|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tror ju bilen helt klart kommer att stå sig bättre i värde än en "vanlig" M3 E90 men är det en "äkta" 40th anniversary-bil eller är det en "vanlig" M3 från bandet som man satt vissa specifika delar/färger på och sedan sålt den som en 40th anniversary-bil till Carlia i Falun? Det är en viss skillnad. Blir en "vanlig" M3 E30 en äkta M3 Sport Evolution om man sätter dit de specifika delarna som hörde till SE-modellen eller är det chassienumret som styr detta, för att göra en jämförelse. |
|
| Det är en mycket fin bil och BMW Sverige får gärna benämna den "40th anniversary", däremot tror jag inte benämningen i sig är särskilt intressant. De specialversioner av M3 som förtjänar att skiljas från standardversionen är däremot numrerade (GTS och CRT). | |
| En specialversion/jubileumsmodell vill man ha lite mer kräm i än vad "standardmodellen" har... | |
| Kul iaf att lilla Falun även får leverera en av de bäst utrustade M3-sedanerna. Kommer ihåg när sedanen var rätt ny och det stod en silverfärgad standardutrustad (ja, HELT!) sådan på diplay i bilhallen. Undra vad värdet på en sådan snikis är idag? | |
|
har ännu inte förstått hur folk kan beställa eller köpa bilar i frozen... är rätt säkert på att dessa bilar kan bli rätt kalla i ett senare läge då antalet köpare är mycket mera begränsad än ex. vis Jerez svart, vit osv tycker personligen dessutom att de är riktigt fula tyvärr /Anders |
|
|
Hej Andreas heter jag! Det är min bil ni diskuterar, ganska rolig läsning... Vem beställer en ny bil för att tro sej kunna kärna pengar på den? Jag har inte beställt bilen för att kärna pengar på den. Utan jag beställde den för jag ville ha en matt svart M3. Å om vissa tycker den är FUL eller inte skiter jag i. Jag kommer iaf ha SKIT KUL med bilen, å jag ville ha den mattsvart där av färgen! Samlar värde å sånt är inget jag bryr mej om iaf, men speciell är den iaf! |
|
Gee |
troll ^^ |
| Obvious troll is obvious :) | |
|
Gee/Lus; Nja ni har FEL! Absolut ALLA uppgifter stämmer för ägarförhållandena. Självklart kommer den inte stiga i värde, vilka moderna bilar gör det? Ferrari F430 Scuderia, Lambo Muricielago, Aston Martin DBS inte ens dem stiger i värde, det krävs Enzo Ferrari för att det ska hända, denna kommer dock ligga högre än motsvarande standard E90 M3 under förutsättning skicket är ypperligt. Dock kommer den här stå ut från resten, detta är den sista sv-sålda M3 E90in, jag har inte sett någon M3 E90 med denna utrustning och då har jag läst MÅNGA utrustningslistor, jag känner till en ytterligare Frozen Black E90 M3, den är i USA-version Länk Frozenblack, Frozengrey är relativt vanliga på E92 M3 finns många specialmodeller för olika marknader, Frozenwhite och Frozensilver är inte lika vanliga, Frozenwhite har jag endast sett två ex av. På E90 M3 är Frozenfärgerna inte speciellt vanliga utom CRT förstås som har Frozensilver som standard. Andreas; Jag skulle vara jättetacksam att se bilder på din, underbar bil ta hand om den och njut! Berätta gärna hur du kom fram till att du ville ha just så Individualutrustad M3. Stephan |
|
|
Bra inställning Andreas. Du vet vad du vill ha och beställer det, inget snack. Raka rör. Var på Carlia i helgen och såg bilen. Väldigt speciellt med mattsvart färg. Man är ju liksom inte van. Undrar hur Imolablå skulle se ut som Frozen Imolablue? Tror den skulle göra sig ganska bra. |
|
| Imolablå?? Menar du Laguna Seca..? :) | |
|
ja finns ju imola RÖD men imola BLÅ har jag inte hört talas om. Menar du kanske Le Mans Blå? /Anders |
|
| Ja, givetvis. Sorry. Lemans blå menar jag ju. :o( | |
|
Frozen Darkblue finns redan Länk Kimmo; Tog du några bilder? Stephan |
|
| OJ, Javagrün var ju überfin! :) | |
|
Hej igen. Enligt BMW så är min den enda äkta frozen sedan. Har tittat lite på den där USA länken å den är ju inte en äkta. Fel fälgar innredning slutrör mmm.. men färgen kan vara frozen men den har inte resten.. Har bilder på bilen men vet inte hur man lägger ut dom. |
|
| bmw_m3smg: du får nog lägga upp bilder på någon annan sida och sedan länka.. vill verkligen se hur din skönhet ser ut :D | |
| Länk | |
| fint, men har du inga egna bilder, eller den kanske inte är levererad än ? | |
| de är mina bilder.. har inte hämta ut bilen än så... tänkte inte åka med den på vintern. hämtar ut den så fort snön försvinner=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.