|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Töntigt, yuppie-betonat, eller Rally-Kallevarning-aktigt eller ej... så har jag ändå slagit till o valt en personlig skylt :) ND4SPD *Best Man Wins* |
|
|
Det är identitetslappen som man klistrar på sidorutan, ej att förväxla med skattemärket. //Ticco www.ticco.com |
|
|
BMWCoupe=Blyfot-wannabee:D Kul, grattis! alla finner vi fåfängan på vårt eget sätt, min sitter under huven och du har redan fullt där:) Mvh asken Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
BMWCoupe: Var inte den lite långsökt? Jag tror max 10% av folk som ser skylten förstår att det betyder "NEED FOR SPEED"... Men något ska man ju lägga pengarna på, eller så kanske du vill att folk ska få myror i skallen?! =) Ticco: Det stämmer att man får ett så kallat identifieringsmärke att fästa på t ex sidorutan, men även ett nytt kontrollmärke med det "riktiga" registreringsnumret att fästa på bakre skylten. Här kommer några andra exempel (vet inte om dom är upptagna eller ej): SINFUL CMYTOY ITSMAD MYBABY 2QUICK KOMPIS roadZter |
|
|
--> DanneZeta Jag vet ;) [TICCO] //Ticco www.ticco.com |
|
|
Danne-Zeta: Jag insåg att det kanske bara är 10% som fattar vad det betyder... är det så att 90% inte fattar, så har de ngt att klura på... det bjuder jag på! Man behöver dock inte vara ngn Einstein för att lista ut det ;) För övrigt är din MIN säregna smak som gjorde att jag gillade just den kombinationen. För övrigt fick jag idén från denna bild: Länk (bortse ifrån galne kocken ;) ) *Best Man Wins* |
|
|
BMWCoupe: Kan du få skylten med små mellanrum så det blir ungefär som på bilden? "ND 4 SPD" roadZter |
|
|
DanneZ: nä, det hade ju varit det optimala förstås, o lite lättare att tyda. Mellanslag räknas som tecken, och som alla vet är max 6 tecken tillåtna. *Best Man Wins* |
|
|
BMWCoupe: Jo, jag vet att 6 tecken är max men jag har ändå sett personliga regskyltar där ett litet mellanslag finns med samt 6 bokstäver... kanske är det någon hemmagjord skylt (=olaglig)?! roadZter |
|
|
DanneZ: så här står det på Vägverkets hemsida: Antal tecken Skylten ska ha minst två och högst sex tecken (mellanrum räknas som tecken). Beteckningen kan bestå av siffror eller bokstäver - eller en kombination av både och. Du får använda dig av alla bokstäver (men bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers format). Om du vill använda en kombination som motsvarar ett produkt- eller företagsnamn, ska du först kontakta den som äger rätten till namnet och få ett skriftligt medgivande som du bifogar ansökan. Skylten får inte ha en kombination som väcker anstöt eller medför olägenhet för någon. Det är inte heller tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav). Dina ordinarie registreringsskyltar kan du behålla till dess att de eventuellt behövs igen. Så, den/de skyltar du sett med fler tecken är olagliga... om de inte varit utländska skyltar förstås! ;) *Best Man Wins* |
|
Deliq |
Det där med att väcka anstöt går att kringå med lite klurigheter. Det finns en svart Volvo i trakten där jag bor som har SAD15T. På håll ser man att det står sadist, men det är en sådan kombination som "inte får" användas ;-) M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
det stämmer nog att 'SADIST' inte får användas, för det är fortfarande ledigt ;) *Best Man Wins* |
|
|
Jag tycker den här är ganska så bra ja 2BIG4U =p |
|
T_J |
2FST4U - Det smått legendariska reg nummret som Hans Dalhbäck har på sin Audi Sport Quattro... To Fast Four You :) uhm, jag tvivlar inte... |
| Hur kollar man vilka som fortfarande är lediga? | |
| Länk | |
|
Såg en Viper för någr aår sen som hade " 478 HK " på plåten,rätt hårt. Dock blir det väl inte riktigt lika häftigt med " 170 HK " på 325:an,men har man ordentligt med mos under huven är ju hästkraftsantalet ett alternativ. Eller kanske " 560 NM " om man åker 740d. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
| Goda nyheter såväl "Asken" som "Hasso" är ju ledigt , någon??? | |
|
såg häromdan en firmabil som hade "SSSSS"...otroligt nödvändigt :) eller om det var 6 st S...hursomhelst så är det väl använda pengar "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
FETBMW var också ledigt :) 325 iX - "weather or not" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.