|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag vill till ämnet som tråden handlar om göra ett tillägg. Jag gissar att den såldes för 340k men med tanke på firmans rykte, så hade jag inte betalat mer än 280-300k. | |
| Vilken firmas rykte? | |
|
>>Mistafriz Hur många köpare har du haft kontakt med som har varit missnöjda? Du är välkommen ner och kolla på bilarna som finns till salu. Min bil hade full historik (s-bok, fakturor, utdrag från BMW Sverige). Bilarna köps in från en av norra Italien största BMW/Porsche handlare, och många har fabriksgaranter kvar. Köper man 10-15st/mån kan jag garantera dig att jag får bättre pris än om t.ex du skulle komma ner och köpa 1 bil. Dessutom förstår jag inte ditt resonemang. OM du nu tycker att ryktet är så dåligt, skulle jag själv inte handla en bil är även om jag fick den gratis. Säljer man >300 bilar/år blir det reklamationer, oavsett vem du handlar av. Det viktigaste är att ta hand om dom asap och löser problemen. Du kan inte ana vilka "konstiga" kunder det finns. En kund kom tillbaka med en sv-såld Focus -10 för att skylthållaren var sned!! Den nämnda M5 Touringen såldes för 355' (inkl. 1års garanti). Började med ett pris på 390, sänkte till 370' och en sista gång till 360'. Det konstiga var att jag fick mest respons på 390, men ingen kom att titta på bilen. Det handlar alltså om tajming. Köparen såg annonsen dagen innan, kom och tittade/provkörde, och efter 30min var den borta ur bilhallen! Mvh Marin |
|
|
Grattis Arvid till försäljningen, det gick lätt och snabbt verkligen! Marin är du bilhandlare? /Anders |
|
|
Anders, Det står i min profil vem jag är och vad jag gör. Mvh Marin |
|
| 300 bilar per år är inte så illa på en hobbyfirma man har vid sidan om. Du måste ha fullt upp på dagarna! :-) Finns den nån länk till firman? | |
|
Nej, nej...det är en missuppfattning. Jag har max 4-5 bilar åt gången, men har dom på försäljningsuppdrag i den bilfirman. Mvh Marin |
|
| Aha... Det var lite skillnad. | |
|
Var denna M5 T ni snackade om? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.