AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.343

Första M5 E60 under 200...

Sida 3 av 7
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
crli9194: det är den i norrland för 225k, som de sitter dreglandes över..

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Ni
37
NiFE_
BMW 318da x 2014
Jag träffade "BMWM_4ever" i andra affärer i söndags, och kan intyga att bilen ser riktigt fin ut!

Hade jag behövt en till M5 hade jag köpt den :)
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Betvivlar inte att denna bil ser bra ut (den för 225 då...) Men många är nog rädda för det högre miltalet, även om jag inte bryr mig så mycket om det, så kanske kommande köpare gör det. Men 225 är löjligt lågt, och kompenserar miltalet med råge. Måste ju vara såld inom kort..
NeZaN
Snart blir den fan det oavsett. Nappar snart själv och åker på en tur uppåt!

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Nezan:

Vet att det är jobbigt att läsa detta men jag tror att du måste under 190´strecket om du skall få bilen såld för att ratta en M5:a :) om du inte köper en M5:a och har kvar X5:an så att säga.

BMW M-POWER
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Sallepwr: Det stämmer att förra ägaren heter Kevin (från Malmö). Jag vet att han pendlade till Danmark med bilen, jag har även pendlat 11 mil om dagen på E4, det blir många mil tillslut :)

BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Nife_: ( OFFTOPIC) Gick hemfärden bra? Du kan ju switcha däcken på fälgarna på däckfirma iom samma dimension, kostar väl en 500 men det kan ju vara värt att ha de fräschare däcken bak.

NeZaN
GINO, det var det jag funderade på. Att hämta M5:an också. Men det är ekonomin som sätter emot lite grand.

Som jag skrivit i annonsen så är mitt pris diskutabelt. Jag är inte omöjlig, men har ju min smärtgräns också. Tycker däremot att det är sjukt att jag ska behöva gå ner 20-30k för att få min såld när jag redan ligger 15k under billigaste och 55 under den dyraste. Men det lutar åt ett inbyte mot en Volvo åt tjejen (S80/V70).
Har hört mig för med lite bilfirmor som är intresserade och faktiskt verkar vara villiga att ge en rimlig peng.

/NeZaN

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Nezan:

Förstår dig precis, jobbigt sits det där när man vill få bilen såld snabbt för att köpa något annat utan att skänka bort bilen.

BMW M-POWER
NeZaN
GINO, nej precis. Jag är ju även villig att gå ner i pris. Oftast sätter man ju lite högre så prutmån finns. Hade jag lagt den för 180 hade ju folk försökt få den för 150-160. Och isf. lönar det sig mer att byta in den eller behålla den över vinterhalvåret. Bilen fungerar ju kanon och allt, men jag är lite desperat då jag har ett specifikt objekt i åtanke som inte kan tänka sig byte. Knivigt det där...

Men men, åter till topic.
Är det ingen som kan tänka sig en högerstyrd M5:a. För min del går det iaf bort då det känns onaturligt, men jag är även skeptisk mot t.ex. högerstyrda japsare, vilket de flesta inte verkar vara... Har däremot hört att det ska gå snabbt att vänja sig.

Och vad vore en rimlig peng för en Högerstyrd M5:a?

/NeZaN

BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
För min del går högerstyrt bort. om inte priset är extremt mkt bättre än v-styrd. Ägde en högerstyrd EVO 2 en gång i tiden, finns liksom inget val med en sån bil iom finns inga v-styrda. Nog vänjer man sig, men att göra en omkörning på en landsväg kan ibland vara lite obehagligt iom dålig sikt, man kan ju inte styra ut lite till vänster för att kika om man får möte som på en vänsterstyrd bil.

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
För att försöka besvara NeZaNs frågor. Jag har kört ett par M-modeller i högerstyrt. Är inga problem att vänja sig, men då är man i mitt fall van vid biltypen som LHD sen tidigare, vilket underlättar. Känns mer naturligt med en RHD BMW än en LHD Citroen eller liknande, där man inte har en aning om reglage och funktioner. Överblicken är ju sämre just på vanlig landsväg vid omkörning. Men i stan och på motorväg funkar det utmärkt i vår svenska trafik. Man ser folk som kommer bakifrån i ytterfilen ganska bra. Man har utblick genom sidorutan bak vilket är en fördel i det läget. Dödavinkel-problemet blir mindre i en RHD när man ska ut i omkörningsfilen.
Bilar från RHD-marknader är oftast rejält matade med utrustning och i bra skick. Så till ett bra pris varför inte? Lönar sig i delar om man skulle tröttna.

Tycker dock inte E60 nått det stadiet än. Håller med de flesta skribenterna om priset. 198tkr är inget bra pris för den bilen. Det är inte mer än 10% billigare än Norrlandsbilen och då är det inte värt att åka RHD. 150-160tkr så får dom nog sålt den. Antar att det kan vara en Japan-import? Firman hade mycket sånt såg jag. Såldes ganska många M5 där (dom hade både LHD och RHD). 12000 mil är en långmilare i Japan, så då var priset så det lönade sig att ta hem (om den nu finns i Sverige).

Internationellt E34 M5 register Länk
NeZaN
HD91

Bilen ifråga ska vara en UK-import enl. bilhandlaren.
Håller med dig helt om priset. 10% är ju ingenting om man jämför LHD vs. RHD.
Framför allt får iaf jag ett bra intryck av Norrlandsbilens ägare, vilket tyder på en bra affär. Kan tänka mig att bilhandlare är lite jobbigare att ha att göra med.

Kan tänka mig att denna högerstyrda säljs billigt. Perfekt för den som vill bygga vänsterstyrt. Måste ju krylla med delar till E60. Kan ju inte vara en överdrivet svår konvertering tycker man, men det lönar sig väl inte :)

/NeZaN

BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
På söndag vinterkonserverar jag pärlan. Om ingen hinner göra ett klipp innan det dvs. Till våren vet man aldrig vad som händer, kanske behåller eller säljer, återstår att se.
Såg att Jaws motorsport hade ett nice trimkit till S85. En M6 med avgas+cai+tune kan nog vara rolig, nära 500rwhp tydligen!

jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Tycker det är konstigt typ alla säger det är sånt klipp för M5an som gått 15k landsvägsmil och som ska va i bra skick, men ingen åker och köper den!
Tycker själv det är bra pris då det verkar va en seriös bra som säljer den med

Måste va att det finns för lite folk som är taggade på soppa törstiga dyra bilar nu? men 220k borde ju nån ha lagt upp efter så lång tid

Kanske inte kan jämföra men sålde min M3 nyss ju

Jag sålde min M3 Cab -03 med 9000mil och import men bra skick för 3 veckor sen på blocket, hade ut den för 220k och fick ett par bud på en gång från bla peddan som skrivit i den här tråden på 180k
Men nån dag senare kom första som kolla på den och gav 200k direkt och jag orka inte tjafsa om nå tusen till
Men är som peddan skrev till mig att det är ju köparens markand på M3 nu med! ser man ju på blocket att dom ligger kvar länge
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
jorgens3:

Jag fattar ej varför ingen ens kommer och kikar på den. Jag tror det är en kombination att den är långt norrut (de flesta intressenter är från södra Sverige), samt sämsta tiden på året att sälja.

NeZaN
BMWM_4ever, samma problem här fast jag bor i Stockholm. Har inte haft en enda person som varit och kollat på bilen än, och jag har haft högre pris och nu det absolut lägsta. Sänkte nyss priset med ytterligare prutmån då jag verkligen är i behov av att bli av med den. De flesta som ringt och skrivit bor här i Stockholm.

En kille bodde inte ens en mil ifrån mig. Jag uppmanade honom till att komma förbi och åtminstone titta på bilen, alt. provköra så han fick egen uppfattning om bilens skick. Han skulle återkomma men dök aldrig upp. Visst, man vill ju inte ha en massa testpiloter som kommer och kör skiten ur bilen men det är väl åtminstone värt att komma förbi och kika. Hade fler seriösa spekulanter på mina 6vxl 540's som idag räknas som gamla bilar.

/NeZaN

NeZaN
Min poäng med det hela var att du inte är ensam om det iaf :)
Gör som jag, avvakta lite till, och sedan ta bort annons och behåll den över vintern åtminstone.

/NeZaN

jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Jag som satt ut min M3 cab för 3 veckor sen tänkte först vänta till våren med, men sen tänkte jag att man får nog inte mer om 6 månader då det är 2012 och bilen ett år äldre
Så jag testa satt ut den och fick 200k som jag tycker va varken dyrt eller billigt

Men självklart är det mer folk som kollar efter tex M5 å M3 på våren som ni säger, så i så fall ska man väl få mer för bilen då på våren som jag trodde först? om efterfrågan är så mycket större då så borde ju Bmw4ever får mer än dom 225 då, när alla här tycker det är bra pris på M5an

Jag vet inte alls men va jag tror så stiger dom inte i värde till Våren 2012

M3 CAB -03
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Att sälja en X5 (E53) är svårt i sig och personligen tror jag att i Imolarött blir det än svårare att hitta en köpare.
Silver och svart går alltid att sälja till "vem som helst" medan en röd är för en som verkligen vill ha en röd.

Men ge inte upp - det finns en köpare någonstans där ute.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.