|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det köpläge nu på M5 e61 eller kan man vänta sig bättre utbud samt pris fram på vårkanten? Är riktigt sugen på en men inte hittat nån som passat mina kriterier riktigt. Hittar jag ingen nu funderar jag på att köpa en X5 4,6 och ha som vinterbil och hoppas att rätt M5:a dyker upp framåt våren. Vänligen Fabio | |
| Letar också.. Tror det kommer ut mkt objekt till våren. | |
|
Denna är ju vettigt prissatt: Länk Men visst, det blir alltid billigare i takt med att bilar blir äldre. Frågan är bara hur länge man vill vänta innan man köper. |
|
|
Ja, den känns rätt så rätt i pris. Sen är ju frågan vilket skick den är i. Finns en del som varit till salu väldigt länge och då undrar man ju om inte skicket motiverar prislappen, eller är det bara så att priserna är för högt satta. Jag vill inte vänta speciellt länge till... |
|
| Går nog och pruta ganska hårt på dom flesta objekten som ligger ute atm. | |
|
Jag letar oxå efter en E61 M5. Utbudet i Sverige är inte stort. Ca 65 st varav ca 35 st svensksålda. |
|
NeZaN |
Såldes ju otroligt få M5T i E61-karossen, kan vara därför det är sånt dåligt utbud. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| Är det nån som vet hur utbudet ser ut i Italien? Där borde det vara köpläge med tanke på deras ekonomiska situation! | |
NeZaN |
www.autoscout.se Där ser du endast från italien vill jag minnas! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Länk Editfunktion hade kanske varit på tiden :) /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Verkar inte stämma det jag skrev om endast italienskt på Autoscout, men här har du en i Tyskland: Länk Länken översatt, Google Translate: Länk ca. 287 000:- och därefter lite prutmån. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Tack för länken NeZaN. Den såg fin ut och det är helt rätt färgkombination. Tyvärr har den rullat alldeles för långt. Letandet går vidare... Som jag skrev i översta inlägget köper jag eventuellt en X5 och har som vinterbil. Du som själv har en NeZaN, vet du om det är nåt speciellt man ska kolla upp förutom allt det vanliga? Tack på förhand Vänligen Fabio |
|
NeZaN |
Jag vet inte direkt vad som är standardfel på dom, men har hört att bl.a. luftfjädringen ska vara lite halvproblematisk på vissa bilar, att luftbälgarna spricker. De kostar väl runt 3000:-/st på BMW. Hade själv lite problem med den till en början men visade sig bero på spänningsfel. Var bara att släcka felkoderna. Detta hände i Februari om jag minns rätt, har inte haft en enda felkod sen dess. Annars är det väl yttre drivknutsdamasker fram som brukar spricka (min ska bytas i nästa vecka), bromsskivorna är väl som många andra karosser, lätta att bli skeva (även dom bytte jag i våras). Lite kvalitetsbrist i inredningen, skramlar lite grand kan jag tycka. Annars är det en toppenbil i mina ögon. Andra fel beror ju även på vilken motor man väljer. Har inte hört så mycket om just 4.8:an. Har även bytt tändspolar på 2 cylindrar. Vet inte om det är ett vanligt fel dock. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| Tack så mycket för tipsen. Den som är aktuell för mig är en 4,6. | |
NeZaN |
Okey. Ja det enda jag vet om 4.6:an är att det sitter en Alpina "typ" motor i den som jag förstått ska vara lite dyrare i reservdelar. Ska tydligen vara identisk med Alpinas, läs detta, saxat från M5Board.com: "The Alpine 4.6l V8 engine is Alpinas own design and porting/polishing/assembling is being done by hand at the Alpina factory in Buchloe. The BMW engine is identical (i.e. Alpinas design) apart from it being assembled at BMW and the fact that BMW doesn't port and polish the heads, balance the combustion chambers or the crankshaft. So the BMW engine actually has lower power output and worse efficiency than the Alpina engine. Even though the specs are identical. Shorther lifespan of the crankshaft bearings are also to be expected for the BMW engine. But these differences are the usual differences between craftmanship and mass produced goods." /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Weissach: du skriver att utbudet i Svergie är 65 st varav 35 st sv-sålda. Stämmer det verkligen? Ser bara att det ligger 10 st på Blocket. Enligt mobile.de så finns det 53 st i Tyskland. ___ //Ulf |
|
|
Det stämmer med ca 65 st E61 M5 Touring i Sverige. 10 av dem är på Blocket. 803 st LHD och 222 st RHD producerades. Totalt 1025 st. |
|
|
Programmer; Weissach har frågat Transportstyrelsen om M5 E61 i Sverige ett utmärkt initativ som finns utlagt i tråden om M5 E61 i Sverige på e34m5.se. Perfekt att kika i den tråden för att se vilken M5 E61 man vill ha. Italien var en stor marknad för E61 M5 så det kan nog vara en idé att leta där. Stephan |
|
NeZaN |
Jag tror jag vet vad jag ska köpa för bil i framtiden... Svensksåld M5T :) Exootisch! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Tack, Stephan. E61 M5 Touring är exotisk på många sätt. Försäljning per land: DE 302 UK 208 IT 184 |
|
|
Sålde min m5 e61 för 3v sen. Otroligt svårsåld bil. Jag fick gå ner närmare 40k i pris. Rimligt pris för en 8' milare är runt 320' för privat och uppemot 350' för bilfirma. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.