AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.344

Första M5 E60 under 200...

Sida 6 av 7
Den här kanske kan vara nått? Har någon tittat på den?

Länk

MVH Jimmy
Taskig nyanskilland på vänster bakdörr på den silvriga
NeZaN
Phoenix

Är det inte reflektion eller liknande fenomen som orsakar nyansskillnaden då tro?

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
NeZaN
P@x

Att de inte vet något om växellåda eller koppling är ju inte ok. Däremot säger nog 99% av alla firmor nuförtiden att miltalen ej garanteras då det har varit en sån hype om folk som skrivit att t.ex. "Garanterad miltal från BMW, handlare xxx" osv... Så där kan jag tänka mig att man helt enkelt får stämma av själv med böcker, carfax, och sedan helt enkelt gå på instinkt.

/NeZaN

Intressant läsa att det verkligen är så att M-bilar vill man köpa som EJ är vinterkörd, vilket också är min uppfattning medan man i annan tråd diskuterar vinterdäck till 1M och där man nästan idiotförklaras som ska ställa av sin bil över vintern.

/Anders
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Med känsla: det är ju helt klart skillda åsikter. En m kärra är ju inga problem att köra på vintern som många resonerar. Men jag personligen är så petig med skicket, och tyvärr brukar de vinterkörda objekten vara mer slitna än endast sommarkörda. Självklart finns det vinterkörda bilar i toppskick, ultrapedanter som tvättar efter varje körning osv.. Men de växer inte på träd tyvärr.
Sen känns det bättre och köpa en m bil som sluppit -30 grader uppstarter osv, och bara stått och trivts i ett garage under de mest stenskottrikaste säsongerna :)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag är inte så säker på att en som är avställd för vintern per automatik skulle vara ett bättre köp. Finns nog ganska många "dåliga" avställare.

Sedan är ju bilarna gjorda av ett ftg som har sitt huvudkontor i Munchen och vinter är något som de är väl medvetna om, och som även återspeglar sig i deras bilar - Ok då - M54 motorn undantagen då ;)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Jag var och kollade på den silverfärgade i Täby idag.
Ingen attention alls från säljarna trots att jag stod och tittade på bilen en kvart ca.

Det jag upptäckte var:
-Flammiga lister runt rutorna
- Smutsig inredning, kändes lite småäcklig faktiskt. Vad säger det om tid. ägare?
- Lite nött på vissa detaljer i inredning, slitna instegslister i alla dörröppningar
- Lite skavmäken på fälgarna
- Buckla baklucka
. stötfångarhörnet petade ut vid ena framskärmen
- Verkar klarat sig fint från dörruppslag

MVH Jimmy
NeZaN
Jim Profit

De är jättetrevliga i telefon. Problemet är bara att de återkommer inte till en (inte till mig iaf). Sånt går fetbort för mig. Jag var jätteintresserad av bilen, tyckte den såg bra ut på bilderna iaf. Har dock inte sett den irl. Blev faktiskt irriterad över det i någon dag :)

/NeZaN

Nezan>> Det ironiska är att jag aldrig fick något svar ifrån dig heller. =)
(Eller fick du inte mitt mail ang. din bil?)

MVH Jimmy
NeZaN
Jim Profit

Nu känner jag mig som en idiot, men det stämmer fan! Jag såg ditt mejl nu. Har missat det (får ca. 30st Facebookmess samt andra forumsmejl per dag).
Pinsamt, men sant. Men jag är iaf ingen bilhandlare som har som arbete att sälja bilar :), får skylla på det, hehe

Jag svarar dig imorgon bitti! Ber om ursäkt!

/NeZaN

NeZan>> Ingen fara du behöver inte be om ursäkt, jag satte en smiley för jag tyckte det var lite kul bara. Jag vet, av egen erfarenhet, hur det är när man får massa mail när man har en blocket annons ute. =)

Samtidigt får jag ju erkänna att det är lite bekvämt att använda mail, särskilt om man har byte som jag hade och kort vill stämma av mot flera kanske om det kan vara intressant.

En annan sak angående M5an i Täby, noterade att den hade däck från Nankang, är det rimligt att använda den sortens däck på en M5? Måste säga att jag direkt fick känslan att tid. ägaren snålat med kostnaderna på bilen och jag skulle själv inte vilja ha lågbudgetdäck på en så stor och tung prestandabil som M5an är.

MVH Jimmy
ed
776
edge
520dT M -15
Var på odds idag för att titta på m5an, men den va på lack sa säljaren. Vet inget om firman men ja tittade runt lite och de flesta bilar skulle behöva poleras rejält.
NeZaN
Jim Profit

You've got mail! ;)

Ang. däcken så håller jag med. Nankang är nog inte att föredra på ett sådant monster!
Inte för att det är lågbudgetdäck, det är ju sanslöst dyrt med däck, men för att de förmodligen inte kan prestera tillräckligt för en sådan best. Har läst här på forumet om medlemmar som t.ex. endast bytt bakdäck men behållt framdäcken, vilket orsakat att bilen är hal och ålar sig fram.

edge

Förstår mig inte på sådana bilhandlare. De ska ju vara professionella, ändå kan de inte lägga ner någon timmes kärlek på bilen så den ser riktigt bra ut inför visning. Visst att det kostar pengar för dom, men å andra sidan så får man förmodligen en lättare försäljning om man lägger ner lite tid på grejerna.

/NeZaN

Man funderar ju helt klart på hur en sån bil har blivit skött när man köpt budgetdäck till den. Känns inte ok...
m5race
Ribban: Är du intresserad av en välskött interlagosblå m5a? (finns i sunne) så har jag en som jag möjligtvis kan tänka mig att sälja. (har blivit sugen på en 335xd) Står avställd nu inför vinterförvaring, kanske vore intressant?

Anders
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

m5race: kan vara intressant. Pma gärna lite mer info samt prisbild.
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Verkar som att många M5:or ligger ute på blocket väldigt länge. Det känns som att priserna generellt ligger för högt iom att många är svårsålda.

Vänligen
Fabio
NeZaN
Är mer inne på samma spår som många andra, folk är inte särskilt sugna på törstiga V8/V10/Andra större motorer med högre skatter och servicekostnader.

/NeZaN

3M
718
3MW
E36 Ti
Kollade på den i täby för ca 10 dagar sedan. (skulle köpt den ifall jag fick prov köra) men efter lite fram och tillbax så visade det sig att motorlampan lös och vi kunde inte köra den. Så jag bad säljaren att åtgärda felen och återkomma till mig med alla felkoder daterade dagensdatum. efter 3dagar ingen samtal från de så då köpte jag en interlagosblå :D

Den är inte i bästa skicket som någon skrev ovan. Men prisvärd och med lite kärlek kan den vara mkt fin!

Men så alla vet, begär felkoder på den bilen så det inte strular til det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.