AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.413

Hur mycket sjunker 535d i pris till våren?

Sida 2 av 2
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Sport-läget ger inga extra hästar.

// Mvh Andreas

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Och vad jag vet så är det samma växellåda men annan programvara.

___
//Ulf
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det stämmer utmärkt.

// Mvh Andreas

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag har kört både 535 och 530 en hel del och jag tror 535an kommer hålla värdet bättre som begagnad. Det är ju ändå top of the line vad det gäller dieselmotorer. En kommentar kring värdeminskning är att bilarna tappar i stort sett samma värde hela tiden under sin livsläng . I rena pengar blir det ju skillnad men procentuellt ligger det på ungefär samma nivå.
Hitta ett fint exemplar som har den utrustningen du vill ha och gör affär:-)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Ja det kan nog stämma att 535an håller värdet bättre. Så kanske lika bra att sikta på en sådan!

Hehe... Om d bara var att göra affär så hade jag nog redan ägt en StefanL :-)

Jag vill ha en svensksåld bil och när det kommer till utrustning så är de importerade klart bättre utrustade än de svenska tyvärr. Men men.. Man får kika och se vad man vill ha och vad som kan sorteras bort.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
JF4;
Bättre att vänta in rätt bil:-)
Du kommer garanterat bli mer nöjd med en 535d.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Passar på att fråga dig StefanL då du verkar haft en hög BMW bilar, vad vill man ha för utrustning?
För mig känns det som att M-paket, stora navin, dragkula är d viktigaste.
Självklart är ju panoramatak läckert och ac i stolarna hade ju varit guld!
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Ju mer desto bättre tycker jag men sen finns det väl viss utrustning som är mer nödvändig än andra ; p
Just på en 535 skall man nog se till att ha så mkt som möjligt - det är top of the line modellen och förväntningarna hos spekulanterna brukar vara högre än på de enklare modellerna. Men en sund grundnivå för att säkerställa en smidig framtida försäljning torde vara:

- Skinn
- M-sportpaket från fabrik
- Komfortstolar
- Komfortpaket
- Navi Pro
- Minst HIFI högtalare
- Drag

Sen kan jag tänka mig att fabriksmonterad dieselvärmare och/eller panoramalucka är saker som kryddar en 535d lite extra...

Det är min åsikt - har visserligen aldrig haft någon men vad jag läst mig till förefaller dessa options som ofta väldigt eftertraktade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.