AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.351

Första M5 E60 under 200...

Sida 5 av 7
NeZaN
För de som inte vet (förmodligen endast jag), hur fungerar aktiva stolar? Låter intressant :)

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
NeZaN
peddan

Förstod nästan det. Har inte lust med blåsningar så jag har ignorerat dom :) Känns suspekt när man inte ens kan svara på ett enkelt SMS. Tyder ju på att dom använder någon slags SMS-tjänst från utlandet.

/NeZaN

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Lätt förklarat: När du kör i M mode så stramar sidobolsterna åt automatiskt när du svänger lite kraftigt...:-)

Ganska coolt.

Men hur ofta kör man så....
NeZaN
Ok. Låter iofs jäkligt nice. Kör inte särskilt aktivt men kan tänka mig att det lätt halkas runt en hel del i skinnstolar!

/NeZaN

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Har personligen inget krav på aktiva stolar.. Men det är ju en grym option :) på min rs4 b7 hade jag liknande funktion, dock ej aktiva vid kurvtagning osv. Märkligt att rs4 V8 b7 håller sig i pris fortfarande. Dock verkar de flesta ligga kvar osålda på blocket.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ribban: trivdes du med Rs4:an? Jag har provkört 3 st olika 06-07 men har tyvärr inte fått den där rätta känslan....tycker de känns tunga och inte lika oliga att köra som M3/M5.

Annars är de grymt snygga och hyfsat prisvärda nu....styvt 300 lakan för en 5000 milare.

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

peddan: Det är grymma bilar. Hade faktist en misanoröd avant 2007 med de mesta.. Men, tung kärra plus quattro gör ju att prestandan blir lidande. Personligen saknade jag det lilla extra prestandamässigt, plus bakhjulsdrift. Men ljudet var sjukt, efter montering av ett non res milltek system. Nu lutar de dock starkt åt m5 e60.. Speciellt då priserna börjar gå ner rejält. Sålde förövrigt avanten för 370 förra året. Import med 10000 mil. Så visst har priserna rasat, men inte i närheten som på m5... Tror att en m5 idag är ett rätt prisvärt köp. Knappast en 10k milare för 250k rasar nämnvärt till nästa höst..

Eller så har jag fel :)
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

noterade att den svarta på odds endast haft 3 ägare i sverige sen togs in. Ägaren som bytte in den på odds verkar bara haft den 1 månad. Konstigt att ingen mätarställning är noterad från senaste sbp i januari.. Aldrig sett de förut.
Gy
107
Gydell
BMW 325d e91
BMW 318is e30
Ang de aktiva stolarna:
Jag har kört en M5:a med aktiva stolar. Jag måste säga att det var ganska mysigt, nästan som att bilen visa att den tog hand om mig i svängarna ;) Lite som "i´ve got your back" känsla! Även i lägre hastigheter klämde stolen åt lite, som om den bara ville göra en medveten om att den är beredd =)

Så aktiva stolar är helt klart ett roligt tillval! Absolut något jag hade haft högt upp på min önskelista vid ett köp. =)
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Har nu besällt rekond/lackskydd på pärlan, inför vinterkonserveringen. De flesta som är intresserad vill att jag lev. Bilen, oftast till Stockholm, nä det orkar jag inte, Varenda bil jag köpt har jag fått åka långt till, ska jag nu måsta åka långt för att sälja?? hehe

Är nästan lika glad för det, men gladast är jag nog till våren :D

kanske läge att flytta för att underlätta bilaffärerna :-)

/Anders
NeZaN
Det vore verkligen hemskt att behöva flytta för bilaffärerna :) Då har någonting gått snett! :D

/NeZaN

beror ju förstås på hur ofta du byter :-)))

/Anders
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Brukar inte byta så ofta, M3an hade jag kvar i 7 år!
Nä, flytta för att underlätta bilbyte, då har bilintresset/hobbyn gått för långt :)

NeZaN
Med känsla, så sant, så sant!

/NeZaN

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Nu har jag kikat på bilen på odds. Blir inget köp för mig där.
Pga Odds eller pga bilen?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Bilen. Letar vidare efter ett finare exemplar :) Behöver inte betyda att det är nåt stort fel på bilen, men jag letar vidare efter en bil med bättre helhetsintryck.
Bilen är vinterkörd och vinterdäck ingick. Bilen är maskintvättad, och har grymt svåra tvättrepor. Troligtvis går detta att ordna ihop med en polering. Något som också skulle ske enl. Odds.
Jag vill ha en icke vinterkörd kärra och får nog gå upp något i budget :)
De har "ingen aning om koppling eller växellåda är bytt" och på den enkla frågan om de kan garantera milen blev svaret ett rungande nej..
Vi kan väl nöja oss med att säga att de gav ett sisådär intryck på enkla raka frågor om bilen.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Jag brukar säga att "du får vad du betalar för", detta säger jag utan att veta nåt om bilarna i denna tråd!
Billigast är inte alltid bäst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.