|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Måste bara skriva av mig lite. Är det så här segt för alla just nu( förbannade Greklands oron) Länk Har sänkt priset 2ggr men ändå inget vettigt hugg, bara skambud och bytesförslag mot Renault diesel och annat trams. Visst det är höst och julen närmar sig och kollar man blocket så är många bilar kvar vecka efter vecka. Provar väl efter nyår igen. | |
| Skriv att det är Prosport, Facelift/Nya modellen, Sänk priset 5000:- + förnya annonsen-Kan hjälpa.. | |
|
Ja, det är skitsegt. Har min ute och trots lägsta priset på Blocket för -08or så är det trögt. Några enstaka ringer, lite mailförslag. Mer händer inte. ------- //Lövet |
|
|
Jaha, är det då det ligger till, det var ju intelligent tänkt där. Är det därför som E39:or är så heta på beg marknaden ;) (ironi) |
|
|
Greklandsoron påverkar väldigt lite en bil i den priskategorin, snarare är det generellt väldigt trögt att sälja i november. Pengarna går antingen till julhandeln eller thailandsemester så här års. Provade sälja en nästan ny Pega 207 förra hösten under OKT/NOV. Trots ett mycket attraktivt pris och fint skick o låga mil var det få intressenter och inget seriöst avslut. Bilar skall man försöka sälja mars-apr eller jul-aug. |
|
|
På autopower är det alltid lågsäsong att sälja bil. Innan jul kan man inte sälja, efter jul kan man inte sälja för då har folk dåligt med pengar efter jul, innan sommaren kan man inte sälja för då sparar folk pengar till semestern, efter sommaren kan man inte sälja för då har folk inga pengar efter semestern. ;) Men visst är det surt att det går så trögt. Märker själv av att intresset är märkbart lägre än vanligt. Ofta brukar man ju få lite drömmare och knasiga bytesförslag men knappt dessa verkar aktiva nu. Tycker din bil ligger tämligen vettigt till i pris dock. Kanske att du borde ner något ytterligare, det finns exempelvis ett par bilar med Quattro och xenonljus för 95' vilka jag själv skulle föredra i den prisklassen. ------- //Lövet |
|
|
Att det är säsongsvariationer i bilhandeln är inget nytt. Det finns alltid starkare månader än andra. Sen håller jag med om att det alltid går att hitta på orsaker till en trög försäljning oavsett årstid när det egentligen handlar om för mycket pengar som begärs för en inte tillräckligt attraktiv bilmodell... |
|
|
A4 kombi tror jag inte är en så oattraktiv bilmodell egentligen. Just bilen i fråga är dock lite "torr" på utrustning, något som kanske påverkar om man vill ha bra betalt. ------- //Lövet |
|
|
Du får nog gå ner till 70-75 om du vill att något riktigt ska hända, då lär du nog få den sålt ganska snabbt. Tittar man generellt på bilpriser så idom svängarna bör man nog ligga, du får ju tänka att med det priset du har nu så har du utestängt en kategori av potentiela köpare... bilhandlarna.. dom vill ju lägga på en 10-20 tusen och då skulle ditt nuvarande pris inte vara så attraktivt eftersom den skulle landa på ca: 110-115.000:- samt att handlarna vill ha lite marginal och kan sänka lite på deras pris och ändå tjäna en 10-lax. Ta nya bilder och sänk priset, så skall du nog få bort den ganska såfort. Lycka till iallafall! :-) |
|
|
50% ungefär ------- //Lövet |
|
|
Vad är det för fel på E39? mer bil för relativt småsummor hittar man nog inte, visst kanske lite "äldre" utseende än 2012 års model, men allt som behövs och lite till får man i E39 , samtidigt stor skillnad på ex 40.000:- och 440.000:- för en ny 5-serie.... Eller vad säger du "falsterbo"? :-))) |
|
| Jooo vem hade inte det ;-))) jag får vänta tills drömvinsten på lotto först ;-) | |
|
bilen i länken ser ju otroligt fin ut för de nästan 18000 milen. Det är säkert som så att Europakrisen påverkar samtidigt som jag skulle säga att november rent generellt är årets sämsta månad att sälja. Köpte precis en Polo -12 som gått ca 400 mil, 2 månader gammal, 65tkr under listpris. Många vrider o vänder på sina slantar nu eftersom det är krisrubriker (med all rätt för Europaekonomin ser allt annat än bra ut) överallt. Tror också de höga milen kan påverka även om bilen som nämnts ser jättefin ut. Jag skulle säga att det är ett klart säsongsmönster när det gäller att sälja bil. Det är betydligt lättare mars-juni än ex. vis okt-dec. Så har det alltid varit. Ungefär samma sak som att det är lättare att sälja ett hus på våren än på hösten. Allt annat lika förstås. Varför skulle han dessutom sikta in sig på en bilhandlare som köpare? Då kan han väl likaväl leta upp en bil hos en bilhandlare och sen lägga ett mellanpris och få bilen bortbytt. Men antar att TS vill sälja själv och inte har hittat något intressant objekt att byta med? Annars vore det förstås ett alternativ, men kika lite på privatannonserna då, det skulle jag göra. /Anders |
|
|
Checkade av nattens och morgonens mail, ÅÅPPaaaaaa! En Pegga 407 kombi som vill byta ägare.....nja... Men vi får se vad som händer framöver. Med känsla. Helt rätt, ville jag besöka eller kontakta en gniden bilhandlare hade jag redan gjort det. Sen har jag väl ingen panik att sälja, det är ju mest att man blir bilbytar sugen ibland;) Men det är väl som med trisslotter..rätt som det är händer det. MVH P |
|
| Om någon av er som säljer era kombis kan ta över mitt leasingavtal på A1:an, är jag villig att diskutera byte.. ;) | |
|
Tror det handlar om vad för objekt man säljer (stating the obvious). Sålde en Polo -10 TDi med DSG. Inköpt 09-25 såld 11-11-08. Hade rullat 4200 mil. Väldigt trevligt andrahandsvärde. Inköpt för 173 000 ny, såld för 139 000. Det var huggsexa om bilen. Miljöbilsklassade bilar som går på diesel + DSG-låda i Golf-storlek eller däromkring verkar det finnas ett enormt sug efter. |
|
| Instämmer med acey, vi hade annons på en golf -11 DSG miljöbil och blev erbjudna mer än vad bilen kostade oss ny. Annonsen gav över 50 unika svar via mail. | |
|
Då var ialla fall A4:an borta, byttes mot en V70 2,5T aut 2006:a på 11000 mil Lade några tusingar mellan, det var en pajsare från djupaste småland som hörde av sig och var bytar sugen. Priset blev rätt så nu åker vi svenskt ett tag. |
|
|
Eller kinesiskt i alla fall. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Jaa just det! F..n jag har skaffat riskokare;) | |
| Så även Amazon & Duetten är kinesiska nu, enl det resonemanget? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.