|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Med nya IOS5 till iPhone så ska ju låttitel överföring från t.ex. Spotify stödjas via Bluetooth så man får upp låttitel i bilen display. Detta fungerar iaf på t.ex. Volvo. Jag provade en F11 igår (helt ny) men fick inte upp låttitel. Någon som har testat och fått det att fungera? | |
|
Menar du att streama musik från Spotify trådlöst och få det integrerat i IDrive? Jag tror ännu inte det går via BMW Apps, ställde frågan tidigare på forumet och fick till svar att man än så länge får hålla tillgodo med AUX om det är Spotify som gäller. Men om detta har uppdaterats sedan dess så är jag också intresserad av att veta mera... |
|
|
Det fungerar ju att streama Spotify trådlöst via blåtand och få ljudet i bilens stereo. I iDrive så står det (innan IOS5 uppgraderingen av iPhone) "spårtitelinformation stöds inte" men man kan byta spår med rattknapparna och med iDrivereglaget. Efter att jag uppdaterade till IOS5 så står det mer information i displayen "okänt album" och "okänd spellista" sedan stod det också "vänta..." samtidigt som musiken spelade. Hos Volvo Sensus-systemet så ska man tydligen få upp språtitelinformation i displayen... och det vill man ju gärna ha även i en BMW. |
|
|
När du streamar via BT så går det alltså att byta låt med ratten men inte när du ansluter med kabel, eller har du inte testat det? Är det så att det fungerar efter uppgradering till OS5? |
|
|
i min X5 2011, så får jag numera upp all info på displayen när jag kör spotify via blåtand. Tror detta började fungera efter Spotify's senaste uppdatering från någon vecka sedan. |
|
|
Denna funktion hoppade igång även på min Audi efter Spotify uppdateringen. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Ber om ursäkt för mitt första inlägg i tråden, har hämtat ut min bil sedan dess och visst går det utmärkt att spela spotify trådlöst via bluetooth - dock utan låttitel. Jag har 3GS och precis uppdaterat till senaste spotifyversionen - men det funkar inte med titel. Ni som fått det att funka, har ni Iphone 4? |
|
|
På min Audi (2011) så får jag upp: Artist, låttitel, album och tid. Har Iphone 4. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| iFån 4S | |
| Härligt, efter iOS5 uppdateringen funkar det på min med :-) | |
| Hur gör man för att köra via BT, Jag har min kopplad med bmws y kabel. Kan då byta låt med knapparna vid dvdn alltså inte på ratten. På ratte sitter den lilla rullen man väljer music med trycker jag där kommer bara den låt som spelas upp ingen annan så det går inte att byta. | |
| Bilen hittar spotify via blåtanden under "externa enheter" under menyn på I-driven. Där väljer du din parade mobil och se till att de kommunicerar. Sedan kör du igång spotify på mobilen och voila du får musiken trådlöst i bilen. Med OS5 får du också artist och låttitel på huvudskärmen. På rullmenyn i intrumenthuset syns däremot bara aktuell låttitel samt fwd/Reverse tecknen - du får alltså inte upp fullständig låtlista från Spotify. Detta får man bara upp via CD, hårddisk eller IPOD/USB. | |
|
Anledningen till att ni får upp metadata( song title,artist, etc.) är att iOS 5 stödjer version 1.3 av AVRCP profilen i Bluetooth. Tommy |
|
|
Men stämmer det att albumomslaget inte kommer upp? Jag får upp allt utom albumbilden på idrive men det kanske blev en för svår uppgift för bmw:s ingengörer att lyckas med ;-) |
|
| Vet inte hur det är på F11 men på X3 kommer cover-art visningen bara upp när man spelar upp musik från MP3spelare dvs inte via Spotify. Än så länge kanske man skall tillägga... | |
| Det finns inget standardiserat sätt, än, inom BT (AVRCP profilen) standarden att överföra Albumart bilderna. Detta finns endast standardiserat via USB koppling. Detta är anledningen att man endast kan få upp Album art bilder om telefonen är USB kopplad. Via USB koppling finns det sedan två sätt man kan komma år album artbilderna från bilsystemets programvara (via USB/MTP kommando eller om MP3 musik filerna på telefonen innehåller AlbumArt bilderna som metadata). Jag tror att BMW åtminstone stödjer att läsa Albumart bilderna om dom finns som metadata i MP3 musik filerna. Med freeware program som MP3Tag kan man enkelt fixa Albumart bilder till sina MP3 musik filer på en PC. | |
|
Satt i mediadockan till Iphone 4s här om dagen. Nu får jag Upp skivomslag även från Spotify i navin. Dock kan jag inte byta låtar i spotify med knappar på ratten eller i navin, då hoppar den över till iPod läge. Men ändå en förbättring med artist, album, låt och albumbild. Installerade dvd in motion för 5 min sedan. Har bara testat på garageuppfarten men nu fungerar video även när inte bilen står still. Extremt lätt installation |
|
| Köpte du dvd skivan för VIM? | |
|
Jag köpte här Länk fick en fil skickad på mail som jag brände på en skiva. Filen kom nästan omgående efter betalning. Ingen aning om vad VIM är |
|
| Jag har inga problem att byta låtar i spotify med knapparna på ratten. | |
|
Sloven Är det med mediadockan? Har för mig att det gick att byta låtar när jag körde över BT, måste gå ut och testa i bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.