AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.342

Första M5 E60 under 200...

Sida 4 av 7
NeZaN
Kävlingepågen, kan mycket väl vara så. För mig känns det märkligt att en så snygg färg inte säljer som smör. Tycker imolaröd är en av BMW's snyggare färger, men det är väl en smaksak. Alla är ju inte för rött som sagt. Sen kanske det just beror på att det är en solid lack. Metallic är ju lite roligare på så sätt...

Har spontanbokat in en Inspektion II på bilen nu till nästa vecka. Hoppades på att slippa det så man kunde köpa nya kärran inom väldig snar framtid och lägga ner pengar på den istället, men det verkar ju inte bli så, och då kan det ju vara skönt med en genomgången bil som fungerar som den ska hela vintern :)

Nej nu får vi återgå till topic, min kärra är ointressant :)

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
NeZan: håller med att imolarött är en grym lack. Hade jag inte köpt min 530xd hade vi kanske kunnat göra ett byte :)

NeZaN
Ja det hade varit ett kul byte :) Får se vad som händer i veckan, annars lutar det som sagt åt att behålla. Jag älskar egentligen kärran, går ju bra och har allt jag behöver (navigation hade varit kul men mer en leksak än nödvändighet för min del), men man vill alltid ha nytt, och dessutom var det tänkt att äntligen gå över till M-stallet :) Nåväl, only time will tell :)

/NeZaN

C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
NeZaN; måste säga att din bil är fruktansvärt läcker, Imolaröd är helt klart en av de vackraste färgerna på BMW. Hade gärna kunnat tänka mig din bil men lite för många mil och ingen navigation drar ner lite. Men helt klart den snyggaste X5:an därute! (undantaget nya X5M förstås) ;)
NeZaN
C.Ek. Tack för de positiva orden, värmer att höra!
Just miltalen skrämde inte mig när jag köpte den, hade då gått ~15200-300 kanske, minns ej riktigt. Har idag gått snart 16900 mil. Har bytt olja i den ett par gånger, bytt några tändspolar, stift, däck och annat smått och gott så den känns väldigt säker. Nu blir det som sagt en Inspektion II på den om ingen köper den innan dess.

Det som är tråkigt dock är ju just navigationen. Den är Alltid att föredra, men jag har ärligt talat klarat mig utmärkt utan. Men som sagt, den sitter fint där framme :)

/NeZaN

helt klart en snygg X5a du har Niklas. Det är säkert milen i kombination med att bensinsuvar i princip är döda på beg marknaden som gör den svårsåld. Annars är det ju helt onekligen mycket bil för pengarna, men antar den kostar en bra slant att åka i också och då kanske en del väljer att lägga till lite på inköpspriset och få dels en diesel, en nyare årsmodell med mindre mil och sen snålare motor och därmed lägre driftskostnader som väger upp en högre kapitalkostnad.

Sen är det lite lustigt att läsa att i denna tråden finns en del som avstår från att köpa denna X5 för att den tydligen saknar navi. I andra trådar där jag hävdat att navi ofta är ett "måste" på en dyrare BMW för att få den "lättsåld" som beg, då hävdar många att det är enbart ett onödigt tillval som man inte har tillbaka något av. Här visar detta återigen att man verkligen har igen en hel del när man ska sälja sin beg BMW om man har navi. Annars blir tyvärr köparskaran betydligt mindre.

/Anders
NeZaN
Med känsla, ja det är nog de avgörande faktorerna. Jag tycker visserligen inte den drar så mycket, men jag skulle ljuga om jag sa att den var snål. Drar ju inte som en liten Golf om man säger så :)

Ang. navigationen är jag likadan. Den känns oftast avgörande för min del, dock har jag haft 2st E39 540i/6vxl och nu en X5. har letat efter bilar med navi varje gång, men alltid slutat med att man kommer hem med en som saknar navi :) På något sätt slutar det alltid så för mig :) Sen är ju navigationsenheterna i E39/E53 inte kanske de vassaste i dagsläget, men de är bra snygga :)

/NeZaN

NeZaN
Sen ska jag väl även påpeka att tråden inte handlar om min bil, men att det på sistone har blivit mer och mer om min :) Vill inte hijacka tråden :P

/NeZaN

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Några nya objekt till riktigt bra priser:

Länk

Länk

Länk

Ska kika förbi Odds i morgon och kikar på de första objektet.

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Göran Grattes blåa M5:a har legat på blocket till o från hela året...dock har väl priset vart något högre...något som kikat på bilen?

Jag tror att M-bilar generellt med över 10 tusen mil på mätaren ÄR betydligt mer svårsålda speciellt privat då man inte har möjlighet till ett års garanti eller mer...

225 tusen för Norrlandbilen är väl egentligen inget fyndpris som många skriver??? Nezan:-)

Det finns ju knappt några som gått så långt (på mätaren iaf) o jämföra med!

Finns ju flera till salu för runt 250 med 10-11 tusen mil och det känns ju som en betydligt smartare affär..iaf den dagen du ska sälja igen när du kört 3000 mil till...

MVH Peter

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den blå som annonseras som modellår 2006 är enligt min mening en 2005 då den saknar startknappen som kom med modellår 2006. Spelar väl ingen större roll men det kan ju vara ett prutargument...

___
//Ulf
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det var ruskigt vad M5 tappat värde! Känns plötsligt helt ok att sålt 545'an i somras. De måste ju vara riktigt billiga nu då.
NeZaN
peddan

ja jag vet inte egentligen men det känns iaf som ett ohyggligt bra pris om man jämför med de andra. Men som RiBBaN_ skrev nyss så har ju flera börjat åka ner i pris så det ändrar kanske på en hel del. Detta var ju inte fallet när tråden påbörjades.

RiBBaN_

Odds bilars, har den aktiva stolar? Har förstått att de flesta föredrar den optionen mest av alla.

/NeZaN

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Den på ODDS har inte aktiva stolar, dock en del annat godis....Utrlista:

Sidoairbag f bakpassagerar
S319A INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL Integrerad unviersal fjärrmanövrering
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC glastak elektr.
S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Solskyddsgardin bak
S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket
S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Innerbackspegel automatisk avbländade
S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats
S465A THROUGH-LOAD SYSTEM Nedfaellbart baksaete
S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Svankstöd förare och frams.passagerare
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC)
S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptivt kurvljus
S605A TELEMATIC PREPARATION Förberedelse Telematik
Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC)
S607A TELESERVICE PREPARATION Förberedelse teleservice
S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional
S610A HEAD UP DISPLAY Head-up display
S612A BMW ASSIST BMW Assist
S616A BMW ONLINE BMW Online
S620A VOICE INPUT SYSTEM Röststyrt uppringsningssystem
S633A PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. Förberedelse mobiltelefon Business
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD-växlare för 6 skivor
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD
S737A INTERIOR TRIM ALU SHADOW, BRUSHED Interiörlister, Alu Shadow, borstade
S761A INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING Individual glasering solskydd
L801A GERMANY VERSION LANDUTFÖRANDE TYSKLAND
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning tysk
S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION Navigation access request,country-spec.
S8SBA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC Telematics access request,country-spec.
S8SCA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE Telematics access request,country-spec.
S8SPA COP CONTROL Styrning COP
S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS Uppdragsstyrning "HEA"
S9AAA EXTERNAL SKIN PROTECTION Karossytsskydd

Serieutrustning

S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC
S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning
S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours
S442A CUPHOLDER Burkhållare
S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory
S473A ARMREST, FRONT Armstöd fram
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar
S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik
S540A CRUISE CONTROL Hastighetsreglering
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare
S563A LIGHTS PACKAGE Belysningspaket
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Blinkerslampor vita
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Nezan: Vet faktist inte. Ska kolla i morgon. Uppdaterar här efteråt.
Ser ju faktist riktigt bra ut på bilderna.. Nu uppdaterad annons också. Noterade dock Orangelysande positionsljus fram. Fick USA import vibbar.. Dock inga mph på mätartavlan.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

NeZaN: varken den svarta eller den blå har aktiva stolar. Den silvriga vet jag inte då det inte finns några interiörbilder. Du kan se det på knappraden framför växelväljaren, längst ut på båda sidor sitter stolsvärmen och som nummer två på varje sida sitter knapparna för aktiva stolar.

___
//Ulf
NeZaN
Ja för min del är aktiva stolar inte ett krav då jag aldrig ens provat dom, men kanske en feature som är nödvändig i efterhand. Man vill alltid ha mer :)

Appropå ingenting och helt off topic så blir jag mejl/sms-bombad av utländska människor som skriver och begär sistapris på min bil. Knackig engelska och SMS utan att kunna svara tillbaka utom på mejl. Vad bör man tycka om dessa? :)

/NeZaN

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

RiBBaN_: Den är i Europautförande och enligt utrustningslistan ovan så lär den vara nysåld i Tyskland.

___
//Ulf
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Den silvriga har inte heller aktiva stolar enligt utr lista. Annars har den det man behöver..

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

nezan: helt normalt med dem utländska intressenterna.....brukar höra av sig vid ny/uppdaterad annons.

DOCK lär det va bluff till 100%.

Den tid jag lägger på dem mejlen är den tiden det tar att klicka på ta bort..:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.