|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dags att byta ettan. Finns det inget motsvarande till infotainment för 3-serien. Hade Comfort+dynamic+m-sport+infotainment+ lite extra på ettan, vill ha samma spec på 3:an men hur ? Springer ju upp mot 600 ganska snabbt, hade tänkt mig runt 550 innan rabatter. Hur hade ni valt ? Vill ha H&K hgt Navi, paddlar samt samma utr som 1:an. Vilka rabatter finns just nu för 3:an ? Tack | |
|
Jag tycker att du skall vänta tills den nya karossen kommer (2012?), alternativt försöka få tag i en begagnad med så bra spec som möjligt. Jag kan tänka mig att det presenteras en hel del på infotainment sidan i samband med lanseringen av den nya 3-serien. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Nar slapps den ? Problemet ar att det ar tjanstebil, saledes bor den vara ny eller ej momssmittad. mvh |
|
|
Den släpps sept 2012. Ring Olle på Bilcentralen/Bilia i Nacka - han hjälper dig att hitta en bra lösning. Men rent ekonomiskt så är det illa att köpa en 335d nu, du får den gamla motorn, den gamla automaten osv.. Då är det bättre att åka 320d eller något lättsålt ett tag i väntan på den nya. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Såg nu att du är bosatt i västra Sverige - du kan även ringa Martin Andersson på Bilia i GBG. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
Verdi |
Kan man inte beställa nya 3-serien förrän nästa höst alltså? |
|
Verdi, produktionen startar då - den går säkerligen att beställa långt tidigare. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Produktionen för nya 3-serien startar väldigt snart, men vill man ha 335d så får man vänta. Beställer man en 328i nu har man nog sin bil i mars-april. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag hade valt (med tanke på dina krav): 335d Touring Edition sport, spacegrå Comfort paketet Navi professional paket Svankstöd H&K Xenon Växlingspaddar Förvaringspaket 562 kkr. __________ Mvh Grelle |
|
| Men 328i då, som sagt? Jag såg specifikationerna för nya 328i - 245hk och 0-100 på 5.9(6.1) sekunder för sedanen. Förbrukningen skrämmer ju inte heller. En röst till för att överväga denna modell alltså. | |
|
Sedan kan du ju beställa redan nu av F30 med lev feb-mars men ej varken touring eller 335d. alternativet är ju en E91 335d med de höga rabatter du får just nu på T o de olika paketen o x-drive. Du får ju ex. Vis idag en ny 320dT med co. fort o adv paket för ca 350tkr jämf ord pris 430tkr /Anders |
|
|
Mistafrizz: har du lust att pm hans mail ? tack. |
|
|
Mistafrizz, är det 335d som släpps i september eller vilken modell menar du? __________ Mvh Grelle |
|
|
ser man till lanseringen av F10/F11 så släppte man de första lev i maj/juni 2010 av F11 (upp till 530d/535i) sen kom F11 samt M-paket och större motor som 535d från september produktion som årsmodell 2011 vill jag minnas. Antagligen kan man räkna med något liknande när det gäller F30, dock med skillnad att de första bilarna lär lev i feb/mars 2012, så frågan är om man verkligen släpper F31 och större motorer som 335d tidigare än septemberproduktion som avser årsmodell 2013. Så antagligen drörjer Touring och 335d till 2013 års modell, det är vad jag tror iaf utan att veta något. /Anders |
|
| Vad gäller Touring så fattade jag på min senaste säljarkontakt att den skulle komma iom lanseringen av 2013-modellerna, dvs sep. 2012 nånting. | |
| Jag fick samma besked som garfunkah, dvs lansering av Touring i sep 2012. Har ingen onfo om 335d dock... | |
|
Slippy: Jag kan inte PMa dig? Men de uppgifterna är ganska enkla att finna.. ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Hej igen, Bestämt mig för att ha en "övergångsbil" innan F30 335d m-sport kommer. Så vilken hade ni valt ? Bilarna har ungefär identiskt Spec 325 d 1200mil -11 +20kkr 320 d 0mil -11 +Drag Ska bara ha bilen i 1.5 år max. 3k mil/år Har tills i morgon på mig. Tack |
|
|
Lägg till x-drive o ta 320dT , finns kampanj där /Anders |
|
| Befintlig bil, annars blir det väntetid :) | |
|
325 d 1200mil -11 +20kkr alla dagar i veckan! Motorn är helt underbar! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.