|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag köpt en BMW 740i-93:a,det är min första BMW bil jag har ägt. Jag kommer med säkerhet ha en massa funderingar kring bilen och hoppas att ni kan besvara mina funderingar och frågor fram över. Vi höres och synes på vägarna. | |
|
Välkommen! |
|
|
Välkommen och grattis till valet av bil :) BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
kan bara säga det samma, välkommen å grattis till valet av bil. |
|
| Grattis till valet av bil,och välkommen! | |
|
Tack för välkomnandet! |
|
|
Hej! Hämtade bilen i dag hehe! vilken gång i motorn,njutning!!! |
|
|
Sköna motorer,men se nu till att oljepumpsbultarna blir åtgärdade om dom inte redan är det vill säga. 740i är som en mild yogatränande karateexpert,behagligt mjuk ton men behövs det så kan man få en välplacerad karatespark i arslet! |
|
|
Hej! Jag ska titta på det med oljepumpsbultarna,hur gör man det på smidigaste sätt?En annan fråga är hur får man bort baksätet så man kommer åt batteriet? |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Köpte själv en E38 740 med 1500 mil på mätaren, bytte från en 9-5 Aero -05 med 13000 mil på mätaren fullsketen med utrustning och sjukt fint skick... Jag är såå nöjd med bytet haha Undrar också om någon har en guide till oljepumpsbults-åtdragningen? Sist jag gjorde det vet jag att spände kedjan till pumpen lite också, beskrivning skulle vara tacksamt :D |
| Har för mig att det finns beskrivet i "gör-det-själv" guiden.Är hur enkelt som helst att göra själv.Tappa ut oljan,ner med oljesumpen så ser du pumpen och dess bultar och muttrar. | |
|
Eeee ! Baksätet ?? Nu är du nog inne på e34 :) Batteriet sitter i bakluckan till höger innanför klädseln. Fäll ner sidoklädseln där "hyllan" är. FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
Ja du ser det finns massor att lära sig om de här bilarna!! Ang olje p bultarna så finns det med i GDS guiden efter en stunds letande hittade jag på det. |
|
| Det är ju en 93:a, dvs en E32 och då sitter batteriet under baksätet på höger sida. Det är bara att ta ett stadigt tag i framkant på sätet och lyfta rakt upp. | |
|
OK mitt fel ! Såg inte att det var en -93 *skäms* BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
Jodå den sitter under baksätet,hittade den sen.Ägaren före satte i ett 55Ah batteri som inte håller laddning längre.Ska beställa ett 85Ah som håller rätt storlek i dag. Hoppas inte det drar krypström någonstans så det är det som gör att batteriet inte håller laddning. Bilen har bara gått ca 300 mil dom senaste 2 åren,stått långa perioder. |
|
|
TNK: lika dant med min 740, jag köpte den ny besad, å den hade bara gått 250mil sen den senaste besiktningen. den här är min första 7:a, har länge letat efter den "rätte" å helt plötsligt dök det upp en från samma stad som jag bor i =) tur ska man ha i bland, han som först ägde bilen är en bekant till mig, han är en riktigt duktig Bmw mekaniker (han jobbade många år på bmw här på orten)han är den enda som skruvat i bilen, å gjort allt det som man ska tänka på, så som oljepumps bultar "kulorna" i aut, mm. har väldigt mycket fin historik på bilen. ska göra lite uppdateringar på bilen nu i vinter, men man längtar ju som fan till våren redan. mvh |
|
|
hej! Nu sitter nya batteriet i,startar perfekt inga problem nu. Det blev en 15 mila trip i det soliga vädret i går okså"njutning"! Har för övrigt varit på Bavaria BMW o fått offerter på koll av olje pumps bultarna+olje byte.Man har blivit lite slapp med åren med att meka själv.Även så känns det inte aktuellt att stå på OK:s GDS hall där man bara numera tvättar bilar. |
|
|
Vad ville dom ha för koll av bultarna ?? FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
| 1199kr+moms | |
| Totalt med oljebytet så går kalaset på 5000kr med moms. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.