AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
15.438

BMW 328iA -09 med salvage title hos KVD

Sida 5 av 5
förutom fartspärr dvd (1000kr) har jag inte betalat nåt! Bilfirman betalade alla kostnader. alla fel som fanns enligt bildiagnos har åtgärdats! efter de där kostnaderna. det finns dokument på BMW. bilfirman tog tillbaka bilen (nöjdkundsgaranti) och fick köpa en annan bil hos dem som jag är supernöjd fast den är inte bmw :(
Igår provkörde jag 328ia CPH291 chassienummer: WBAPH53569A435461 år 2009. Märkte att styrningen var ganska tungt, trots servostyrningen var fixad. Hassan på Motorhuset AB i uppsala Länk.

Jag vet bara det som står i carfax: salvagetitle, rapporterad stulen i malmö: 2011-09-15. Ej längre rapporterad stulen: 2011-10-28. Miltalen är nog inte backat. carfax: Länk

Är det nån som har en bild då den var krockad eller mer info om salvagetitle ifrån usa? Så himla många fel enligt bildiagnosen: Länk
Länk

Provkörde bilen, baksensoren verkar inte funka, styrservon var tungt(Men enligt 328ia år 2009 ägare så är det tydligen vanligt att styrningen är lite tyngre), likaså media navigationen, liten rost liknande bubbla på vänster passagerar dörr etc. Motorhuset AB har inte velat tala om historiken och "reserverar för felskrivning"

Får nog bli en grundlig bildiagnos OCH e-diagnos OCH andra diagnoser som går att göras hos bmw OCH opius bilprovning eller liknande om man vill spekulera djupare.
Att du ens funderar på att köpa den bilen efter allt du läst om den? Hoppa över den!
cwerwad: Kommer du få betalt för att ta emot den?? Om inte, är tanken att betala 20-30tkr och sedan plocka ner den i delar?

För om inget av fallen stämmer måste du vara galan som överhuvudtaget tänker köpa ett sådant vrak, du kan köpa helt normala E90:is som är billigare och mycket mycket bättre än det där rullande problemet.

Som sagt jag bara häpnar att du är intresserad????????????????

Visste inte att den var salvagetitlad och varit anmäld stulen.
Vilken BMW kan man få för det priset då? Vill ha kraftigt motor + automat.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du kan få en vanlig 330iA, dock blir den inte faceliftad då.
Länk

-------
//Lövet
Bor i Stockholm, en bit att åka för provkörning..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Finns säkert nånting liknande att provköra i närområdet. Man behöver ju inte köpa bara för att man provkör. Länk

-------
//Lövet
Har inte tänkt att impuls köpa heller och det finns väl inget öppetköp och garanti hos en privat person.

Sökte fram den här med rent carfax historik och finns i sthlm: Länk!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag säger inte att du ska köpa den. Bara att provköra om du undrar hur modellen känns. Sen får du försöka bilda dig en ordentlig uppfattning om bilen i Varberg (eller vilken annan som helst) genom telefon och sedan provköra bara som sista moment innan köp.

Den du länkar till känns nästan ännu bättre. Dock ger Carfax ingen information (bilen kan vara ett totalkrockat vrak utan att de får nån info om det) om bilar som sålts inom EU så du måste ändå undersöka bilen ordentligt.

-------
//Lövet
Man provkör väl alltid innan man funderar vidare. Finns många skojare till företagare/bilhandlare nu förtiden. Ska prova 330I.

Bra forum, kunde blivit av med mycket pengar och besparingar. Flickvännen och jag har inte så jättestor koll på bilar vi tänkte skaffa barn till och med och ha barnstol i den där 328ia. Vem vet hur det kunnat gått.

Tack!
Barn och bilstol + barnvagn i en 3-serie kan du lägga ner direkt. Kika på 5-serie istället (E61). Men kolla dessa bilar noga då dom har stora problem med avböjda kablar till bakluckan som kan ställa till ordentliga problem.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har kört barn plus barnvagn (Brio Happy, dvs bland de största som finns) i E91 och det går. Sedanen lär väl iofs inte vara jättekul.

Körde samma kombo i E61 efteråt och visst skiljer det några centimeter i utrymme men det är mindre än man tror.

-------
//Lövet
Får nog vänja mig vid familje livet och därefter bilen..
Det är nästan värt att lägga till nån tusen för en 5-serie. Har aldrig haft en 5a. Är det dyrare underhåll/service/reparation i en 5a än en 3a?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tyvärr finns ett par typfel på femman som är dyra. Trasiga kablar i bakluckan, trasig nivåreglering, trasig antennförstärkare.

Om du väljer rätt barnstol och vagn klarar du dig lätt med en 3-serie Touring.

-------
//Lövet
Under tiden jag har haft denna bil bortsett från reparationer hade jag sköna upplevelser. Som sagt motorn var bra och svarade otroligt bra när man tryckte gaspedalen. Det var viktigt för mig att motorn skulle vara bra och inte skadat på nåt sätt. Karossen brydde jag om mindre. Backsensorn finns inte på denna bil! Och navin fungerade jätte bra tom 3D med byggnader och sånt. Jag kan inte klaga på utrustningen. Det är klart att bilen hade fått salvage titeln men man ska inte glömma heller att man inte ska lita på carfax 100% då carfax är ett företag och tjänar pengar via information. När jag hade köpt carfax på denna bil fick jag inte någon info om att bilen hade anmälts stulen. Efteråt kontaktade jag carfax och ställt frågan men inte ens fått pengarna tillbaka. När jag fick rapporten från USA om bilen (motsvarande transportstyrelse eller vägverket) stod tydligt att inga vattenskada inget totalkrock var det avgörande för mig att köpa bild trots bildiagnos. Under tiden jag hade bilen var bilfirman inte jobbigt! Och försökte inte komma undan för att slippa betala kostnaderna. Jag har som sagt fixat allt fel som stod på diagnos. Styrservon byttes på BMW verkstad. Allt jag kan säga om bilen just nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.