AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.925

Nu chockar vi medtrafikanterna genom att använda blinkers och tacka!

Sida 2 av 2
corzair: Officiellt språk är engelska. När jag var på Bahamas för ett par år sedan pratade alla engelska.
Hur man än försöker vara trevlig och visa hänsyn (vilket jag försökt i några veckor nu), så ska det alltid vara någon skåpbil, vit kango, lastbil osv som ligger i omkörningsfilen på 3-filigt utan någon framför och helt i onödan och stoppar upp all trafik.
Imorse: Rusningstrafik Sthlm, lastbil ligger i mitten, och högerfilen ytterligare en lastbil som kör i samma fart precis brevid, ingen kör om. I vänsterfilen ligger en vit skåpbil som inte heller kör om, precis brevid lastbil 1 & 2, av ingen anledning alls, helt fritt framför sig, och stoppar 10-tal bilar bakom...
Ingen tanke på att köra om, han ska bara ha sin egen fil...
Ok han har kanske av misstag råkat hamna i fel fil, pratar i telefon och SMS:ar, och tweatar, och uppdaterar facebook samtidigt, men ser man inte bakåt om man kör en kango/skåpbil/hantverkarbil?
Grrrr, jag tror vänliga veckan tog slut idag...
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
242: Tänkte du ge upp? Det är bara att fortsätta bjuda och hålla humöret gott, för varje som tackar dig kan du stå ut med nio som inte gör det. Ju fler som ger upp desto fortare går världen åt helvete.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

242.. det var ju bra att du också vaknat! Håller med,man tröttnar på hur folk kör till slut.
marin849: du har rätt, jag försöker några veckor till.
Skorpionen: Ja helt klart, varför ska det alltid blockeras alla 3 körfält?
Galet, men jag kör på några veckor till så får vi se...
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Går någon åt sidan för mig så tackar jag självklart(!) efter att fullföljt omkörning genom att ge en snabb "hö/vän-blink", detta tycker jag är ett bra sätt att visa sin tacksamhet på, vilket ofta brukar resultera i en "blusk" i backspegeln av bakomvarande..alltid en trevlig respons :)
Tanken var väl god, men nu ger jag upp.
Det finns inget hopp om mänskligheten.
Varenda gång jag kör så ligger bilar i vänsterfilen helt utan anledning, ser inte i backspegeln och vägrar flytta på sig.
75% av fallen är det kvinnor (inget ont talat om kvinnor, men i trafiken så är det så), som har noll koll, och bara kör fel. Och som varken reagerar på helljus eller tut.
Resten är män men som kommer på sig själva efter helljusblink och flyttar på sig rätt snart.
Jaja, det var roligt så länge det varade ;) Jag försökte iallafall...
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Höger/vänster-blinkandet som ett "Tack för hjälpen" är ett gammalt sätt att visa uppskattning, om inte mitt minne sviker helt. På den tiden (60-talet) var det sällsynt med varningsblinkers.

Mvh Näckrosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.