|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Du kommer med ett låtsasexempel. Jag med ett likadant. Båda lika relevanta. ------- //Lövet |
|
|
Autocorrect på iPad funkar inte jättebra ser jag nu. Det ska vara: "Varför har inte du det i din signatur på Autopower?" ------- //Lövet |
|
| Okej, skulle jag skape en tråd om ämnet skulle du kunna svara där då? :) | |
|
Du kan hitta på precis vilka exempel du vill. Det styrker inte din tes mer ändå. Det handlar om att dölja en regskylt när man ska SÄLJA sin bil. Det ställer krav på säljaren. På garaget säljer man inte. ------- //Lövet |
|
|
Jag tror vi hoppar över och diskuterar inte ämnet mer. :) |
|
| Ojojoj =) | |
|
Om jag skulle sno en uppsättning feta fälgar skulle jag ju definitivt inte orka ringa transportstyrelsen iaf.., mkt lättare att kolla Blocket... OCH Garaget..., därefter hade jag valt ut dem som bor i villa och antagligen står på uppfarten så jag inte hade behövt leta på boendeparkeringar, -orka stå på gatan och mecka...:)! Enkelt, smidigt och ingen som nånsin kan binda mig till tilltaget. Minsta motståndets lag gäller för dessa småligister som inte vill göra rätt för sig så jag är övertygad att det kanske hindrar ngn som kanske blir lite småsugen att plocka åt sig. Tillfället gör tjuven sägs det och det ligger mkt i det. "Ligorna" jobbar antagligen lite annorlunda när de kör sina raider. Tror tråden har fått sitt svar för länge sen. |
|
|
Meklarn: det märks att du inte är yrkeskriminell! ;) Grodan: Ska inte svara för Andreas_L men jag skulle säga att det är av samma anledning som du har nicket "Grodan" här och inte ditt riktiga namn. Det finns fördelar med att vara anonym på ett forum, och det har inte med stöldrisk att göra. |
|
Verdi |
At the end of the day, som britterna säger, så tappar man x procent möjliga köpare genom att dölja regnumret och man minskar stöldrisken med y procent. Hur stort x resp y är får var och en uppskatta. Det enda som är säkert är att det är olika för olika sorts bilar. Om jag nu skulle köpa t ex en M3 E46 i toppskick så är jag mer angelägen om att anstränga mig för de få objekt som finns ute än om jag letar en 520dT bruksbil som det finns 13 på dussinet av. Samtidigt så är stöldrisken betydligt större på M3:an än på 520dT också, vilket betyder att man är ett stolpskott om man döljer numret på en standardbil, men att det kan vara befogat på en mer ovanlig bil. Nu har jag sagt det alla har sagt tusen ggr i den här tråden, men jag anser att det kan betraktas som facit. ;-) |
|
Keiser: Precis, och därför väljer jag Även att dölja reg.nr. Allt eller inget liksom. :) |
|
Verdi |
Vad säljer du för nåt då? |
|
Hm...intressant tråd, jag tillhör kategorin som letar vidare när ett nummer är dolt, speciellt om säljaren heter bmw. Reflektion: om nu skurkarna sitter och scannar Blocket för att hitta objekt att sno. Då måste 1. Skurken haffas 2. Någon måste fråga honom hur han gick tillväga för att hitta objektet 3. Han måste tala sanning och berätta att han scannade Blocket för att hitta objektet, och inte på något annat sätt. Det är alltid någon som har en bekant som råkat ut för något i samband med annonsering, det känns långsökt. Slutreflektion, jag fortsätter att hoppa över bilar med dolda regnummer, man gör som man vill, både som köpare och säljare...... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Bild 4 ? Länk |
|
|
Litet inlägg i debatten: I tisdags blev min granne av med airbagen i sin 3-serie E91. Likaså blev 4 andra bilar det samma natt inom 2km radie. Under de senaste två månaderna har 70st 3-serie bara i södra stockholm (bärgarens upptagningsområde som berättade) blivit av med sina airbags. Nån som tror att dessa killar sitter och spanar av Blocket efter skyltar? ------- //Lövet |
|
|
Håller med om att Verdis svar är facit... ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.