AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.993

Personlig reg.skylt

Sida 1 av 3
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
...töntigt eller ej? Går i de tankarna...

*Best Man Wins*
Det är en rätt kul grej tycker jag. Funderar på att skaffa en själv. Nästa år kanske.
TÖNT är säkert ledigt. ;-)))

Kan vara kul men tänk över ditt val ordentligt först. Risken finns att det blir enbart töntigt och då har man bara betalat en extra "skatt" på 6000.-.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Själv skulle jag vilja ha "CHEFEN" som regnummer. Passar grymt bra på en 7-serie. Läste någonstans här på forumet att det var någon som hade "OGIFT" på sin BMW. Inte så dumt det heller. Frågan är bara om det är värt 6000 spänn?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Fåfängus maximus om du frågar mig. Trevligare med anonym tillvaro. Asken är iofs ledig:D
Bilen ser mycket trevligare ut med ett lackskydd i längden, halva pengen.
det är då inte värt 6000kr för en egen regskylt
man kan ju köpa andra beg.fälgar eller för 6000kan man få en gode bra begangnad turbo och intercoler och oljekylare

Dom 3 B:en-------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
-----------------------
----M-Power-----------
-FtpServer ask fore the IP
--------------------
-BeeMWe-
"bocken"
Drar nog till sig brudar. Iaf 14is.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
För ett företag är det väl ok. Men om du ska ha det som privatperson är det lite väl yuppie-nittiotal
Jag såg en gång en Mercedes 560 SEC med registreringsskylten GUBBE !
Han som körde var max 30 och såg ut som en riktig juppie (det var över 10 år sedan)

Kul med folk som har distans......
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Jag tycker det är okey...
[ TICCO ]
står det på min iaf.

//Ticco

"NICTIC RACING"
li
1.959
liste
535i -89
Håller med Asken (som vanligt) att det är trevligare utan. Det är kanske inte TÖNTIGT, men det blir ändå lite Rally-Kalle-varning liksom... Nästan som alla "coola" snubbar som har "BMW 325 FÖRNAMN" som streamer.

Fast det är kanske bara gamla gubbar som Asken och jag som föredrar en något anonym tillvaro.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Nu är det faktiskt inte enbart ur "vara-ball-synpunkt" jag funderar på personlig skylt. Hur är det, är man eg. inte MERA anonym med en personlig skylt? Jag menar, har man ett vanligt reg.nummer kan ju folk ta reda var man bor osv (stöldrisk!) men har hört att man inte kan ta reda på detta med en personlig skylt? Stämmer detta?

*Best Man Wins*
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Är det bara en engångsavgift med egen regplåt? dvs 6000:- sen inget mer ?!
li
1.959
liste
535i -89
Visst är det så att man bara kan få uppgifter på "riktiga" skyltar via 077-numren, men det jag menade var att om folk ser en svart e39 med regnr VKA 153 så kommer man inte ihåg regnumret lika lätt som en personlig skylt med t ex M3SMG eller så. Bilar med personliga skyltar är dock inga problem att få uppgifter på om man inte tar det via 077-numren.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Om det är töntigt eller ej beror mycket på vad man har valt som text tycker jag. I Borås där jag bor glider det runt en röd Alpina B12 med regskylt: "IIIIII", det är riktigt snyggt tycker jag (sex stora "i" alltså).Det lustiga är att det finns en svart merca-kombi som har "IIIII" (fem stora "i") i samma stad - dock olika ägare.

wrath: Ja, det är en engångsavgift på 6.000 kr. Då har du rätt till skulten i 10 år (motsvarar ju 600 kr om året men du måste betala hela summan på ett bräde).
Läs mer på: Länk

roadZter
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
Personlig regplåt ? självklart

- LÖVAN -

Bild på skylten: Länk

Mvh Niklas

Support Your Local Big Red Machine
Lotus Samuel
Jag har funderat på om man skulle skaffa sig en med nåt som är svårt att komma ihåg, som C4AO0D eller nåt liknande. Sen ber man polaren skaffa en likadan fast där man bytt plats på nollan och O:et. Svårt å bevisa vem det va som körde då. ;)
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Lotus, det där funkar dessvärre inte, pga 0 (noll)och O likställs på nummerplåten... de ser alltså likadana ut.

*Best Man Wins*
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
BMWCoupe: Det var nog inte det som var poängen. Jag är ganska säker på att "Lotus Samuel" bara drog ett exempel, det kunde lika gärna vara "4XK7RQ". Tänk på att det riktiga registreringsnumret alltid finns kvar och syns, om än i liten text, på skattemärket.

roadZter
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Jo, jag tror just att det var det som var poängen, att 2 skyltar skulle kunna förväxlas. Och det var just 'skillnaden' mellan 0 och O jag ville poängtera, eftersom Lotus uttryckligen nämnden den bokstaven/siffran. Visst syns riktiga reg.numret på skattemärket, men sån hökblick har inte jag iaf :)

*Best Man Wins*
Lotus Samuel
Jo jag tänkte man skulle förväxla nollan och o:et Visste inte att det va så. På vanliga nummerplåtar är iallafall inte o:et och nollan likadan. Men det spelar ingen roll, man kan ju likaväl förväxla ex. som dannezeta skrev. Skattemärket är väl knappt ingen som har på, dom flesta jag har sett har satt skattemärket på sidorutan nånstans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.