|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Ska kontakta Hedin i morgon och höra vad de kan släppa bilen för. Jag tror att många M3or är rätt svala just nu , eller vad tror ni själva. Bättre att ha lite is i magen och vänta in rätt objekt. Har en RS5a hos Engströms på g som alternativ, frågan är vad som är rätt att köpa. RS5 eller M3 //Stefan Mina bilar:Länk | |
|
Du vet att om du väljer RS5:an så är du svikare!!! Skämt o sido, personligen tror jag man har mer kul med en M3 än RS5. |
|
| Riktigt fin M3 ;-) Kör på den :) | |
| Satsa på M3:an, synd på färgen bara, vitt känns fattigt på en M3... eller på vilken bil som helst faktiskt! | |
|
Köp M3an, garanterat roligare än RS5 och då har jag endast kört RS5 och inte M3. Vill du ha en rolig Audi är TT RS rätt val, den är hundra gånger roligare än RS5. RS5 är rolig vid full gas, annars är den som vilken A5 som helst. Jag blev besviken, speciellt som jag älskar tyska prestandabilar med V8. M3an är läcker, Mineralvit sticker ut. Stephan |
|
|
flashg; Den är pärlemovit, stor skillnad mot solidvit, Mineralvit tycker jag är den mest lyckade icke Individualfärgen på M3 E92. Stephan |
|
| Stefan: sluta dalta med dig själv nu.. Köp dig en fin 997 Turbo. Jag vet inte vem du försöker lura... ;-) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
På den modellen är det bara den matta gråa som är snygg i mina ögon :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Nu skriver MF förvisso med glimten i ögat, men jag håller faktiskt med - priserna på 997 Turbo har kommit ner rejält på sistone, och det är en superbil! M3:an kommer att tappa mycket nästa år, när F30 blir vardagsmat.. | |
|
Andreas: 600kvm Porsche i Linköping är ett starkt talande argument, men jag behöver 4 sittplatser dock. Porschen får vänta något år:-) Sani: Det kommer bli köpläge på M3or. Känns som många av M3orna är riktigt kalla just nu. Men köper du rätt kärra tror jag värdet kommer hålla sig bra. Det har jag erfarenhet av. Dessutom vill jag inte ha en för gammal bil som medför massa strul. Och så tror jag att den manuella kommer bli stendöd framöver, trots att jag personligen gillar de manuella M3orna bättre. Nu har man ju börjat köra in mig på S-tronic lådan i Audin så det känns mer premium att välja automat i dessa typer av bilar. Stephan: M3an är roligare sommartid:-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan: Ja, det är ju ett argument... :-/ Men förstår inte riktigt varför du då ska byta ut S4an mot en M3a? Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Håller med Mistafrizz där, varför byta S4 avant mot en M3 coupé. Det är ju ingen direkt höjdare att få in folk i baksätet. Sen är ju M3-an du länkade till riktigt läcker men den ligger för högt i pris. Ex. vis när jag för ett par år sen köpte M3 Sedan ny, så var bruttopriset 804 och jag gav 630 vill jag minnas. Fick sen 580 när jag sålde den året efter. Idag är prisläget mycket sämre på bilar som M3 än då. Om den länkade skulle vara intressant så skulle jag inte ge en krona mer än 650 och då får jag ändå vara medveten om att den kommer tappa rätt rejält i framtiden. Annars har den ju rätt spec o färg! Superläcker! Men tror din S4 kommer hålla bättre i andrahandsvärde då den går mera att använda som bruksbil och även är en bra vinterbil med quattron. M3 är ingen höjdarbil på vintern, borde vila i garaget då enligt mig! Är du ändå uppe i de prisklasserna så varför då inte lägga till o vara först med en M5 F10 ? :-) /Anders |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Med känsla. Varför är inte en M3 bra vinterbil? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
I jämförelse med Stefans S4 Avant så anser jag Audin överlägsen M3-an som vinterbil iom Quattron. /Anders |
|
Visst men när du skrev att M3 inte är en höjdarbil så utgick jag från att du menade M3 per se och inte mot S4an. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Alltså - jag vet att du StefanL vill ha en rätt så ny bil, men jag hade nog haft svårt att (för mig själv) motivera mer priset över den vita M3 E90 DKG -08 som också finns i Gbg-trakten? 499' mot 719' = 220' är mycket pengar, speciellt som de ser lika moderna o dyra ut...och sedanen är knappast slutkörd efter 4k mil :) |
|
|
Den prisskillnaden tycker jag iofs kan vara motiverad, för jag tycker att en M3 -08 skulle jag aldrig ge nästan 500 tkr för, ligger iaf 75-100 tkr för högt anser jag i dagens marknad, samt förstås även den som Stefan länkade till ligger ju också på tok för högt. /Anders |
|
| För dom pengarna får du en nissan gt-r.. Bra mycket roligare/bättre bil :) | |
|
Det finns ju en uppsjö med bilar man kan välja mellan för dessa pengar,fast islutändan handlar det ju bara om vad personen i fråga har ett villha begär för. En vit M3 med competitionpaket är en urläcker bil. Personligen är man helt innsnöad på C 63 amg just nu, då den känns brutalare än m3an, dock är inredningen i en m3 mycket mer gedigen. Hur upplever du förövrigt s4an jämfört med 335i? tjejen vill att jag skall köpa en s4a fast känns som den är något slö? |
|
|
Om du ska behålla S4an så är det klart du ska köpa en 997 turbo. Den har ju fyra sittplatser, om än två små. Den här t.ex. Länk Jag tror M3an kommer tappa 300tkr på ett år. Turbon kommer hålla värdet betydligt bättre. |
|
|
inte tappar den 300 tkr på ett år, men kanske 150 tkr, allt beror på konjunkturen vi har framför oss och om tzatsiki landet får fram något vettigt politiskt. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.