|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Självklart, jag pratade mer generellt. Men fråga er själva: När ni ska sälja en bil som är krockad och lagad - hur stor chans är det att ni visar kvittot (som dessutom försäkringsbolaget normalt tar) att bilen varit smälld för spekulanten? Det är rätt ofta det "glöms bort".... ------- //Lövet |
|
|
Jag har aldrig sett det. tror det förekommer ytterst sällan att man öppet redovisar att sin bil har varit krockad vid försäljning. Och det är ju just det som är kärnan i tråden - vad värderas en bil till som (vart på vitt) är krockad, och antagligen inte obetydligt. Låt vara att många svenska bilar också är det - men det är de felsta (o)lyckligt ovetandes om och värderar bilen såldes som okrockad vid köp. På grund av vårt system med icke synliga register så tror jag nog vi svenskar är rätt fula fiskar också. Bara för att bilen lagats på en märeksversktad så är det ju tyvärr ingen garanti för ett bra jobb. |
|
Djuro |
En ny chans för den som vill=) Länk |
|
Hur kan det bli så? Förbinder inte budgivaren sig att köpa? Eller kan man lägga bud till höger och vänster, och sen ångra sig? |
|
|
Man kan avstå om man betalar slagavgiften alternativt om bilen inte stämmer med deras beskrivning. |
|
|
Då borde de fått betala. För bilen kan väl inte vara sämre än vad de skrivit? Med tanke på hur många fel som är noterade.. Dålig passform på både tanklock och stötfångare. Det läser jag som "risk för att hela bilen är ramsned" |
|
|
Inte ens EcoBil ville ha den alltså ------- //Lövet |
|
|
Nja.. Tror inte de var EcoBil som var högst bud "jake6" Hade adress Tyringe Tjeckien -Antagligen en fejkad användare.. 516654 BMW 328iA Sedan (Aut+Helläder+230hk) -09 155 000 kr jake6 2011/11/09 |
|
|
Precis, Jake6 från Tyringe i Tjeckien ropade in bilen sist. För 155 000. Det stod mellan honom och "Alpocino" mot slutet... |
|
| Inropad av En StankoA för 116 tkr. Rätt stor skillnad mot förrförra veckan. | |
| Finns 328 som modell på e90? | |
|
Smilla: I USA ja. |
|
|
Är det denna? Julrea... Länk |
|
|
LLoydan, inte den. Den bilen det handlar om i tråden var en vit rackare. Den i din länk ser rätt fräsch ut i jämförelse! Noterade ägarbyte från kvd till privatperson idag på den vita, så den kanske dyker upp på blocket inom överskådlig tid! Be aware..haha. |
|
| Den som Lloyden länkar till ser fin ut. Men det är ju en USA-import, så det lukter lång väg av den anonsen. | |
|
Efter att jag hade funderat och fick rapport från autocheck. köpte jag den ökända bilen (cph291) nyligen! visst bilen har haft total loss och salvage titel och delvis omlackad men motorn har bara gått 4000 mil och åtgärdat all fel hos BMW senaste tiden. bilen är nyligen besiktat och inga fel anmärkningar enligt e diagnos.(förutom några bucklor i karossen och tyvärr dålig lackarbete). men 150K tyckte jag prisvärd för en sån bil. Självklart blir man räd för att köpa en sån bil när man läser alla inlägg här i forumet men jag tror att det oxå finns mycket fördomar. Jag har provat och körde 2 dagar innan jag köpte bilen och fick möjlighet att kolla ytterligare hos en verkstad. förra vecka åkte jag 50 mil och fick testa bilen ytterligare. på 50 mil drog den genomsnitt ca 0,7/mil! både på motorväg och landsväg med hastighet runt 120 km/t. varken oljud på motor eller skaknigar. hur pigg som helst! Än så länge är jag jätte nöjd med bilen och tiden får visa hur nöjd/besviken jag blir framtiden. |
|
|
Länk! Länk ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
| uffe1967: Avställd 2013-09-28 och nu till salu samt ägd av en Lena i Uppsala, tyder inte på att du var speciellt nöjd. | |
| Nöjd och nöjd. Under tiden jag har haft bilen kostade mig ett batteri 2000kr däcktryckssensorer 7500kr,servopump 4000kr. Fartspärr dvd 1000kr. Men som jag skrev tidigare fungerade motorn bra! Men man blir alltmer osäker vad sim kommer näst! Tappade jag lusten för bilen helt enkelt | |
|
uffe1967: Betalade du 13500kr för att kunna köra i 3månader? och 600mil? Vad betalade du för den och vad fick du när du sålde? Var alla felkoder från februari borttagna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.