|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Dubbeleker M313 19" tycker jag är den snyggaste fälg man kan ha på en E90-93 Länk! BMW CS #5139 |
|
|
Steinreich: köp 18`` CSL som kompromiss! För mig är 19´´ med RFL en pina pga buller |
|
| Ja fast jag tycker de ser för små ut som 18". Då föredrar jag 162'orna hellre. | |
| Mina nya 235-35-19 & 265/30/19 bullrar mindre än de nästintill blankslitna 225/40/18 som satt på bilen vid inköpet. Så däckvalet spelar in mycket med. :) | |
|
Funderar starkt på BBS LM 19" Länk Såhär ser bilen ut nu: Länk :) |
|
| M260 är helt klart snyggaste fälgen på e9* | |
|
Jag kör på BMW performance #313, är helnöjd med utseendet, tillverkade av BBS och väger betydligt mindre än vanliga 19" i liknande storlek... :) Länk Länk /Christian |
|
|
19" GTS Replikor Länk |
|
|
På min nästa M3a skulle jag vilja ha dessa fälgar Länk //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Verdi/joxgbg: Ni har PowerPost! | |
| jopovic: Tänk på att bilden som GreenParts lagt ut är på Autentiska BBS LeMans i 20".... Men han annonserar ut dom som 19". Illa..... | |
|
NiKeMaN: Jag vet att det är 20" på den bilden men hittar ingen annan vettig bild på en bil med samma färg som min (sparkling graphite metallic) med BBS LeMans. Men visst är det fel av honom att ha den bilden när han säljer 19" kopior... Men du som hade 20" på din e92, funkade det bra? Man vill ju inte att komforten ska ta alldeles för mycket stryk, inte för att 18" RFT som sitter på nu är jättebekväma direkt men ändå. Kändes bilen slöare med så stora hjul? Hur mycket ökade förbrukningen? :) Jag har extremt svårt att bestämma mig för vilka fälgar jag ska köpa då jag är en sån som älskar fabriksstyling och inte vill förstöra bilen med massa annat tjafs och konstiga fälgar, men känner inte att det finns några BMW fälgar som verkligen faller mig i smaken som gör det värt att byta ut mina M193or som jag ändå gillar, trots att dom är så små :) |
|
|
Nu ska jag för första gången erkänna något: Nej. 20" på min E92 fungerade inte bra. Till att börja med fick jag valsa skärmkanterna. Efter det så blev det ännu inte bra pga en rad faktorer (som till viss del berodde på mig). 1. Falken 285 bakdäcken var sjukt högljudda 2. Bilen blev galet - och nu menar jag GALET okomfortabel. Den trivdes verkligen inte med 20" förutom på bild. 3. Bilen var inte så farligt spårkänslig med 19" innan. Men 20"arna var hopplösa. 4. Trots valsade skärmkanter så skrapade bilen i vid fler än 2 pers i bilen. 5. Bilen blev högre än med 19"arna. Inte snyggt. Hade kunnat åtgärdats med coils. Bränsleförbrukningen ökade knappt ingenting på min bil då jag körde med 265 19" hjul innan. M193orna är snygga. M220 är galet snygga på E9x. M6orna gillar jag också. Men det är nog bara dom tre modellerna som jag Verkligen gillar i OEM stuk. |
|
|
Kör själv med 19" Velocity Motoring V713... Länk //Micke |
|
|
Jag kör med M220 18" replikor. Länk Vill inte ha större då komforten försvinner.. Den är tillräckligt stötig med M-chassi som den är.. |
|
Verdi |
Någon som har tips på tysta sommardäck till mina M193:or? Måste byta bort RFT-däcken. Pris spelar ingen roll. Det ska vara bra grejer. Dvs ett märkesdäck typ Michelin, Continental osv. |
| Michelin ps3. Jag har kört på dem två sommrar. Bakdäcken är helt slut nu, och jag kommer köpa likadana till våren. Suveräna, särskillt bra på vått underlag. | |
| Har också PS3 och är nöjd, blir en ny uppsättning till våren för mig med. | |
|
Daytonae36: Snygga som tusan är dom men dom är absolut inga lätta 19" om nu 13.27kg stämmer på 9x19"? Själv tycker jag nog SSR Professor SP3, BBS lm-r eller HRE p43s passar riktigt fint på e9X. |
|
|
Är ganska nybliven ägare till en 318d-08 (solidsvart) som skall få blackline bakljus och byta ut dubbeleker 156 sommarsulorna till 17 eller 18 tummare. Är väldigt svag för "V-eker 285" fälgen som är känns vanlig på LCI bilarna, men ser aldrig några på blocket eller powerbörsen. Kan också tänka mig M6 eller M5 kopior (18"), men utifrån diskussionen ovan verkar kopior vara tyngre än originalfälgar. Blir skillnaden så stor att det märks på bränsleförbrukningen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.