|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Är inte detta den m3an som legat ute på blocket i våras/förra hösten för typ 50 000:-? Då stog bilen med rasad motor. Och nu ska dem ha 119 000:- Är det denna bilen tycker jag det känns oseriöst om man inte nämner detta att motorn är bytt i annonsen. Vart bara lite nyfiken om det är samma bil. /Fredrik | |
|
Är det problem om motorn är bytt? Om motorn är bra nu så är det bättre att köpa den nu än att köpa den med rasad motor. |
|
|
Inredningen är TOKSLUT i den bilen, bland det värsta jag sett (på bild skall tilläggas). Bjöd kring 90" för den osedd i somras (vilket säljaren kunde tänka sig att gå med på) men backade när jag fick se skicket/bilderna på inredningen....När jag var intresserad låg den ute för 149". Om motorbytet har jag ingen åsikt, så länge motorn är frisk och fungerar som den skall. |
|
| Det är inte den med trasig motor,ni tänker på denna Länk. Jag har varit i kontakt med nuvarande ägare, men bilen hade blivit vandaliserad och all stereoutrustning stulen .. Motornsjunger på 5 cylindrar, snackade med förra ägaren samma dag som han sålde den för jag va inrresserad men hann inte först, han trodde det va nått vajsing med en ventiltätning | |
| Bilen i första länken kostade 95k (annonspris) för över 2 år sedan..sen mycket riktigt som Dawwe skriver så kostade den 149' för ett tag sedan :) | |
| Tittade på en M3 i somras som även den hade gått på 5-cylindrar tidigare. I det fallet löstes problemet genom en ny styrbox a 15" inkl arbete (Jarls i Helsingborg) | |
| är inte 120k för en 96:a med runt 20kmil på mätaren galet dyrt, även med mer normal färg och fräsch inredning? | |
|
Jag köpte en 96a med 24000 mil för 65000:- i sommras:) Dock lite rost men som nu är tillfixat! Mvh. Richard |
|
|
Nä jag tänkte bara att priset va sjukt högt "om" det hade varit den med utbytt motor. För de skulle ha ca50 med rasad motor så 119t tycker jag känns dyrt. /Fredrik |
|
|
Och den jag tänker på va en 96a. |
|
|
Ringde på den med rasad motor men den va såld när jag ringde och han sa locket till magnet ventilerna hade lossnat under färd så enligt honom skrot. Är sjukt lik den jag ringde på. Samma fälgar mm mm. |
|
| Mugellorot: nu är jag me! Ringde me på den du menar!! Han sa att all olja hade tryckts ut när han körde och att han stannade direkt när det hände | |
| Borde det inte vara denna bil? Ser exakt ut som den. Sen att det är annan motor i skiter jag i bara den går ok. Men priset?! | |
| Nej det är inte denna för den här har löfbergslila inredning :) den andra har lila/svart skinn precis som den jag länkade till innan:) | |
| Men det är likadana fälgar:) | |
|
Ja, det var 95:an som hade motorproblem. Jag minns när jag läste annonsen och jag hade även kontakt med en tidigare ägare till den. Lila-metallic heter färgen kort och gott. Finns bara dessa två i Sverige av M3 cabriolet. Byggdes 4st M3 3,0 cab och 7 st M3 3,2 cab (2 RHD) i färgen för övrigt. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Den bilen tror jag har diskuterats här ett par gånger Bla i "Varför måste Dom?" Den har Lila & gul inredning ihop med trä-paneler liknande mauser-björk!! Jag förstår varför man inte lägger upp bilder på inredningen och den personen som beställt den här bilen som ny måste varit totalt färgblind! :-) |
|
|
Jag hade personligen kunnat leva med en rosa/gul inredning om den varit i hyffsat skick, vilket den inte är enligt mig... Enligt dåvarande (?) ägare så "skinnet är inte slitet, kan lätt färgas om för 700kr". Mja, jag håller inte med, döm själva. Jag tycker att det ljusa träet är helt OK! Länk Länk Länk Länk |
|
|
Kul att någon gillar den :-) Har inget emot ljust trä men i kombination med lila & gul inredning är inte speciellt lyckat tycker jag, men smaken är som baken ;-) |
|
| Det var nog en av dom absolut hemskaste inredningar jag sett. Bilen är alltså såld ny i detta utförande? BMW kanske skulle ha en "smakpolis" isåfall... | |
|
GE: Kan man bara betala är allt nog möjligt men killarna på "individual" slet nog sitt hår när dom såg specen! ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.