|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| I mediadockan | |
|
Har testat igen. När jag kör spotify i BT läge så kan jag byta låta med idrive eller knappar på ratten, men när jag har den kopplad i mediadockan så kan jag inte byta låt. Försöker jag byta låt när den är i mediadockan så hoppar den över till iPod läget. Frågan är varför det fungerar för dig att byta låt men inte för mig. Får du upp albumbilden i idrive när du har den i dockan men inte över BT? Om man kollar på film i idrive från iPhone, går det inte att spola fram filmen då? Jag lyckas i alla fall inte. Och det går inte att öppna filmspelaren i telefonen när den är kopplad till dockan för att spola fram den vägen heller. Någon som har tips på om det går att spola fram en film? |
|
|
Albumbilder får jag fram. Spola har jag inte provat, ska prova. |
|
|
Testat! Spola funkar, både musik och film. |
|
|
Men det var själva tusan vad bra det går för dig ;-) När du spolar i en film hur går du tillväga då? Jag kanske bara inte fattat hur jag ska göra. Och du kör spotify i dockan och kan byta låtar. Kan inte förstå varför det inte går i min bil |
|
| Skriver lite i en gammal tråd här. Hur funkar det för er som skrivit här tidigare nu? Med spotify osv . Kör ni iOS 6 nu? Funkar det eller inte. Jag lyckas inte få till nåt vettigt med spotify i min f31 kan spela men inte styra låtar å inget cover art visning. | |
| Har IOS 6 och det är lika som tidigare. Har jag telefonen i mediadockan så syns cover art, men jag kan inte byta låt med idrive. Försöker jag byta låt hoppar den till iPod läget. Lyssnar man på spotify över BT går det att byta låt med idrive men då får man inte upp cover art. | |
|
Exakt samma i iPhone5 med iOS 6 som med iPhone4/4s och iOS 5/6. |
|
| Hmm men jag får ju varken upp cover art eller kan styra via idrive. Ingen lista heller. Vad gör jag för fel? | |
|
Bluetooth? Använde/Använder aldrig dockan, å särskillt inte sedan jag bytte till iPhone5. Enda som e "fördel" med mediadockan är väl Plugin-funktionen som ändå suger. Så även om de kommer en ny docka för 5'an så är inte jag en köpare iaf. |
|
|
Jag kör E61 med navi pro och HDD iDrive. Jag får inte varken iPod eller iPhone att funka på annat sätt än via 3 mm RCA i mittfacket. Har provat att koppla med Y-kabel och USB både i handskfacket och mittfacket utan resultat. Finns det nåt sätt jag kan koppla ihop iPhone med bilen? Jag har dockan i mittfacket också men det enda den verkar göra är att ansluta telefonen till bilens antenn. Spelar jag musik via iPod-läget eller Spotify så spelas det via telefonens högtalare :( Bluetooth verkar inte kunna användas till annat än att ringa med. Bilen har Bluetooth-anslutning. Skulle vilja kunna spela iPod och Spotify i bilen och styra med bilens reglage, gärna också se låtinfo i iDrive. Behöver bilens mjukvara uppdateras eller finns det inget att göra? Tycker ändå att jag med en såpass ny bil borde kunna lösa detta... Bilen är som sagt en 2010 E61, telefonen iPhone 4 med IOS6. Bytt från Saab till BMW |
|
|
RhinoThue Jag är osäker om det ser lika ut i e61 som f11, men det låter som att inte BT Audio är påkopplat i bilen. Gå till konfigurera enhet (iphone) och bocka i Audio. När man kopplar tilefonen till mediadockan i f11 så kopplas audio BT ur och måste kryssas i för att kunna lyssna på musik |
|
|
Verkar inte finnas nåt "Bluetooth Audio" i E61. Om nån fått det att funka får ni gärna rapportera hur. Enda fungerande bryggan mellan Spotify och E61 verkar vara AUX 3,5 mm. Ingen låtinfo eller koppling till iDrive what-so-ever :( Bytt från Saab till BMW |
|
|
Bluetooth audio finns inte för E60/61 eftersom de inte är utrustade med combox utan mulf2 som inte stödjer bluetoothstreaming. Det går att retrofitmontera Combox vilket ger många intressanta möjligheter förutom full ipod/phone integration med album art samt bluetoothstreaming.' Jag har gjort comboxretrofit i ett flertal bilar med bra resultat. MVH Rickard |
|
| Kostnad på en sån montering? | |
| En relaterad fråga: Bytte igår telefon från en iPhone 4 (iOS 6.0.1) till en iPhone 4S (iOS 6.1) och nu får jag inte längre upp låttitlarna i min F11, som jag fick med gamla telefonen. Någon som vet om det är någon känd bugg med antinge 4S eller iOS 6.1, eller om det är något annat troligt problem? | |
| En relaterad fråga: Bytte igår telefon från en iPhone 4 (iOS 6.0.1) till en iPhone 4S (iOS 6.1) och nu får jag inte längre upp låttitlarna i min F11, som jag fick med gamla telefonen. Någon som vet om det är någon känd bugg med antinge 4S eller iOS 6.1, eller om det är något annat troligt problem? | |
| Kostnaden beror ganska mycket på vilket utgångsläge man har. Grundläggande är att man har en bil från 09, annars får man börja med att byta till modernare nav (CIC) eller CD spelare. Har man tx redan ett USB uttag så är det i princip bara själva comboxen och ett kontaktstycke som behöver bytas och det kostar 2720 att köpa på BMW. Sedan är det mjukvarufrågor som att uppdatera bilen till relevant programvarunivå samt kodning. | |
|
Hi. I am drivning a F 10 MY 2014 and I can listen to Spotify and use the dashboard controls to switch to next track etc. But, the track info and art get"stuck" on the first track and doesn't update when a new song starts. Ridicules! I've had Volvo cars before and spotify works fantastic both with BT and wired. Seems to me an interface problem between BMW and Spotify. If you claim you are premium car producers as well as premium music provides you simply have to fix this. Look at how Volvo did and just copy it - shouldn't be rocket science, right? This situation is embarrassing for both of you 2014! Shape up and let us enjoy a fantastic music service in a fantastic car! |
|
|
Mest förvirrade inlägget jag läst idag. Första inlägget du skriver och det är på engelska och riktat till BMW!? Hur som helst hade jag det problemet tidigare (för något år sedan). Gammal iphone? Om du har en 2014 borde inte programvaran i mina vara nyare än i din, men du kan alltid kolla så det inte finns en uppdatering för bluetooth. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.