt på andra hemsidor.

Edit och citat-funktion fattas, annars är det inga större ingrepp som behövs!

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Stämmer precist vad du säger programmer, lite fler BETALANDE skulle behövas!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Precis, fast 50 öre om dagen kanske avskräcker en del...

___
//Ulf
Ja det där med snabbhet stämmer väl inte hela tiden då det kan gå ordentligt segt ibland. Den största bristen tycker jag nog är att man inte kan infoga bilder i inlägg, skulle ju underlätta när man ska beskriva nåt fel eller behöver veta vad nåt är.

Folk är som regel snåla när det gäller att betala för nåt som man kan få gratis så det är inte förvånande att få är pro-medlemmar. ;-)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag gav upp mitt pro-konto därför att jag tycker engagemanget nästan försvunnit helt härifrån. Likaså själva innehållet på forumet. Det tar flera dagar innan man får svar på nån lite mer teknisk fråga, om man överhuvud taget får ett. Finns andra forum där man får svar nästan omgående. Här har det blivit mest klistermärken och andra flashiga stylingprodukter.
Sen undrar jag varför det är så hemligt med detta forum. Vad är på gång? Händer det något intressant som skulle kunna få någon som jag att välja pro igen? När händer det?
I övrigt tycker jag att detta är ett utmärkt forum.
Så funderar jag och jag tror inte att jag är ensam.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag betalade Pro med telefonbetalningstjänsten som inte verkade funka varvid jag betalade tre gånger. Lovades 3 års Pro-medlemsskap p.g.a. den fadäsen, men jag blev petad ändå. Jag har alltså pröjsat, men är inte pro... ;)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Håller med om "less is more". Det som skulle kunna bli bättre på forumet är att fler återkommer med hur saker avlöpte till slut, att fler sökte mer innan samma fråga dyker upp igen och att man behandlar andra som man själv önskar bli behandlad. D.v.s. forumet i sig funkar bra som det är :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.